Volkswagen chce być numerem 1 w dziedzinie elektromobilności. To główne z założeń nowego planu restrukturyzacji o nazwie TRANSFORM 25+. Ale nie jedyne…
Szczegóły nowej strategii koncernu nakreślił prezes zarządu – dr Herbert Diess. Plan restrukturyzacji i rozwoju podzielono na trzy główne etapy. Pierwszy, który wprowadzany jest w życie od kilku miesięcy, polega na optymalizacji kosztów. Drugi, którego wdrażanie zakończyć ma się w 2025 roku, to inwestycje w szeroko pojęte nowe technologie związane z rozwojem aut elektrycznych. „Podjęcie inicjatyw” w dziedzinie elektromobilności skutkować ma osiągnięciem „wiodącej roli” w tym zakresie do 2030 roku. W tym miejscu warto przypomnieć, że od 2030 roku w Niemczech obowiązywać ma całkowity zakaz rejestracji nowych aut z silnikami spalinowymi. Pięć lat przed tą datą roczna sprzedaż elektrycznych modeli Volkswagena osiągnąć ma pułap 1 mln egzemplarzy!
By pozyskać środki na rozwój nowych technologii koncern wygaszać będzie produkcję nierentownych modeli. Póki co przedstawiciele firmy nie zdradzili jednak, o które auta chodzi.
Inwestycje w elektromobilność objąć też mają stworzenie „nowej platformy cyfrowej”. Oznacza to nie tylko większą aktywność na polu serwisów społecznościowych, ale też stworzenie szeregu nowych funkcjonalności bazujących na łączeniu samochodów z Internetem. Zgodnie z przedstawionymi wyliczeniami w 2025 roku przychody z tego tytułu wynosić mają około 1 mld euro rocznie! Firma chce zbudować wokół marki największą internetową społeczność sięgającą 80 mln aktywnych użytkowników!
Ostatnie z trzech głównych założeń TRANSFORM 2025+ to budowanie nowego wizerunku marki „ocierającej się” o klasę premium. Volkswagen chce, by jego pojazdy na całym świecie postrzegane były tak samo, jak w Europie i Chinach. Firma skupi się więc na rynkach obu ameryk. W USA szykują się premiery dotyczące kluczowych segmentów rynku. W 2021 roku w Ameryce Południowej pojawi się pierwszy, budowany w lokalnych fabrykach, elektryczny Volkswagen. Koncern chce też zainwestować w rozwój lokalnej infrastruktury związanej z pojazdami bezemisyjnymi.