Mercedes - Benz A-klasa V177 250 224 KM
Mercedes - Benz A-klasa
Klasa A to najmniejszy model w ofercie marki ze Stuttgartu. Samochód był pierwszym popularnym pojazdem Mercedesa z napędem na przednią oś - zaprojektowano go głownie z myślą o eksploatacji miejskiej. Pierwsza generacja nie miała udanego startu (auto przewróciło się w słynnym teście łosia), ale po dokonaniu poprawek samochód cieszył się dużym powodzeniem wśród nabywców. Najnowsze modele klasy A zdecydowanie urosły stając się konkurencją dla pojazdów pokroju BMW serii 1 i Audi A3.
Mercedes - Benz A-klasa V177
IV generacja Mercedesa klasy A, czyli typoszereg W177, debiutował na początku 2018 roku na salonie genewskim.
Czwarta generacja wyraźnie nawiązuje do poprzednika - na pierwszy rzut oka można nawet stwierdzić, że mamy do czynienia z autem po liftingu, a nie całkiem nową generacją. Zachowano bowiem kształt linii bocznej z mocno zarysowanym słupkiem C. Zmieniła się natomiast przednia i tylna część nadwozia - nawiązują one do Mercedesa CLS.
Zupełnie inne są jednak wymiary. Rozstaw osi powiększono do 273 cm (o 3 cm więcej niż w poprzedniku). Nadwozie ma 441 cm długości, 179 cm szerokości i 144 cm wysokości. Pojemność bagażnika wynosi 370 litrów czyli o 29 litrów więcej niż w trzecoek generacji.
Całkowicie nowe jest również wnętrze. Podobnie jak w innych nowych modelach Mercedesa (jak klasa S, E, G czy CLS), dostępne są dwa ekrany o przekątnej 10,25 cala, które schowano pod jedną szklaną taflą - jeden znajduje się przed kierowcą, a drugi na szczycie konsoli środkowej. Jeśli ktoś nie zdecyduje się na dopłatę otrzyma dwa ekrany 7-calowe, które stanowią wyposażenie standardowe.
W kwietniu 2018 roku w Chinach pokazano wersję sedan Long o rozstawie osi wydłużonym o 6 cm. Z kolei w lipcu 2018 roku zadebiutowała europejska wersja sedan - ten samochód jest o bliżniaczy (stylistyczie) z wersją chińską, natomiast rozstaw osi jest identyczny jak w hatchbacku, czyli 273 cm.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2019-07-17