Zwrot kosztu instalacji po
9000 km czyli po 6 miesiącach
Zużycie paliwa
12.2 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
32 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
11.9 s.
Prędkość maksymalna
182 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Lancia Lybra 2.0 I.E 20V 155 KM
Lancia Lybra produkowana była w latach 1999-2005 w Turynie. Samochód zastąpił w ofercie przestarzały model Dedra. Konstrukcyjnie bazuje on na płycie podłogowej Alfy Romeo 156, co w znacznym stopniu ułatwia serwisowanie. W samochodzie znajdziemy również elementy pochodzące z Fiatów: Marea i Multipla.
Lybra należy do klasy premium, jest przedstawicielem segmentu D. Jej bezpośrednimi konkurentami są takie auta, jak BMW 3, Mercedes C czy Audi A4. Samochód może się pochwalić bogatym wyposażeniem seryjnym oraz dobrymi właściwościami jezdnymi. Godne polecenia są też jedne z lepszych w swojej klasie silniki wysokoprężne.
Absolutnym standardem są tutaj m.in. 4 poduszki powietrzne, dwustrefowa klimatyzacja, czy komputer pokładowy zintegrowany z radiem i zmieniarką płyt CD.
Niestety, nie ma róży bez kolców. Auto nie grzeszy poziomem niezawodności. Typowe usterki są niemal identyczne, jak w przypadku siostrzanej Alfy Romeo 156. W silnikach benzynowych (1,8 l.) uszkodzeniom ulega wariator odpowiedzialny za zmienne fazy rozrządu (objawia się to dźwiękiem podobnym do klekotu Diesla). Jednostki wysokoprężne cierpią czasami na usterki przepływomierzy. Ponadto zdarzają się przypadki głośnej pracy pompy wspomagania kierownicy.
Typowe przypadłości zawieszenia również odpowiadają tym z Alfy. Szybko zużywają się przednie wahacze, łączniki stabilizatorów i sworznie. Wprawdzie awaria unieruchamiająca auto na trasie to rzadkość, ale właściciel Lybry musi być przygotowany na drobne, acz dokuczliwe i częste usterki, głównie ze strony układu elektrycznego. A to przestanie działać gniazdo zapalniczki, a to komputer poinformuje nas o awarii oświetlenia, itd. Główną przyczyną są przeważnie zaśniedziałe styki, ale z objawami trudno walczyć. Również użyte we wnętrzu plastiki dość szybko się zużywają.
Lybra to wyróżniający się stylistyką i bardzo wygodny pojazd, To również jedna z najtańszych na rynku przepustek do elitarnej klasy premium. Co ważne, jego serwisowanie nie musi pochłaniać fortuny, wystarczy wiedzieć, które elementy są wspólne z Fiatami. Kusi za to niska cena zakupu i solidne silniki - szczególnie JTD.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2011-09-19