Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Kia Ceed III FL 1.0 T-GDi 120 KM
Kia Ceed to kompaktowy model, który od początku konstruowany był z myślą o rynku europejskim. Pierwsza generacja weszła do sprzedaży w styczniu 2007 roku i z miejsca zyskała sobie wierne grono zwolenników. Auto produkowane było w słowackiej fabryce w Żylinie i jako pierwsze w ofercie Kii zostało zaprojektowane w Europie, specjalnie z myślą o europejskich klientach.
Kia Cee'd I występuje w trzech wersjach nadwoziowych: Procee'd (trzydrzwiowy hatchback), Cee'd (pięciodrzwiowy hatchback) oraz Cee'd SW (kombi). Wprowadzano je stopniowo do sprzedaży, wszystkie w ciągu 2007 roku. W Polsce samochód ten masowo używany jest przez policję.
W 2009 roku model przeszedł niewielki lifting, a produkcja Kii Cee'd I generacji została zakończona w 2012 roku wraz z prezentacją II generacji.
Druga generacja Kii Cee'd zadebiutowała w 2012 roku. Wiosną 2013 roku na salonie w Genewie zaprezentowano najmocniejszą wersję GT. Wtedy również debiutował Pro_cee'd GT.
W 2015 roku Cee'd II został poddany liftingowi. Zmiany stylistyczne były niewielkie i obejmowały mocniej zarysowany i szerszy zderzak z chromowanymi obwódkami wokół lamp przeciwmgielnych oraz nowy owalno-oczkowy wzór maskownicy grilla. Kształt grilla czy świateł został zachowany.
Kia Cee'd II przetrwała w produkcji do 2018 roku. Wówczas, na salonie genewskim debiutowała, trzecia generacja, której nazwę zmieniono na Ceed. Nazwa ta pochodzi od hasła „Community of Europe, with European Design”. Samochód ten został skonstruowany na nowej płycie podłogowej o nazwie K2.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-01-09