Toyota chceauto.pl
Katalog samochodów
zobacz w katalogu
Katalog > Mazda > 323F > 1998 > 1.5
Oceń ten samochód
Do tej pory oceniono na 4.25. Liczba ocen: 4.
Średnia cena
7 000 zł Dlaczego taka?
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćłatwo kupić

OSIĄGI

Moc
90 KM
Przyspieszenie do 100 km/h
11.8 s.
Prędkość maksymalna
173 km/h
Pojemność
1489 cm3

KOSZTY

Spalanie
7.5 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
40 zł
Ubezpieczenie OC

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
C
Bagażnik
427 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
17000 km czyli po 11 miesiącach
Zużycie paliwa
9 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
22 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
13 s.
Prędkość maksymalna
157 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Ponieważ temperatura spalania gazu jest wyższa niż w przypadku benzyny, istnieje spore ryzyko wypalenia osadów, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Mazda 323F V - BA 1.5 90 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mazda 323F V - BA 1.5 90 KMMazda 323F V - BA 1.5 90 KMMazda 323F V - BA 1.5 90 KM

Mazda 323F V - BA 1.5 90 KM

Mazda 323F

Mazda 323 to jeden z dłużej produkowanych modeli tego japońskiego producenta. Pierwsze samochody o tej nazwie pojawiły się jeszcze w latach 70-tych ubiegłego wieku. W 1994 roku zadebiutowała już piąta generacja tego modelu, która produkowana była do 1998 roku. Wówczas zastąpiła ją szósta i, jak się później okazało, ostatnia generacja. Najmłodsze mazdy 323 pochodzą z 2003 roku.


Mazda 323F V - BA

Kupując mazdę 323 V generacji należy być ostrożnym. Te samochody często trafiały w ręce młodych, agresywnie jeżdżących kierowców, co może oznaczać bogatą przeszłość blacharską. Z wiekiem często zaczęto montować w nich w gaz, co z kolei może negatywnie odbijać się na kondycji jednostki napędowej. Stan silnika wymaga dokładnego sprawdzenia (również pod kątem zużycia oleju), ewentualny remont może przekroczyć wartość samochodu. Poza tym trzeba liczyć się z koniecznością wymiany praktycznie wszystkich elementów eksploatacyjnych - od zawieszenia poczynając, a na sprzęgle kończąc.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-07-23

INNE ROCZNIKI

INNE SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

INNE NADWOZIA

Ogłoszenia

Mazda 323F V - BA 1.5 90 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Mazda 323F V - BA 1.5 90 KM Opinie i komentarze

Cin&Cin
11 kwietnia 2011
Świetnie się prowadzi, przykleja się niesamowicie do drogi. Hamulce kiepskie w dodatku bębny które potrafią się zapiekać. Silnik bardzo żwawy, ogromny bagażnik, dużo schowków i przemyślanych rozwiązań np. lampka podczas otwierania schowka. Dobre wyposażenie w większości modeli i bezpieczne bo 2 poduchy, napinacze pasów, wzmocnienia w drzwiach wysokie oceny w testach zderzeniowych. Ciężko o dobry egzemplarz. Silniki 1.5 Z5 często piją duże ilości oleju z powodu zapieczonych pierścieni, naprawa jest stosunkowo tania bo silnik jest prosty konstrukcyjnie, a poza tym bardzo trwały i do tego bez kolizyjny po zerwaniu rozrządu wymieniamy tylko pasek i można śmigać dalej. Skrzynia biegów i sprzęgło niesamowicie trwałe, jeśli wymaga wymiany to auto ma grubo ponad 300 tyś. km, albo było katowane. Części zamienne tanie jak barszcz, ale mechaniczne bo reszta nowa kosmicznie droga do dostania jedynie w ASO, albo z rozbitka. Typowe rzeczy, które nie działają to antena elektryczna, spryskiwacz tylnej szyby i porysowane szyby w okolicach lusterek, które zresztą hałasują podczas jazdy. Polecane modele to powyżej 1997 roku gdzie Mazda przeszła facelifting ponoć mniej awaryjne. Korozja zjada najpierw elementy silnika, tylne nadkola i dolną część drzwi od wewnątrz. Radze konserwować ile się da, polska sól zje każdy samochód. Pozdrawia 5 letni użytkownik :).
Zbyszek Wrobel
10 czerwca 2013
ogolnie auto ok co do spalania olkeju to nie wypowiem sie n a ten temat
comments powered by Disqus

Polub nas na Facebook!

x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.