Volvo V60 II 2.0 B3 Mild Hybrid 163 KM
Volvo V60
Volvo V60 pojawiło się w ofercie szwedzkiej marki w 2011 roku. Zgodne z tradycją, literka V oznacza, że mamy do czynienia z samochodem z nadwoziem typu kombi - auto jest bezpośrednim następcą udanego i cieszącego się na rynku dużym powodzeniem modelu V70.
Pierwsza generacja bazowała na sedanie o nazwie S60, który został zaprezentowany w 2010 roku. Druga generacja pojawiła się w roku 2018, oparta została na całkowicie nowej, modułowej płycie podłogowej, od debiutu dostępna była w wersjach hybrydowych oraz... pojawiła się przed sedanem.
Volvo V60 II
Druga generacja Volvo V60 debiutowała w marcu 2018 roku na salonie genewskim.
Volvo V60 II zostało zbudowane w oparciu o modułową platformę o nazwie Scalable Product Architecture (SPA), na której oparto już modele XC60 II i wszystkie serii 90. Samochód jest aż o 12 cm dłuższy od V60 I generacji, co oznacza, że ma 476 cm długości. Znacząco, bo o 10 cm zwiększono rozstaw osi (do 287 cm), przez co auto będzie oferować wyraźnie więcej miejsca dla pasażerów na tylnej kanapie.
Wysokość nadwozia nowego Volvo V60 wynosi 143 cm, a więc nieco mniej niż obecnie, zaś szerokość z lusterkami to 204 cm, czyli o 5 cm... mniej, co może stanowić zaskoczenie.
Dłuższe nadwozie przełożyło się nie tylko na powiększenie kabiny - znacząco wzrosła również pojemność bagażnika, a więc parametru bardzo istotnego w samochodach kombi. O ile pierwsza generacja V60 dysponowała bagażnikiem o pojemności 430 litrów, o tyle w drugiej generacji zmieścimy aż o 100 litrów bagaży więcej, a trzeba podkreślić, że są to liczby uzyskane podczas pomiaru do linii okien.
Funkcjonalność samochodu zwiększa również bardziej pionowo poprowadzona klapa bagażnika, dzięki czemu bagażnik stał się bardziej foremny i możliwe jest przewożenie w nim większych przedmiotów.
Jesienią 2018 roku na salonie paryskim zadebiutowała uterenowiona wersja Cross Country. Samochód otrzymał zmodernizowano zawieszenie, dzięki czemu prześwit został zwiększony aż o 7,5 cm. Standardem jest napęd wszystkich kół, a także układ kontroli zjazdu czy specjalny, terenowy tryb pracy samochodu.
Stylistycznie auto wyróżnia się ochronnymi nakładkami na błotniki, listwami progowymi oraz zderzakami z osłonami podwozia.
Druga generacja Volvo V60 dostępna jest z doładowanymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi oraz w dwóch wersjach hybrydowych.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-06-17