chceauto.pl
x

Lancia Lybra 2.0 I.E 20V 155 KM

Lancia Lybra 2.0 I.E 20V 155 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2001
Średnia cena
9 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1998 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
155 KM
0-100 km/h
10.8 s.
V max
200 km/h

KOSZTY

Spalanie
10.2 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
65 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
D premium Co to znaczy?
Bagażnik
420 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
9000 km czyli po 6 miesiącach
Zużycie paliwa
12.2 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
32 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
11.9 s.
Prędkość maksymalna
182 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Lancia Lybra 2.0 I.E 20V 155 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Lancia Lybra 2.0 I.E 20V 155 KMLancia Lybra 2.0 I.E 20V 155 KMLancia Lybra 2.0 I.E 20V 155 KMLancia Lybra 2.0 I.E 20V 155 KMLancia Lybra 2.0 I.E 20V 155 KM

Lancia Lybra 2.0 I.E 20V 155 KM

Lancia Lybra produkowana była w latach 1999-2005 w Turynie. Samochód zastąpił w ofercie przestarzały model Dedra. Konstrukcyjnie bazuje on na płycie podłogowej Alfy Romeo 156, co w znacznym stopniu ułatwia serwisowanie. W samochodzie znajdziemy również elementy pochodzące z Fiatów: Marea i Multipla.

Lybra należy do klasy premium, jest przedstawicielem segmentu D. Jej bezpośrednimi konkurentami są takie auta, jak BMW 3, Mercedes C czy Audi A4. Samochód może się pochwalić bogatym wyposażeniem seryjnym oraz dobrymi właściwościami jezdnymi. Godne polecenia są też jedne z lepszych w swojej klasie silniki wysokoprężne.

Absolutnym standardem są tutaj m.in. 4 poduszki powietrzne, dwustrefowa klimatyzacja, czy komputer pokładowy zintegrowany z radiem i zmieniarką płyt CD.

Niestety, nie ma róży bez kolców. Auto nie grzeszy poziomem niezawodności. Typowe usterki są niemal identyczne, jak w przypadku siostrzanej Alfy Romeo 156. W silnikach benzynowych (1,8 l.) uszkodzeniom ulega wariator odpowiedzialny za zmienne fazy rozrządu (objawia się to dźwiękiem podobnym do klekotu Diesla). Jednostki wysokoprężne cierpią czasami na usterki przepływomierzy. Ponadto zdarzają się przypadki głośnej pracy pompy wspomagania kierownicy.

Typowe przypadłości zawieszenia również odpowiadają tym z Alfy. Szybko zużywają się przednie wahacze, łączniki stabilizatorów i sworznie. Wprawdzie awaria unieruchamiająca auto na trasie to rzadkość, ale właściciel Lybry musi być przygotowany na drobne, acz dokuczliwe i częste usterki, głównie ze strony układu elektrycznego. A to przestanie działać gniazdo zapalniczki, a to komputer poinformuje nas o awarii oświetlenia, itd. Główną przyczyną są przeważnie zaśniedziałe styki, ale z objawami trudno walczyć. Również użyte we wnętrzu plastiki dość szybko się zużywają.

Lybra to wyróżniający się stylistyką i bardzo wygodny pojazd, To również jedna z najtańszych na rynku przepustek do elitarnej klasy premium. Co ważne, jego serwisowanie nie musi pochłaniać fortuny, wystarczy wiedzieć, które elementy są wspólne z Fiatami. Kusi za to niska cena zakupu i solidne silniki - szczególnie JTD.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2011-09-19

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Szukasz lukusu? Nie musi być z Niemiec!2011-06-27

Lancia Lybra 2.0 I.E 20V 155 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Volvo V70

Volvo V70

2.4 144 KM benzyna2001kombiautomatprzedni
cena średnia 9 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

1.8 T 150 KM benzyna2001kombiautomatprzedni
cena średnia 10 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Vectra

Opel Vectra

2.2 147 KM benzyna2001kombiautomatprzedni
cena średnia 7 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi A4

Audi A4

1.8 T 150 KM benzyna2001kombiautomatprzedni
cena średnia 11 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz C-klasa

Mercedes C-klasa

200 Kompressor 163 KM benzyna2001kombiautomattylny
cena średnia 13 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Mondeo

Ford Mondeo

2.5 V6 170 KM benzyna2001kombiautomatprzedni
cena średnia 8 000 zł
OCENY
Dostępność

Lancia Lybra 2.0 I.E 20V 155 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS