chceauto.pl
x

Mercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KM

Mercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2023
Średnia cena
396 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
2999 cm3
Silnik
Mild HybridCo to znaczy?
Waga
2055 kg
Ładowność
605 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
381 KM (381 KM + 23 KM)
0-100 km/h
4.7 s.
V max
250 km/h
Zasięg
500 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
13.2 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
84 zł
Zbiornik paliwa
66 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiJest dramat, ale kto bogatemu zabroni? tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
E premium Co to znaczy?
Bagażnik
615 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Mercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KMMercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KMMercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KMMercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KMMercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KMMercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KMMercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KMMercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KMMercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KMMercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KMMercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KMMercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KMMercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KMMercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KMMercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KMMercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KMMercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KMMercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KMMercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KMMercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KMMercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KMMercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KMMercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KMMercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KMMercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KMMercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KMMercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KMMercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KMMercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KMMercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KMMercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KMMercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KMMercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KM

Mercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KM

Mercedes - Benz E-klasa

Klasa E oznacza w nomenklaturze Mercedesa samochód klasy wyższej średniej. Pierwsze egzemplarze wywodziły się jeszcze z typoszeregu W124 (popularny "baleron"), który doczekał się zmiany nazwy wraz z liftingiem przeprowadzonym w 1993 roku. Do tej pory auto doczekało się kilku generacji - każda charakteryzowała się wysokim komfortem, bogatą listą wyposażenia (niestety, często "za dopłatą") i wysoką ceną. Nowsze generacje (np W210) nie są już jednak tak trwałe, jak legendarni poprzednicy - zdarzają się im również poważne jakościowe wpadki (podatność na korozję).

Mercedes - Benz E-klasa S214

Nowa generacja Mercedesa klasy E ma 495 cm długości, a wiec o 2 cm więcej niż poprzednia generacja. O tyle samo powiększono również rozstaw osi, i mniej więcej o tyle - wg producenta - zwiększyła się ilość miejsca na tylnej kanapie.

W przypadku nadwozia kombi, bagażnik w wersjach spalinowych nieznacznie zminiejszył się (z 640 do 615 litrów). W wersjach hybrydy plug-in bagażnik jest jeszcze o 150 litrów mniejszy.

W kabinie znajdziemy wolnostojący ekran cyfrowych zegarów oraz zabudowany na konsoli środkowej poziomy ekran systemu infotainment MBUX. Opcjonalne wyposażenie stanowi trzeci ekran Hyperscreen, który możne znaleźć się przed pasażerem, wizualnie łącząc się ze środkowym ekranem.

Dostępne są dwie wersje stylistyczne, bardziej sportowa o nazwie Avengarde oraz bardziej elegancka o nazwie Exclusive, która wyróżnia się przede wszystkim logiem Mercedesa umieszczonym nie na osłonie chłodnicy, ale stojącym na pokrywie silnika.

Nowy model nie ma już klasycznych silników spalinowych - wszystkie są dostępne w wersji zelektryfikowanej, przynajmniej jako hybrydy typu mild. Natomiast nie przewidziano wersji elektrycznej, by nie robić konkurencji dla modelu EQE.

Nowa klasa E dostępna jest z hybrydowymi układami typu plug-in, a w stosunku do obecnej generacji rozbudowany został komponent elektryczny - silnik ma większą moc, a bateria - większą pojemność.

Bazowa wersja E200 jest napędzana silnikiem benzynowym o mocy 204 KM i momencie 320 Nm, który jest wpierany przez zintegrowany rozrusznik-alternator (ISG) o mocy 23 KM i momencie 205 Nm.

Bazowy diesel to wersja E220d z silnikiem o mocy 197 KM i momencie 440 Nm, który jest wspierany przez ten sam ISG o mocy 23 KM i momencie 205 Nm. Wersja ta może mieć napęd wszystkich kół.

Ponadto dostępne są dwie wersje hybrydy plug-in. E300e to samochód wyposażony w ten sam silnik spalinowy co E200 (204 KM) oraz silnik elektryczny o mocy 129 KM i momencie 440 Nm. Moc systemowa to 313 KM i 550 Nm, pojemność baterii wynosi 25,4 kWh brutto, co pozwala na przejechanie w trybie elektrycznym około 100 km (obecna generacja ma baterię 13,5 kWh i zasięg około 50 km).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-11-04

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Mercedes klasy E nowej generacji. Polskie ceny2023-08-28Mercedes klasy E kombi oficjalnie2023-06-22Mercedes klasy E nowej generacji!2023-05-02Mercedes klasy E po liftingu2020-03-08Mercedes klasy E po po zmianach2020-01-27Mercedes klasy E. Ceny2016-01-22

Mercedes - Benz E-klasa S214 450 381 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS