chceauto.pl
x

Audi A3 2.0 TFSI 2012

Oceny użytkowników2.0000/5. Głosy: 2
Ocena: 2/5
Głosy: 2.

Dostępne samochody

Audi A3

Audi S3 2.0 TFSI 265 KM

2012, hatchback 3dr
napęd: 4x4
skrzynia: ręczna
cena: 49 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyOceny2.00/5. Głosy: 1
Audi A3

Audi A3 II 2.0 TFSI 200 KM

2012, hatchback 3dr
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 42 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
Audi A3

Audi A3 II 2.0 TFSI 200 KM

2012, hatchback 3dr
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 45 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty
Audi A3

Audi S3 2.0 TFSI 265 KM

2012, hatchback 3dr
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 51 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty
Audi A3

Audi S3 2.0 TFSI 265 KM

2012, hatchback 5dr
napęd: 4x4
skrzynia: ręczna
cena: 51 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyOceny2.00/5. Głosy: 1
Audi A3

Audi A3 II 2.0 TFSI 200 KM

2012, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 43 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Audi A3

Audi A3 II 2.0 TFSI 200 KM

2012, hatchback 5dr
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 46 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Audi A3

Audi S3 2.0 TFSI 265 KM

2012, hatchback 5dr
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 53 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty
Audi A3

Audi A3 II 2.0 TFSI 200 KM

2012, kabriolet
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 53 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty
Audi A3

Audi A3 II 2.0 TFSI 200 KM

2012, kabriolet
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 57 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku

Kilka słów o modelu

II (2003-2014)

Druga generacja audi A3 pojawiła się na rynku w 2003 roku. Samochód, podobnie jak jego poprzednik, wykorzystuje większość podzespołów VW Golfa. Model ten pozostawał w produkcji do 2012 roku, cztery lata wcześniej poddano go liftingowi.

Największym mankamentem auta jest bardzo twardo zestrojone zawieszenie, które zwłaszcza na polskich drogach potrafi dać się we znaki. Plusem takiego rozwiązania jest natomiast pewne prowadzenie (duża w tym zasługa zapewniającego bardzo dobre czucie układu kierowniczego). Niestety właściwościami A3 można się w pełni nacieszyć jedynie na równych drogach. Szukającym odrobiny komfortu zdecydowanie odradzamy wersje z usportowionym zawieszeniem, które zupełnie nie pasuje do stanu naszych dróg.

Niestety, podobnie jak w przypadku innych nowych samochodów z Niemiec zastrzeżenia można mieć, co do jakości oraz poziomu wyposażenia. Wprawdzie samochód ma opinię niezawodnego, ale często trafiają się egzemplarze, w których trudów pracy nie wytrzymują wahacze i amortyzatory (te ostatnie, zwłaszcza z tyłu potrafią dokuczać kierowcy bardzo głośną pracą).

Jak przystało na Audi jakość wykończenia wnętrza nie pozostawia wiele do życzenia. Plastiki są dobrej jakości i nie starzeją się zbyt szybko. Czasami zdarzyć się może awaria elektroniki - bez przyczyny zapalają się np. kontrolki poduszek powietrznych.

Podstawowy silnik 1,6 l wysokich mocy 101 KM radzi sobie z autem przeciętnie, jest też dość hałaśliwy w górnym zakresie obrotów. Szukającym większych emocji polecamy jednostkę 1,8 l z turbodoładowaniem, która w zależności od rocznika i modelu dysponuje mocą od 150 do 180 KM.

Diesle z serii TDI charakteryzują się dużą trwałością i niewielkim zużyciem paliwa, ale kultura pracy (zwłaszcza hałaśliwość) kłóci się nieco z pojęciem auta klasy premium.

Z racji wysokich cen samochodów nowych, większość oferty na rynku wtórnym stanowią samochody zza zachodniej granicy. Koniecznie należy zwrócić uwagę na stan karoserii - nieocenionym przyrządem okaże się czujnik grubości powłoki lakierniczej. Przed zakupem zawsze poprośmy sprzedającego o numer identyfikacyjny pojazdu VIN. Znając go, telefonicznie, powinniśmy bez większych problemów zweryfikować historię samochodu kontaktując się z najbliższą Autoryzowaną Stacją Obsługi. Informacja o przebiegu auta przy ostatnim przeglądzie pozwoli nam zweryfikować wiarygodność książki pojazdu.

III (2012-2020)

Audi A3 III generacji debiutowało w 2012 roku. Na salonie w Genewie zaprezentowano samochód w wersji trzydrzwiowej, a kilka miesięcy później w Paryżu pojawiło się A3 Sportback. Wiosną 2013 roku oferta została poszerzona o sedana, natomiast kabriolet debiutował jesienią.

