chceauto.pl
x

Suzuki Vitara II FL 1.4 Boosterjet SHVS 129 KM

Suzuki Vitara II FL 1.4 Boosterjet SHVS 129 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2024
Średnia cena
142 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
ręczna
Pojemność
1373 cm3
Silnik
Micro HybridCo to znaczy?
Waga
1245 kg
Ładowność
525 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
129 KM
0-100 km/h
9 s.
V max
190 km/h
Zasięg
640 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
7.4 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
47 zł
Zbiornik paliwa
47 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
215/55 R17

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
I
Bagażnik
375 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
13000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
8.9 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
23 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
9.9 s.
Prędkość maksymalna
173 km/h

Suzuki Vitara II FL 1.4 Boosterjet SHVS 129 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Suzuki Vitara II FL 1.4 Boosterjet SHVS 129 KMSuzuki Vitara II FL 1.4 Boosterjet SHVS 129 KMSuzuki Vitara II FL 1.4 Boosterjet SHVS 129 KMSuzuki Vitara II FL 1.4 Boosterjet SHVS 129 KMSuzuki Vitara II FL 1.4 Boosterjet SHVS 129 KM

Suzuki Vitara II FL 1.4 Boosterjet SHVS 129 KM

Suzuki Vitara

Nazwa Suzuki Vitara pojawiła się na rynku pierwszy raz pod koniec lat 80-tych ubiegłego wieku. Model ten był niewielkim, ale bardzo dzielnym samochodem terenowym. Budowa na ramie, stały napęd na cztery koła i niewielka masa sprawiały, że auto mogło wjechać tam, gdzie wiele znacznie droższych samochodów terenowych wjechać nie mogło.

Vitara, już jako druga generacja przetrwała w produkcji do 1999 roku. Gdy nastała moda na SUV-y Vitarę wycofano z oferty, a jej miejsce zajęła Grand Vitara, która z biegiem lat traciła zdolności terenowe i ewoluowała w klasycznego SUV-a.

Vitara powróciła na rynek dopiero w 2014 roku. Tym razem jednak jako klasyczny crossover. Samochód otrzymał samonośne nadwozie i napęd 4x4 oparty o sprzęgło wielopłytkowe, które zastąpiło klasyczny centralny dyferencjał. Z dawnej offroadowej legendy została więc tylko nazwa.

Suzuki Vitara II FL

Suzuki Vitara kolejnej, trzeciej generacji zadebiutowało na salonie motoryzacyjnym w Paryżu jesienią 2014 roku.

Samochód całkowicie zerwał z przeszłością. Nowa jest stylizacja, która nie nawiązuje do poprzedników, nowe są rozwiązania techniczne oraz dzielność w terenie. Niestety, to ostatnie nie jest dobrą wiadomością - za sprawą zastosowanego napędu 4x4 Suzuki Vitara przestaje być samochodem terenowym, a staje się SUV-em.

Stylistycznie samochód może budzić pewne kontrowersje. Części osób na pewno się spodoba, nie jest to jednak model, który powszechnie będzie uznawany za ładny. Dominują mocne linie i wyraźne przetłoczenia. Nadwozie ma 4,18 m długości, 1,78 m szerokości i 1,61 m wysokości. Pojemność bagażnika wynosi 375 litrów. Oczywiście tylną kanapę można dzielić i składać, otrzymując przestrzeń ładunkowa o płaskiej powierzchni i pojemności 1120 litrów.

Podstawowym źródłem napędu nowego Suzuki Vitara jest benzynowy silnik 1.6 o mocy 120 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszący 156 Nm. Jednostka ta może współpracować z manualną skrzynią pięciobiegową lub - opcjonalnie - sześciostopniowym automatem.

Fani silników Diesla wybraliby jednostkę wysokoprężną 1.6 DDiS, również o mocy 120 KM. Oczywiście Diesel góruje nad silnikiem benzynowym momentem obrotowym, który wynosi 320 Nm. Ta jednostka nie jest jednak oferowana w Polsce.

Suzuki Vitara, podobnie jest poprzedni model o tej nazwie, ma samonośne nadwozie. Natomiast układ napędu 4x4 z centralnym dyferencjałem, reduktorem i blokadami, który do tej pory stosowano w Vitarach, został zastąpiony systemem AllGrip, co nie jest dobrą wiadomością. System ten oparty jest na sprzęgle wielopłytkowym, a nie centralnym dyferencjale. To oznacza, że auto w normalnych warunkach drogowych posiada napęd na przód, a tylna oś dołączana jest automatycznie po wykryciu poślizgu, możliwe jest również chwilowe spięcie napędu (blokada wyłącza się automatycznie po przekroczeniu 60 km/h).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-05-22

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Suzuki Vitara po modernizacji (2024)2024-04-10Suzuki Vitara Strong Hybrid - własna interpretacja siły2022-09-30Suzuki Vitara. Test2021-10-18Suzuki Vitara w teście2015-08-18Suzuki Vitara. Polskie ceny2015-02-07Takie jest nowe Suzuki Vitara!2014-10-02

Ogłoszenia

Suzuki Vitara

Suzuki Vitara


92 900 zł
Suzuki Vitara

Suzuki Vitara


109 600 zł

Suzuki Vitara II FL 1.4 Boosterjet SHVS 129 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS