chceauto.pl
x
Peugeot e-RIFTER. Polskie ceny

Peugeot e-RIFTER. Polskie ceny

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2021-06-01
Na polskim rynku debiutuje w pełni elektryczy Peugeot e-Rifter. Co oferuje i ile trzeba za niego zapłacić?

e-RIFTER powstaje na bazie na modułowej platformy EMP2 (Efficient Modular Platform). Auto napędza elektryczny silnik o maksymalnej mocy 100 kW i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm.

Elektryczny zespół napędowy (silnik elektryczny i falownik oraz ładowarka z przetwornicą prądu stałego na prąd zmienny) jest podobna do zamontowanej w Peugeocie e-TRAVELLERZE. Podobnie jak w przypadku tego modelu, została zmodyfikowana przekładnia redukcyjna, aby spełnić potrzeby użytkowników pojazdów użytkowych w zakresie ładowności.

PEUGEOT e-RIFTER
PEUGEOT e-RIFTER
Osiągi w trybie POWER są prezentują się następująco. Prędkość maksymalna to 130 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 11,2 s, a przyspieszenie od 80 do 120 km/h: 8,9 s.

Obie wersje (standardowa i przedłużona) są wyposażone w akumulator litowo-jonowy z 18 ogniwami o pojemności 50 kWh, który umożliwia zasięg do 280 km (w trakcie homologacji), zgodnie z protokołem homologacyjnym WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures). Zasięg może się różnić m.in.w zależności od wersji i stylu jazdy.

System regulacji temperatury akumulatora, połączony z układem chłodzenia kabiny, pozwala na szybkie ładowanie akumulatora, wydłuża jego żywotność i zapewnia optymalny zasięg. Dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych, które spełniają wszystkie potrzeby i są dostosowane do różnych źródeł ładowania. W standardzie oferowana jest ładowarka pokładowa jednofazowa 7,4 kW, a w opcji – ładowarka trójfazowa o mocy 11 kW.

Znajdujące się na lewym tylnym błotniku gniazdo ładowania umożliwia ładowanie na kilka sposobów: ze standardowego gniazda, ze wzmocnionego gniazda lub z terminalu typu Wall Box, a nawet ze stacji szybkiego ładowania.

Ceny podstawowej wersji - Active Pack - startują od 144 700 zł. Odmiana przedłużona dostępna jest wyłącznie w wersji Allure Pack wycenionej na 164 700 zł.

Tryby ładowania akumulatora 50 kWh są zróżnicowane i dostosowane do różnych sytuacji w codziennym użytkowaniu samochodu. Możliwe jest ładowanie na wiele sposobów: w domu, w miejscu pracy lub ze stacji publicznych:
- z gniazda standardowego (8A):pełne naładowanie akumulatora w ciągu 31 h,
- ze wzmocnionego gniazda (16A): pełne naładowanie akumulatora w 15 h,
- ze stacji Wall Box 7,4 kW: pełne naładowanie akumulatora w ciągu 7,5 h prądem jednofazowym za pomocą pokładowej ładowarki 7,4 kW,
- z urządzenia Wallbox o mocy 11 kW: pełne naładowanie w 5 h za pomocą trójfazowej ładowarki pokładowej (11 kW),
- ze stacji szybkiego ładowania – układ chłodzenia akumulatora pozwala na zastosowanie ładowarek o mocy 100 kW i naładowanie do 80% pojemności w ciągu 30 minut.

Peugeot e-RIFTER oferuje trzy tryby jazdy wybierane specjalnym przełącznikiem:
- Eco (60 kW, 180 Nm) – by zwiększyć zasięg i zapewnić płynną jazdę,
- Normal (80 kW, 210 Nm) – optymalny tryb w codziennej eksploatacji,
- Power (100 kW, 260 Nm) – zapewnia optymalne osiągi przy przewozie ciężkich ładunków.

PEUGEOT e-RIFTER
PEUGEOT e-RIFTER
Dostępne są również dwa tryby hamowania, sterujące odpowiednimi trybami ładowania akumulatora:
- umiarkowany – zapewniający doznania zbliżone do jazdy samochodem z silnikiem spalinowym,
- wzmocniony – dostępny po wybraniu trybu B („Brake”) za pomocą sterownika skrzyni biegów, zapewnia mocniejsze hamowanie silnikiem przy puszczeniu pedału gazu, co zwiększa zasięg samochodu.

Samochód jest dostępny w dwóch wersjach 5- i 7-osobowej dla obu długości nadwozia, standardowej (4,40 m) i przedłużonej (4,75 m). Ta ostatnia wersja ma nie tylko większy rozstaw osi, ale i wydłużony zwis, co zapewnia większą przestronność. Na każdym z trzech indywidualnych foteli z drugiego rzędu można zainstalować fotelik dla dziecka. Siedzenia można złożyć do postaci płaskiej podłogi od strony bagażnika dzięki funkcji "Magic Flat”.

W wersji przedłużonej w trzecim rzędzie są 2 niezależne, przesuwne fotele, które można również wyjąć (podobnie jak w wersji standardowej), aby dostosować się do zróżnicowanych potrzeb. Można zwiększyć pojemność bagażnika bądź miejsce na nogi dla pasażerów. Możliwość złożenia i schowania w podłodze siedzenia pasażera z przodu ułatwia załadunek długich przedmiotów.

Bagażnik PEUGEOT e-RIFTERA ma pojemność od 775 litrów (do wysokości tylnej półki), w wersji 5-miejscowej o standardowej długości, do 4 000 litrów w przypadku wersji przedłużonej ze złożonymi siedzeniami.


Peugeot e-RIFTER. Polskie ceny - GALERIA ZDJĘĆ

Peugeot e-RIFTER. Polskie cenyPeugeot e-RIFTER. Polskie cenyPeugeot e-RIFTER. Polskie ceny

Zobacz także

Pierwszy Peugeot z ogniwami paliwowymi

Pierwszy Peugeot z ogniwami paliwowymi 2021-12-22

Kilka dni temu na drogi wyjechał pierwszy produkcyjny Peugeot zasilany wodorowym ogniwem paliwowym. Wydarzenie jest o tyle ciekawe, że chodzi o samochód użytkowy! Chodzi o model Peugeot e-EXPERT Hydrogen, którego dostawy już się rozpoczęły. Pierwszym...
Trzydzieści lat Peugeota 106. Miałeś takie auto?

Trzydzieści lat Peugeota 106. Miałeś takie auto? 2021-06-24

Za kilka tygodni Peugeot 106 będzie obchodził 30-lecie debiutu rynkowego. Kultowy model staje się youngtimerem z prawem do rejestracji jako samochód zabytkowy.Mały Peugeot był pierwszym modelem marki z serii "6”. Miał poszerzyć ofertę francuskiego...
Peugeot 308. Całkiem nowy!

Peugeot 308. Całkiem nowy! 2021-03-18

Zmodernizowana platforma EMP2, nowe wymiary i gruntowna zmiana wizerunku. Tak, w jednym zdaniu, scharakteryzować można nowego Peugeota 308. Auto pojawi się w salonach w drugiej połowie roku. Chociaż w rzucie bocznym auto mocno przypomina poprzednika, o...
Peugeot z nowym logo. Chce być premium?

Peugeot z nowym logo. Chce być premium? 2021-02-26

Francuzi nie ustają w swoim marszu w kierunku klasy premium. Peugeot zaprezentował właśnie nowe logo nawiązujące do czasów największej świetności marki. Mało kto wie, że Peugeot jest najstarszą, działającą nieprzerwanie, motoryzacyjną marką...
Peugeot 5008 po liftingu

Peugeot 5008 po liftingu 2020-09-14

Po trzech latach i ponad 300 tys. sprzedanych egzemplarzy Peugeot zdecydował się na kurację odmładzającą modelu 5008. Co zmieniło się w popularnym crossoverze z Francji?Samochód otrzymał całkowicie nowy pas przedni, który – do złudzenia –...
Samochody Roku Peugeota. Aż 6 modeli z prestiżowym tytułem

Samochody Roku Peugeota. Aż 6 modeli z prestiżowym tytułem 2020-04-29

2 marca Peugeot 208 oficjalnie ogłoszony został Europejskim Samochodem Roku 2020 (COTY). Warto przypomnieć, że francuska marka ma na swoim koncie już sześć zwycięstw w tym najwyżej cenionym w Europie konkursie motoryzacyjnym. Ta niezwykle prestiżowa...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS