chceauto.pl
x

Porsche Panamera II Turbo S E-Hybrid 680 KM

Porsche Panamera II Turbo S E-Hybrid 680 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2019
Średnia cena
701 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
Napęd
tylny
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
3996 cm3
Silnik
hybryda
Waga
2325 kg
Ładowność
575 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
680 KM
0-100 km/h
3.4 s.
V max
310 km/h
Zasięg
990 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8.1 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
52 zł
Zbiornik paliwa
80 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiJest dramat, ale kto bogatemu zabroni? tani
Rozmiar opon seryjnych
255/40 R20
295/35 R20
275/35 R21
325/30 R21

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
E premium Co to znaczy?
Bagażnik
520 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

Porsche Panamera II Turbo S E-Hybrid 680 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche Panamera II Turbo S E-Hybrid 680 KMPorsche Panamera II Turbo S E-Hybrid 680 KMPorsche Panamera II Turbo S E-Hybrid 680 KMPorsche Panamera II Turbo S E-Hybrid 680 KMPorsche Panamera II Turbo S E-Hybrid 680 KMPorsche Panamera II Turbo S E-Hybrid 680 KMPorsche Panamera II Turbo S E-Hybrid 680 KMPorsche Panamera II Turbo S E-Hybrid 680 KMPorsche Panamera II Turbo S E-Hybrid 680 KMPorsche Panamera II Turbo S E-Hybrid 680 KMPorsche Panamera II Turbo S E-Hybrid 680 KMPorsche Panamera II Turbo S E-Hybrid 680 KMPorsche Panamera II Turbo S E-Hybrid 680 KMPorsche Panamera II Turbo S E-Hybrid 680 KMPorsche Panamera II Turbo S E-Hybrid 680 KMPorsche Panamera II Turbo S E-Hybrid 680 KMPorsche Panamera II Turbo S E-Hybrid 680 KMPorsche Panamera II Turbo S E-Hybrid 680 KMPorsche Panamera II Turbo S E-Hybrid 680 KM

Porsche Panamera II Turbo S E-Hybrid 680 KM

Porsche Panamera

Porsche Panamera to jeden z pierwszych samochodów należących do nowego segmentu tzw. czterodrzwiowych coupe. Model ten zadebiutował na salonie w Szanghaju w 2009 roku i wkrótce potem wszedł do sprzedaży.

W odróżnieniu od kultowej 911-tki, Panamera posiada klasyczny układ napędowy, a więc silnik umieszczono z przodu, a napęd przekazywany jest na koła tylnej osi. Dostępne są również wersje czteronapędowe.

Ten fakt (umieszczenia silnika z przodu) oraz zastosowanie czterech drzwi, nie spotkał się z ciepłym przyjęciem ze strony ortodoksyjnych fanów marki. Musieli oni jednak przełknąć gorzką pigułkę, bowiem auto nie odniosło może tak wielkiego sukcesu jak Cayenne (który jest absolutnym bestsellerem wśród wszystkich modeli Porsche), ale nie okazało się niewypałem.


Porsche Panamera II

Druga generacja zadebiutowała w połowie 2016 roku. Nadwozie samochodu mierzy teraz 5049 mm długości (+34 mm), 1937 mm szerokości (+6 mm) i 1423 mm (+5 mm) wysokości. Pomimo nieznacznie wyżej karoserii wygląda jednak na znacznie smuklejsze, dłuższe i szersze - przede wszystkim z uwagi na obniżoną o 20 mm płaszczyznę dachu w tylnej części kabiny.

Również zwiększony o 30 mm rozstaw osi – do 2950 mm – wydłuża optycznie karoserię.

Wiele nowości znajdziemy też we wnętrzu, które zaprojektowano na nowo. Czarne panele i interaktywne wyświetlacze łączą przejrzysty, intuicyjny interfejs użytkownika, podobny do rozwiązań znanych ze smart fonów. Liczba klasycznych przycisków została znacznie ograniczona. Ich miejsce zajęły panele dotykowe i indywidualnie konfigurowane ekrany Porsche Advanced Cockpit. Centralnie umieszczony na tablicy wskaźników obrotomierz to hołd dla Porsche 356 A z 1955 roku.

Wszystkie silniki drugiej generacji modelu Panamera zostały przekonstruowane. Są mocniejsze, a przy tym znacznie oszczędniejsze. W chwili debiutu dostępne będą trzy nowe jednostki biturbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa, oferowane w wersjach: Panamera Turbo, Panamera 4S oraz Panamera 4S Diesel. Każda z nich – w tym, po raz pierwszy, wysokoprężna – jest wyposażona w stały napęd na obie osie oraz nową, 8-stopniową przekładnię dwusprzęgłową Porsche (PDK).

Panamera Turbo z benzynowym silnikiem V8 osiąga moc 404 kW (550 KM), Panamera 4S z benzynową jednostką V6 – 324 kW (440 KM), a wysokoprężny motor V8 w modelu Panamera 4S Diesel generuje moc 310 kW (422 KM) i potężny maksymalny moment obrotowy o wartości 850 Nm. Na liście opcji znalazły się innowacyjne systemy, takie jak adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z nową technologią trójkomorową, obejmujące elektroniczną kontrolę tłumienia PASM (Porsche Active Suspension Management), udoskonalony układ Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), a także nowy, elektromechaniczny układ kierowniczy.

Zintegrowany system 4D Chassis Control w czasie rzeczywistym analizuje i synchronizuje działanie wszystkich układów podwozia i optymalizuje dynamikę jazdy samochodu. Jednocześnie Porsche przenosi precyzję prowadzenia samochodów sportowych do klasy Gran Turismo dzięki skrętnej tylnej osi – kolejnej nowości, zaadaptowanej z modeli 918 Spyder oraz 911 Turbo. Wzrosła również wydajność układu hamulcowego.

