chceauto.pl
x
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochoód jako pierwszy!
Rok produkcji
2006
Średnia cena
13 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
998 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
60 KM
Przyspieszenie do 100 km/h
18.2 s.
Prędkość maksymalna
150 km/h

KOSZTY

Spalanie
5.6 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
25 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
83 na 104 sklasyfikowanych
Awaryjność
22.4%
Średni przebieg
73 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
B
Bagażnik
285 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
16000 km czyli po 11 miesiącach
Zużycie paliwa
6.7 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
12 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
20 s.
Prędkość maksymalna
136 km/h

Opel Corsa D 1.0 60 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Opel Corsa D 1.0 60 KMOpel Corsa D 1.0 60 KMOpel Corsa D 1.0 60 KMOpel Corsa D 1.0 60 KMOpel Corsa D 1.0 60 KMOpel Corsa D 1.0 60 KMOpel Corsa D 1.0 60 KMOpel Corsa D 1.0 60 KM

Opel Corsa D 1.0 60 KM

Opel Corsa

Corsa to sztandarowy reprezentant Opla w segmencie aut klasy B. Pierwsza generacja zadebiutowała w 1982 roku, historia modelu sięga więc z górką trzydziestu lat. Corsy cenione są głównie za łatwość prowadzenia, stosunkowo przestronne wnętrze i niewielkie koszty utrzymania. W starszych egzemplarzach wiele problemów przysparza rdza.

Każda kolejna generacja auta mogła się pochwalić większym od poprzednika nadwoziem - w efekcie ostatnie modele z powodzeniem pełnić już mogą rolę głównego środka transportu dla niewielkich rodzin.

Na salonie paryskim jesienią 2014 roku zaprezentowano V generację Corsy. Auto nie jest jednak całkowicie nową konstrukcją, zachowano płytę podłogową, a nawet linię boczną nadwozia. To nieco zaskakując, biorąc pod uwagę, że generacja IV debiutowała w 2006 roku.

Opel Corsa D

Czwarta generacja Corsy miała swój debiut w 2006 roku, a w 2011 roku poddano go liftingowi. Samochód powstał przy współpracy z koncernem Fiata. Płyta podłogowa jest wspólna z fiatowskim modelem Grande Punto. Silniki stanowią miks jednostek włoskich, niemieckich i... japońskich. Corsa jest więc prawdziwym kosmopolitą.

Charakteryzujące się dynamiczną, wręcz sportową sylwetką auto produkowane jest w Eisenach w Niemczech i oferowane w wersjach trzy- i pięciodrzwiowej. Nadwozie dobrze zabezpieczono przed korozją.

Corsa D, zgodnie z panującą w świeci motoryzacji tendencją jest znacznie większa od Corsy C. Długość wzrosła aż o 16 cm, co właściwie powinna oznaczać zmianę segmentu. Znacznie zwiększono również wysokość (5 cm) i szerokość (6 cm).

Wszystkie dostępne silniki benzynowe dostępne w Corsie pochodzą od Opla i należą do rodziny Twinport Ecotec. W ich układzie dolotowym zastosowano dodatkowe przepustnice, których celem ma być poprawienie efektywności spalania, a rozrząd oparto na łańcuchu, więc teoretycznie jest on bezobsługowy. W rzeczywistości zdarzają się jednak przypadki naciągnięcia łańcucha, co objawia się jego grzechotaniem. Koszt wymiany to około 1500 zł.
Częstą przypadłością tych silników są awarie układu recyrkulacji spalin EGR. Można próbować reanimacji poprzez czyszczenie, czasem jednak usterka dotyczy elektroniki i wówczas konieczna jest kosztowna wymiana zaworu (przynajmniej 600 zł).

Silnik trzycylindrowy o pojemności 1.0 kusi niskim zużyciem paliwa, ale odpycha jeszcze niższą kulturą pracy i brakiem osiągów. Lepszym wyborem będą jednostki szesnastozaworowe, czterocylindrowe 1.2 lub 1.4. Nimi można się już wybrać w trasę.
Ciekawostkę stanowi silnik 1.6 turbo. Montowano go wyłącznie w samochodach oznaczonych OPC (Opel Performane Center), a jego rozrząd oparto na pasku. To propozycją wyłącznie dla fanów prędkości. Corsa OPC debiutowała w 2007 roku, zdecydowanie wyróżnia się stylistycznie, a kupując używany egzemplarz należy dokładnie zweryfikować jego przeszłość pod kątem przygód blacharskich.

Wśród jednostek wysokoprężnych ciekawą propozycję stanowi już podstawowy silnik 1.3 CDTI. Ta fiatowska konstrukcja posiada wtrysk common-rail, zużywa niewiele paliwa, odznacza się wysoką kulturą pracy oraz zapewnia wystarczające osiągi. Rozrząd oparto na łańcuchu. Dostępne są wersje 75 i 90 KM.
Silnik ten cieszy się dobrą opinią użytkowników. uWagę należy zwrócić jedynie na wycieki z okolic termostatu płynu chłodniczego.

Mocniejszą alternatywą stanowi równie udany silnik o pojemności 1.7. Jest to konstrukcja Isuzu, która zapewnia bardzo dobre osiągi, kosztem nieco większego zużycia paliwa.

Wyposażenie większości egzemplarzy jest stosunkowo bogate i obejmuje klimatyzację, elektrycznie sterowane lusterka i szyby. Jedynie najtańsze auta (często kupowane przez floty), z najsłabszym benzynowym silnikiem 1.0 czasem pozbawione są klimatyzacji. Materiały we wnętrzu są dobrej jakości, dzięki czemu kokpit nie wydaje żadnych bliżej niezidentyfikowanych, a denerwujących dźwięków.

Koszt serwisowania Opla Corsy nie jest wysoki. Części w ASO nie są przesadnie drogie, a na rynku nie brak zamienników dostępnych w różnych cenach i różnej jakości. Dotyczy to również elementów blacharskich.

Zawieszenie Corsy D nie przynosi niespodzianek. Z przodu zastosowano klasyczne kolumny McPhersona, a z tyłu - prostą i trwałą belkę skrętną. Zawieszenie jest odporne na zużycie, przednie wahacze można wymieniać w całości (koszt to ok. 300 zł), ale również możliwa jest wymiana sworzni i silentbloków. Szybciej niż wahacze poddają się łączniki stabilizatora.

Kupujący używaną Corsę D czasem obawiają się elektrycznego układu wspomagania kierownicy. Moduł ten bowiem często w różnych modelach dość szybko odmawia posłuszeństwa, a koszt naprawy jest wysoki.

W Corsie jest jednak inaczej - element ten zaliczyć trzeba do bezawaryjnych, a uwagi można mieć tylko do zbyt mocnej siły wspomagania, przez co samochód może sprawiać wrażenie nieco nerwowego podczas jazdy z wyższymi prędkościami, daje również słabe czucie drogi. W starszych egzemplarzach mogą przytrafić się usterki przekładni kierowniczej - problem wyeliminowano w 2007 poprzez stosowną akcję serwisową.

Co ważne dla potencjalnych kupujących, wiele oferowanych na rynku wtórnym egzemplarzy pochodzi z polskich salonów i ma udokumentowaną przeszłość. To oznacza, że można znaleźć auto bezwypadkowe, regularnie serwisowane i pochodzące od pierwszego właściciela, które powinno dobrze służyć nowemu właścicielowi.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-09-22

Opel Corsa CRASHTEST

Opel Corsa - AKCJE NAWROTOWE

2007-02-16Niektóre samochody marki Opel Corsa D mogą stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników.

Spółka poinformowała, że element wahacza - tuleja metalowo - gumowa mogła zostać niewłaściwie umiejscowiona w samochodach Opel Corsa D o numerach VIN:
74000001-74186810 - pojazdy wyprodukowane w 2007 roku w Hiszpanii;
76000001-760688172 - wyprodukowane w 2007 r. w Niemczech.
Powyższa wada może w istotny sposób wpłynąć na stabilność prowadzenia pojazdu.
2007-12-14W niektórych samochodach Opel Corsa-D wałek pośredni układu kierowniczego może być wykonany niezgodnie ze specyfikacją techniczną. Wada ta może powodować pęknięcie połączenia teleskopowego wałka pośredniego układu kierowniczego, co może wpłynąć na utratę sterowności pojazdu.

Wada dotyczy samochodów Opel Corsa-D wyprodukowanych w 2006 i 2007 r. w Niemczech i Hiszpanii.
2010-06-15W niektórych egzemplarzach wymienionego modelu, wyprodukowanych w Hiszpanii i Niemczech, może dojść do awarii hamulca postojowego prowadzącej do utraty funkcji hamowania. Przedsiębiorca poinformował, że na rynek polski wprowadzono 1704 samochodów Opel Corsa D.

plik pdf
2011-09-13W niektórych samochodach Opel Corsa D RM2010-2011 mogła zostać zamontowana dźwignia hamulca ręcznego z pominiętą obróbką cieplną segmentu zębatego. W konsekwencji dźwignia hamulca ręcznego może nie utrzymywać pozycji zaciągnięcia/postojowej.
2015-03-26Niektóre samochody marki OPEL CORSA D, rok modelowy 2014, wyprodukowane w Hiszpanii i Niemczech, mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników.

Poinformowano, że w ww. modelu zamontowano zwrotnice, które nie spełniają wymaganej specyfikacji. W skrajnym przypadku może dojść do poważnego uszkodzenia zwrotnicy.

Opel Corsa D 1.0 60 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Opel Corsa D 1.0 60 KM Opinie i komentarze

comments powered by Disqus

Volvo XC60. Ceny.

Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.