Hyundai poddał liftingowi model Ioniq. Poza zmienioną stylizacją samochód otrzymał ulepszone systemy łączności.
Hyundai Ioniq
Hyundai ioniq to pierwszy na świecie samochód z trzema zelektryfikowanymi układami napędowymi do wyboru: hybrydowym, hybrydowym plug-in lub elektrycznym.
Odświeżony model został wyposażone w system łączności Blue Link, aktywne systemy bezpieczeństwa i wspomagania jazdy SmartSense oraz najnowocześniejsze funkcje info-rozrywki. Ioniq Electric otrzymał nowy wygląd zarówno zewnętrzny, jak i wnętrza, a kierowcy skorzystają z większego zasięgu dzięki powiększonej do 38,3 kWh baterii (z 28 kWh). Zwiększona o 36 proc. pojemność baterii pozwala na pokonanie do 294 km.
Hyundai Ioniq
Silnik elektryczny dostarcza moc maksymalną 136 KM oraz 295 Nm momentu obrotowego. Nowy elektryczny Hyundai IONIQ został wyposażony w mocniejszą pokładową ładowarkę pozwalającą teraz na ładowanie z mocą 7,2 kW wobec wcześniejszej 6,6 kW przy ładowanie przez złącze Typ 2. Ładowanie przy użyciu stacji szybkiego ładowania o mocy 100 kW pozwoli na osiągniecie stanu 80 procent w 54 minuty.
Hyundai Ioniq
Odświeżony Hyundai Ioniq Hybrid oraz Plug-in zostały wyposażone w czterocylindrowy silnik benzynowy Kappa 1.6 GDI osiągający moc 105 KM oraz 147 Nm. Silnik elektryczny z magnesami trwałymi w wersji hybrydowej osiąga moc 43 KM (32 kW) oraz moment obrotowy 170 Nm, a litowo-polimerowe akumulatory mają pojemność 1,56 kWh i zostały umieszczone pod tylnymi siedzeniami.
Hyundai Ioniq
Jednostka elektryczna w wersji Plug-in dostarcza 60,5 KM (44,5 kW) mocy oraz 170 Nm momentu obrotowego. Odmiana Plug-in posiada akumulatory o pojemności 8,9 kWh, które pozwalają na pokonanie do 52 km w trybie czysto elektrycznym z prędkością do 120 km/h. Dzięki połączeniu elektrycznego silnika z jednostką 1.6 GDI Ioniq Hybrid oraz Plug-in osiągają moc 141 KM oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 265 Nm.
Nowy Hyundai IONIQ został wyposażony w system Hyundai Blue Link, który przez połączenie aplikacji z pojazdem i pokładową telematyką pozwala kierowcy na zdalne sterowanie wieloma funkcjami samochodu.
Hyundai Ioniq
Nowy system multimediów i nawigacji z dotykowym ekranem o przekątnej 10,25 cala pozwala na dzielenie widoku na dwa ekrany, aby móc wyświetlić więcej przydatnych informacji, oraz na edycję wyświetlanych widżetów i ikon. Oprócz standardowej obsługi Android Auto oraz Apple Car Play, system pozwala na podłączenie kilku telefonów poprzez Bluetooth, a także zapewnia obsługę głosową w sześciu językach przy wykorzystaniu technologii gromadzenia danych w chmurze.
Hyundai Ioniq
Zmiany objęły nie tylko technologię, ale także wnętrze. Poniżej 10,25-calowego ekranu znajduje się elegancki panel sterowania klimatyzacją. Deskę rozdzielczą ozdabia listwa w kolorze ciemnego chromu, poniżej znajduje się eleganckie niebieskie oświetlenie ambientowe.
Iioniq Hybrid oraz Plug-in otrzymały zmodernizowany grill z siatkowym wypełnieniem, podobnie jak Ioniq Electric, który otrzymał nowy zabudowany grill z charakterystycznym wzorem. Wszystkie trzy modele otrzymały nowy wzór przedniego zderzaka ze srebrną listwą u dołu, antracytową listwę na tylnym zderzaku oraz przednie obudowy świateł do jazdy dziennej o dynamicznym wyglądzie. Światła do jazdy dziennej, reflektory przednie i światła tylne LED zostały przeprojektowane tak, aby Ioniq wyróżniał się w nocy.
Hyundai Ioniq może być wyposażony we wszystko nowoczesne systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy.
Hyundai Ioniq Hybrid oraz Plug-in będą dostępne w sprzedaży od lipca. Wersja elektryczna trafi do salonów we wrześniu.