Lista dodatków obejmuje m.in. asystenta jazdy nocnej, który za pomocą kamery termowizyjnej wykrywa ludzi oraz duże zwierzęta niewidoczne lub słabo widoczne po zmroku i pokazuje kolorowe ostrzeżenia na panelu wskaźników. Jeśli nabywca zamówi nowe, opcjonalne matrycowe reflektory LED z 84 punktami świetlnymi, osoby przebywające poza wizualnym zasięgiem wiązki światła również są na krótko podświetlane, o ile tylko znajdują się w wyliczonym „korytarzu” jazdy. Pozwala to kierowcy reagować jeszcze szybciej i unikać sytuacji krytycznych.

Nowością jest również system Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem. Bazując na informacjach z nawigacji, sygnałów z radaru oraz sensorów wideo, wylicza on optymalny stopień przyspieszenia lub opóźnienia, dobiera właściwe przełożenie i fazy toczenia się dla najbliższych 3 km. W ten sposób elektroniczny pilot automatycznie uwzględnia też zakręty, wzniesienia oraz obowiązujące po drodze ograniczenia prędkości.

Początkowo topowym modelem w gamie była Panamera Turbo. Jej 4-litrowa jednostka V8 biturbo rozwija moc 404 kW (550 KM) przy 5750 obr./min i maksymalny moment obrotowy 770 Nm w zakresie od 1960 do 5750 obr./min. To, odpowiednio, o 30 KM i o 70 Nm więcej niż w przypadku poprzednika. Panamera Turbo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 s, a z pakietem Sport Chrono – w zaledwie 3,6 s. Prędkość maksymalna wynosi 306 km/h.

2,9-litrowy silnik V6 pod maską modelu Panamera 4S osiąga moc 324 kW (440 KM, czyli o 20 KM więcej niż w poprzedniku) przy 5650 obr./min. W przedziale od 1750 do 5500 obr./min nowa 6-cylindrowa jednostka dostarcza do kół obu osi napędowych 550 Nm (o 30 Nm więcej niż w poprzedniku). Panamera 4S przyspiesza od 0 do „setki” w czasie 4,4 s (4,2 s z pakietem Sport Chrono), a prędkością maksymalną zbliża się do granicy 300 km/h – maksymalnie rozpędza się do 289 km/h. Zużycie paliwa w cyklu pomiarowym NEDC wynosi 8,1-8,2 l/100 km (184-186 g CO2/km) i w porównaniu z poprzednią generacją modelu Panamera 4S jest nawet o 1,0 l/100 km lub o jedenaście procent niższe.

Podobnie jak 8-cylindrowy silnik Porsche Panamera Turbo, 6-cylindrowa jednostka wariantu 4S ma bezpośredni wtrysk ze wtryskiwaczami umiejscowionymi w komorze spalania. Nowe Porsche Panamera debiutuje również z 8-cylindrowym silnikiem Diesla, po raz pierwszy połączonym ze stałym napędem na obie osie. Najmocniejsza jednostka wysokoprężna zastosowana jak dotąd w seryjnym samochodzie Porsche generuje moc 310 kW (422 KM) przy 3500 obr./min i olbrzymi maksymalny moment obrotowy o wartości 850 Nm, dostępny nieprzerwanie od zaledwie 1000 aż do 3250 obr./min. Z prędkością maksymalną 285 km/h Porsche Panamera 4S Diesel było najszybszym na świecie samochodem z silnikiem Diesla.

Gran Turismo pokonuje barierę 100 km/h w czasie 4,5 s (4,3 s z pakietem Sport Chrono). Kontrastuje to ze średnim zużyciem paliwa na poziomie 6,7-6,8 l/100 km (176-178 g CO2/km). Również model wysokoprężny dysponuje układem biturbo z centralnie umiejscowionymi sprężarkami, jego jednostka z wtryskiem common rail (maksymalne ciśnienie wtrysku wynosi 2500 barów) jest jednak wyposażona w turbodoładowanie sekwencyjne. Może więc pracować w trybie monoturbo lub biturbo, zależnie od obciążenia. Przy niskich i średnich prędkościach obrotowych cały strumień spalin jest kierowany tylko przez jedną z dwóch turbosprężarek, co poprawia reakcje przepustnicy. Druga turbosprężarka wkracza do akcji, gdy silnik osiągnie 2700 obr./min. Obie wykorzystują technologię zmiennej geometrii turbiny (VTG), znaną z modelu 911 Turbo.

Jesienią 2018 gama Panamery została poszerzona o wersje GTS i GTS Sport Turismo. Ich sercem jest 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 460 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 620 Nm. W połączeniu z seryjnym pakietem Sport Chrono zapewnia modelom Panamera GTS i Panamera GTS Sport Turismo przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,1 s. Ich prędkość maksymalna wynosi, odpowiednio, 292 i 289 km/h. Napęd na obie osie Porsche Traction Management (PTM) oraz 8-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa PDK dostarczają moment obrotowy do kół bez przerw w dostawie siły napędowej.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2019-01-14

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid i Panamera GTS. Na szczycie gamy2024-07-25To koniec Porsche Panemera Sport Turismo2023-11-28Porsche Panamera III generacji2023-11-26Porsche Panamera nowej generacji. Zdjęcia wnętrza2023-11-09Porsche Panamera Platinum Edition2021-11-09Porsche Panamera w nowych wersjach2020-10-20

Porsche Panamera II Turbo S E-Hybrid 680 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS