chceauto.pl
x

Suzuki Vitara II 1.4 Boosterjet 140 KM

Suzuki Vitara II 1.4 Boosterjet 140 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2020
Średnia cena
65 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1373 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1145 kg
Ładowność
585 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
140 KM
0-100 km/h
9.5 s.
V max
200 km/h
Zasięg
590 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
51 zł
Zbiornik paliwa
47 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
215/55 R17

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
I
Bagażnik
375 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
9.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
25 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
10.5 s.
Prędkość maksymalna
182 km/h

Suzuki Vitara II 1.4 Boosterjet 140 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Suzuki Vitara II 1.4 Boosterjet 140 KMSuzuki Vitara II 1.4 Boosterjet 140 KMSuzuki Vitara II 1.4 Boosterjet 140 KMSuzuki Vitara II 1.4 Boosterjet 140 KMSuzuki Vitara II 1.4 Boosterjet 140 KMSuzuki Vitara II 1.4 Boosterjet 140 KMSuzuki Vitara II 1.4 Boosterjet 140 KMSuzuki Vitara II 1.4 Boosterjet 140 KMSuzuki Vitara II 1.4 Boosterjet 140 KMSuzuki Vitara II 1.4 Boosterjet 140 KMSuzuki Vitara II 1.4 Boosterjet 140 KMSuzuki Vitara II 1.4 Boosterjet 140 KMSuzuki Vitara II 1.4 Boosterjet 140 KMSuzuki Vitara II 1.4 Boosterjet 140 KMSuzuki Vitara II 1.4 Boosterjet 140 KM

Suzuki Vitara II 1.4 Boosterjet 140 KM

Suzuki Vitara

Nazwa Suzuki Vitara pojawiła się na rynku pierwszy raz pod koniec lat 80-tych ubiegłego wieku. Model ten był niewielkim, ale bardzo dzielnym samochodem terenowym. Budowa na ramie, stały napęd na cztery koła i niewielka masa sprawiały, że auto mogło wjechać tam, gdzie wiele znacznie droższych samochodów terenowych wjechać nie mogło.

Vitara, już jako druga generacja przetrwała w produkcji do 1999 roku. Gdy nastała moda na SUV-y Vitarę wycofano z oferty, a jej miejsce zajęła Grand Vitara, która z biegiem lat traciła zdolności terenowe i ewoluowała w klasycznego SUV-a.

Vitara powróciła na rynek dopiero w 2014 roku. Tym razem jednak jako klasyczny crossover. Samochód otrzymał samonośne nadwozie i napęd 4x4 oparty o sprzęgło wielopłytkowe, które zastąpiło klasyczny centralny dyferencjał. Z dawnej offroadowej legendy została więc tylko nazwa.

Suzuki Vitara II

Suzuki Vitara kolejnej, trzeciej generacji zadebiutowało na salonie motoryzacyjnym w Paryżu jesienią 2014 roku.

Samochód całkowicie zerwał z przeszłością. Nowa jest stylizacja, która nie nawiązuje do poprzedników, nowe są rozwiązania techniczne oraz dzielność w terenie. Niestety, to ostatnie nie jest dobrą wiadomością - za sprawą zastosowanego napędu 4x4 Suzuki Vitara przestaje być samochodem terenowym, a staje się SUV-em.

Stylistycznie samochód może budzić pewne kontrowersje. Części osób na pewno się spodoba, nie jest to jednak model, który powszechnie będzie uznawany za ładny. Dominują mocne linie i wyraźne przetłoczenia. Nadwozie ma 4,18 m długości, 1,78 m szerokości i 1,61 m wysokości. Pojemność bagażnika wynosi 375 litrów. Oczywiście tylną kanapę można dzielić i składać, otrzymując przestrzeń ładunkowa o płaskiej powierzchni i pojemności 1120 litrów.

Podstawowym źródłem napędu nowego Suzuki Vitara jest benzynowy silnik 1.6 o mocy 120 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszący 156 Nm. Jednostka ta może współpracować z manualną skrzynią pięciobiegową lub - opcjonalnie - sześciostopniowym automatem.

Fani silników Diesla wybraliby jednostkę wysokoprężną 1.6 DDiS, również o mocy 120 KM. Oczywiście Diesel góruje nad silnikiem benzynowym momentem obrotowym, który wynosi 320 Nm. Ta jednostka nie jest jednak oferowana w Polsce.

Suzuki Vitara, podobnie jest poprzedni model o tej nazwie, ma samonośne nadwozie. Natomiast układ napędu 4x4 z centralnym dyferencjałem, reduktorem i blokadami, który do tej pory stosowano w Vitarach, został zastąpiony systemem AllGrip, co nie jest dobrą wiadomością. System ten oparty jest na sprzęgle wielopłytkowym, a nie centralnym dyferencjale. To oznacza, że auto w normalnych warunkach drogowych posiada napęd na przód, a tylna oś dołączana jest automatycznie po wykryciu poślizgu, możliwe jest również chwilowe spięcie napędu (blokada wyłącza się automatycznie po przekroczeniu 60 km/h).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-01-24

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Suzuki Vitara po modernizacji (2024)2024-04-10Suzuki Vitara Strong Hybrid - własna interpretacja siły2022-09-30Suzuki Vitara. Test2021-10-18Suzuki Vitara w teście2015-08-18Suzuki Vitara. Polskie ceny2015-02-07Takie jest nowe Suzuki Vitara!2014-10-02

Suzuki Vitara II 1.4 Boosterjet 140 KM - PODOBNE SAMOCHODY

SsangYong XLV

SsangYong XLV

1.6 128 KM benzyna2020SUVautomatprzedni
cena średnia 55 000 zł
OCENY
Dostępność
Seat Tarraco

Seat Tarraco

1.5 TSI 150 KM benzyna2020SUVautomatprzedni
cena średnia 116 000 zł
OCENY
Dostępność
Skoda Kodiaq

Skoda Kodiaq

1.5 TSI 150 KM benzyna2020SUVautomatprzedni
cena średnia 107 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen C5 Aircross

Citroen C5 Aircross

1.2 PureTech 130 KM benzyna2020SUVautomatprzedni
cena średnia 74 000 zł
OCENY
Dostępność
Seat Ateca

Seat Ateca

1.5 TSI 150 KM benzyna2020SUVautomatprzedni
cena średnia 85 000 zł
OCENY
Dostępność
Mazda CX-30

Mazda CX-30

2.0 Skyactiv-G 150 KM benzyna2020SUVautomat4x4
cena średnia 107 000 zł
OCENY
Dostępność

Suzuki Vitara II 1.4 Boosterjet 140 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS