chceauto.pl
x
Kryzys? Marki premium mają się dobrze...

Kryzys? Marki premium mają się dobrze...

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2020-08-13
To już pewne. Wybuch pandemii koronawirusa sprawił, że rok 2020 nie zapisze się złotymi zgłoskami w historii motoryzacji. Wyniki sprzedaży nowych aut spadły do wartości niewidzianych na Starym Kontynencie od trzydziestu lat. Polski rynek, nie licząc aut dostawczych, w okresie od stycznia do końca lipca 2020 roku spadł o 32,11 proc. Wszyscy spodziewali się, że to będzie trudny rok dla naszej branży z uwagi na nowe limity emisji CO2 narzucone producentom aut działającym na terenie UE i bardziej restrykcyjne kary za ich przekraczanie. Tymczasem to nie dwutlenek węgla, lecz niewielki wirus postawił całą branże na głowie. Wyłączając producentów niszowych, wszyscy pozostali liczą straty. Okazuje się, że są one zróżnicowane. I to bardzo…

Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge
Choć brzmi to nieco nieprawdopodobnie, to recesja rynkowa spowodowana pandemią sprawiła, że kolejny raz wzrósł udział marek premium w całym rynku aut osobowych w Polsce. Pięciu największych graczy tego segmentu straciło znacznie mniej, niż średnia wszystkich pozostałych marek. Tylko jeden importer z pierwszej trzydziestki największych marek w Polsce wykazał minimalny wzrost sprzedaży. Wszyscy pozostali tracili. Najmniej straciło…Volvo. Dokładnie -2,58 proc. W okresie od stycznia do końca lipca marka osiągnęła w Polsce wynik 6695 rejestracji. Rok temu było to 6869.

W lipcu na rynku widoczne było wyhamowanie trendów spadkowych także wśród innych marek. Jednak kilkanaście firm ma do odrobienia straty rzędu 40-60 proc. Te wszystkie dane składowe sprawiają, że Volvo w Polsce utrzymało wysoką 13. pozycję sprzedaży, a udział marki po siedmiu miesiącach bieżącego roku wynosi 3,01 proc. W analogicznym okresie ubiegłego roku było to 2,1 proc.

Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge
W połowie roku szwedzka marka informowała o spadku sprzedaży wynoszącym -20,8 proc. w skali świata. Pod koniec lipca marka zmniejszyła stratę do -16 proc. W czerwcu sprzedaż w USA wzrosła o 4,5 proc, (w porównaniu do czerwca 2019). W lipcu już o 10 proc. W Chinach wzrost sprzedaży trwa od trzech miesięcy. W maju o 21,8 proc., w czerwcu i lipcu – po 14 proc. Co ważne, po raz pierwszy w tym roku wzrost pojawił się również w Europie. W lipcu wyniósł on 12,5 proc. W lipcu nastąpiło odbicie na całym świecie. Sprzedaż była wyższa o 14 proc. niż w lipcu 2019 roku.

Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge
Podczas konferencji prasowej podsumowującej pierwsze półrocze 2020 roku, prezes Volvo Cars – Hakan Samuelsson informował, że chce by drugie półrocze pod względem sprzedaży było przynajmniej równie dobre jak analogiczny okres ubiegłego roku. Dzięki szybko podjętym działaniom optymalizacyjnym, marka po siedmiu miesiącach odnotowała niewielką stratę na poziomie 100 mln Euro. Wiele marek motoryzacyjnych raportowało kilkumiliardowe straty w tym samym okresie.

Co ważne, Volvo Cars dwukrotnie zwiększyło udział sprzedaży hybryd typu plug-in, dzięki czemu mieści się w obowiązujących limitach CO2. Po sześciu miesiącach, marka może pochwalić się najwyższą liczbą sprzedanych w Europie hybryd typu plug-in w segmencie premium.


Kryzys? Marki premium mają się dobrze... - GALERIA ZDJĘĆ

Kryzys? Marki premium mają się dobrze...Kryzys? Marki premium mają się dobrze...Kryzys? Marki premium mają się dobrze...Kryzys? Marki premium mają się dobrze...

Zobacz także

Marki premium w Polsce - sprzedaż w 2020 roku

Marki premium w Polsce - sprzedaż w 2020 roku 2021-01-07

Mercedes, BMW i Audi. Tak prezentuje się pierwsza trójka najchętniej wybieranych przez Polaków marek premium w 2020 roku. Rynek tych pojazdów skurczył się o niecałe 5 proc. To zdecydowanie mniejsza strata niż zanotowali sprzedawcy marek popularnych....

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS