Jaguar F-Type to coupe i kabriolet zbudowany na bazie skróconej płyty podłogowej modelu XK. Samochód debiutował podczas salonu samochodowego w Paryżu we wrześniu 2012 roku. Produkcja ruszyła rok później. Tylnonapędowe coupe dostępne jest wyłącznie z silnikami V6 i V8. Wszystkie wyposażone są w turbodoładowanie i sprzęgane z automatyczną, ośmiostopniową skrzynią biegów produkcji ZF. Auto - podobnie jak inne nowe Jaguary wytwarzane pod skrzydłami koncernu Tata - cieszy się świetną opinią. Piętą achillesową, zwłaszcza w odmianie cabrio - jest mikroskopijny bagażnik.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.