Mini Cabrio F57 2.0 SD 170 KM
Mini Cabrio
Mini to legendarna angielska marka od 1994 roku należąca do BMW. Do 2000 roku Mini sprzedawało jeszcze opracowane wcześniej własnym siłami pojazdy, które jednak w coraz mniejszym stopniu trafiały w gusta klientów. Marka przynosiła straty, dlatego BMW podjęło decyzję o opracowaniu nowych pojazdów.
Pierwsze nowe Mini debiutowało w 2001 roku. W zależności od wersji silnikowej auto nazywało się One, Cooper lub Cooper S. Nieco później ofertę poszerzono o Cabrio.
W 2007 do salonów wjechała druga generacja Mini. Samochód znacznie urósł, natomiast stylistycznie nawiązuje do poprzednika, zachowano również nazewnictwo (One, Cooper, Cooper S). Producent sukcesywnie wprowadzał nowe wersje nadwoziowe: kombi o nazwie Clubman, SUV-a Countryman i coupe, które zostało nazwane Paceman. W ofercie nie zabrakło również Cabrio.
Mini Cabrio F57
Mini Cabrio generacji F57 to trzeci raz, kiedy Mini zostało zaoferowane jako kabriolet w nowożytnej erze marki. Produkcja tej generacji rozpoczęła się w 2015 roku. Auto bazuje na tej samej, większej platformie co hatchback F56, przez co jest od swojego poprzednika dłuższe i szersze..
Charakterystycznym elementem jest klasyczny, miękki dach, który składa się elektrycznie, oferując przy tym ciekawą opcję – może zostać zsunięty tylko do połowy. Dach składa się w stosunkowo szybkim czasie, ale niestety praktycznie całkowicie redukuje miejsce w bagażniku, który i tak jest w tych autach niewielki.
Pod maską znajdziemy typową dla współczesnych Mini gamę silników – od trzycylindrowych jednostek One i Cooper, po mocniejsze, czterocylindrowe wersje Cooper S i John Cooper Works. Samochód zachowuje dość sztywną konstrukcję, choć brak stałego dachu zawsze wprowadza nieco więcej drgań nadwozia na nierównych drogach.
Kabriolet F57 to przede wszystkim auto o charakterze miejskim, którego głównym atutem jest styl i otwarte nadwozie, a nie praktyczność czy sportowa wydajność. Jego głównymi rywalami są takie modele jak Fiat 500 Cabrio, Audi A3 Cabriolet czy BMW 2 Cabrio.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2025-09-29