Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Mercedes - Benz S-klasa W221 65 AMG V12 630 KM - GALERIA ZDJĘĆ
Mercedes - Benz S-klasa W221 65 AMG V12 630 KM
Mercedes - Benz S-klasa
Mercedes klasy S przez wiele lat uznawany był za najlepszy samochód na świecie. To właśnie ten model stał się synonimem motoryzacyjnego luksusu i dobrego smaku. Pierwsze egzemplarze - typoszereg W116 i W126 - traktowane są już, jak pełnokrwiste klasyki. Kolejne generacje wciąż wywiązują się z roli luksusowych środków transportu dla najbardziej wymagających. Niestety trzeba pamiętać, że utrzymanie auta klasy premium niesie za sobą ogromne koszty, przez co - z wiekiem - drastycznie spada liczba egzemplarzy wartych uwagi. Trzeba też zdawać sobie sprawę z faktu, że im nowsza generacja, tym bardziej awaryjna...
Mercedes - Benz S-klasa W221
Mercedes klasy S klasa typoszeregu W221 to stosunkowo rzadki widok na naszych drogach. Produkowany przez długi okres pojazd miał za zadanie zatrzeć nie najlepsze wrażenie, jakie pozostawił po sobie poprzednik. Niestety, zadanie to wykonano jedynie połowicznie. W porównaniu do poprzednika Mercedes zdecydowanie lepiej zabezpieczył karoserię przed korozją. Niemcom nie udało się jednak wyeliminować drobnych, dokuczliwych usterek rozbudowanej elektroniki. W przypadku W221 najważniejsze jest... szczęście. Nie brak egzemplarzy, które bezawaryjnie pokonują tysiące kilometrów, ale są też takie, które - mimo serwisowania w ASO przyprawiają właścicielom siwych włosów. Niestety drobne z pozoru usterki elektroniki (np awaria tylnych świateł oznaczająca brak światła stop) mogą skończyć się unieruchomieniem pojazdu. S-klasie nie wypada wracać do domu na lawecie, a w przypadku W221 nie jest to wcale rzadkością.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Mercedes poinformował, że pod wpływem wysokiej temperatury i wilgoci stalowy oplot przewodu rozdzielającego układ ABC (Active Body Control) może ulec korozji.
W Polsce usterka dotyczy 122 samochodów marki Mercedes Benz klasy S o następujących numerach podwozi:
Samochody marki Mercedes-Benz (modele: C-, GLK-, E-, CLS-, S-, R-, G- GL-, ML-Class, Vito, Viano, Sprinter EC) wyprodukowane w Niemczech w okresie od listopada 2009 r. do lipca 2011 r. mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników.
W filtrze paliwa ze zintegrowanym podgrzewaniem paliwa, w pojedynczych przypadkach może wystąpić nieszczelność w obszarze korka otworu odwadniającego, a w konsekwencji może dojść do wycieku paliwa. Wyciek oleju napędowego można poznać po charakterystycznym zapachu paliwa. Paliwo może wyciekać na jezdnię zmniejszając tarcie między oponą i podłożem, co może zmienić właściwości trakcyjne pojazdu, którego dotyczy lub innych uczestników ruchu. W takiej sytuacji może z kolei dojść do włączenia systemu ESP, co zasygnalizuje kierowcy odpowiedni wskaźnik w zestawie wskaźników.