Audi A3 III nie odbiega rozmiarami od poprzednika, poza jednym wyjątkiem - znacznie zwiększono rozstaw osi. W nowym modelu jest to 260 cm. Dzięki temu nowe A3 ma mieć znacznie przestronniejsze wnętrza, a z dodatkowych centymetrów będą cieszyli się głównie pasażerowie tylnej kanapy. Większy rozstaw osi oznacza również lepsze właściwości jezdne.

W ryzach udało się utrzymać masę - A3 III jest o 80 kg lżejsze od samochodów II generacji z podobnym silnikiem.

Przy projektowaniu wnętrza trzymano się zasady - im mniej, tym lepiej. Wnętrze jest surowe, niemal ascetyczne. Na desce rozdzielczej tradycyjnie dominują dwa duże zegary, natomiast konsola środkowa została ograniczona do wąskiego panelu sterowania klimatyzacją.

Dzięki rezygnacji z tradycyjnego, mechanicznego hamulca ręcznego, co pozwoliło usunąć dźwignię, znalazło się miejsce na sterowanie systemem MMI, czyli zintegrowanym systemem obsługi wszystkich elektronicznych układów pokładowych.

A elektroniki na pokładzie nowego A3 znajdziemy mnóstwo. W zależności od wersji samochód może być wyposażony m.in. w radarowy, adaptacyjny tempomat, układ monitorowania martwego kąta, monitorowania pasa ruchu, odczytywania sygnalizacji świetlnej czy automatycznego parkowania.

Nie ma natomiast większych nowości w zakresie jednostek napędowych. W A3 III znajdziemy przeważnie te same silniki TDI i TSI co w A3 II, tyle że poddano jej modernizacji, której celem jest obniżenie zużycia paliwa.

Po trzech latach rynkowej obecności, obecna generacja Audi A3 doczekała się właśnie kuracji odmładzającej. Zmiany zewnętrzne nie są może imponujące, ale nowości znajdziemy m.in. pod maską.

W połowie 2016 roku auto doczekało się liftingu Zmodernizowane modele poznamy po nowej osłonie chłodnicy i reflektorach. Styliści postawili na ostrzejsze kształty, które podkreślać mają dynamikę modelu. Na listę wyposażenia opcjonalnego, po raz pierwszy w tym segmencie, trafiły reflektory Matrix LED (standardowo są ksenonowe).

Nowością w tym segmencie jest asystent jazdy w korkach, współpracujący z Audi adaptive cruise control (ACC) z funkcją Stop&Go. Opcjonalny system utrzymuje auto w odstępie od jadącego przed nim pojazdu, a w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów S tronic, po całkowitym, krótkim zatrzymaniu samochodu sprawia, że ten ponownie rusza. Podczas poruszania się po drogach dobrej jakości, w spowolnionym ruchu gdzie prędkość nie przekracza 65 km/h, asystent jazdy w korku może również na krótko przejąć kontrolę nad prowadzeniem samochodu. Kolejną nowością w odmłodzonej rodzinie A3 jest dostępny opcjonalnie system Emergency Assist. Może on wyhamować pojazd aż do bezpiecznego zatrzymania, jeżeli rozpozna, że mimo ostrzeżeń kierowca nie podejmuje żadnych czynności. Nowy asystent ruchu poprzecznego z tyłu ostrzega kierowcę przed pojazdami i obiektami przecinającym jego tor jazdy, na przykład kiedy nasze A3 wyjeżdża powoli z poprzecznego miejsca parkingowego.

Gama silników zmodernizowanego modelu Audi A3 obejmuje cztery jednostki: dwie benzynowe i dwie wysokoprężne. Zakres ich mocy sięga od 81 kW (110 KM) do 110 kW (150 KM). Wszystkie spełniają normę EU6.

Po raz pierwszy do Audi A3 trafiła trzycylindrowa jednostka napędowaą: 1.0 TFSI. Kompaktowy motor generuje moc 85 kW (115 KM) i moment obrotowy 200 Nm, w zakresie od 2000 do 3500 obr./min.

Jednostkę 1.4 TFSI COD ultra wyposażono w system dezaktywacji cylindrów. Silnik o pojemności 1395 cm3 generuje moc 110 kW (150 KM) i moment obrotowy 250 Nm.

Zmiany dotknęły również topowe Audi S3. Silnik 2.0 TFSI generuje moc 228 kW (310 KM) i w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów S tronic, w szerokim zakresie od 2000 do 5400 obr./min, wytwarza maksymalny moment obrotowy 400 Nm.


NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS