Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Ford Fiesta Mk8 1.0 EcoBoost 100 KM
Ford Fiesta
Samochody o nazwie Fiesta produkowane są od 1975 roku. Obecnie w sprzedaży dostępna jest już siódma generacja. Najpopularniejsze wśród aut używanych są jednak modele wyprodukowane po 1996 roku, kiedy na rynek trafił model mk. IV. Fiesty - niezależnie od rocznika - cenione są za niskie koszty obsługi, ale nie wszystkie generacje zaliczyć można do bezawaryjnych. W przypadku starszych modeli największym problemem jest atakująca nadwozie rdza. W nowszych generacjach zabezpieczenie antykorozyjne jest lepsze, problemy sprawiają za to wysokoprężne jednostki napędowe serii TDCI.
Ford Fiesta Mk8
Ford Fiesta VII po raz pierwszy został zaprezentowany na specjalnym pokazie w listopadzie 2016 roku, a przed szeroką publicznością debiutował w marcu 2017 roku na salonie w Genewie. W salonach auto pojawiło się w połowie tego roku.
Ford Fiesta VII oferowany jest w wersji trzy- lub pięciodrzwiowej. Obie mierzą 4040 mm długości (odmiana ST-Line ma 4065 mm), 1735 mm szerokości (z lusterkami 1941 mm) i 1476 mm wysokości (ST-Line 1466 mm).
Rozstaw osi to 2493 mm. Bagażnik mieści pakunki o objętości do 292 l lub 1093 l po złożeniu oparć tylnej kanapy.
Ford Fiesta VII to jeden z najbezpieczniejszych pojazdów w swojej klasie. W zależności od wersji, jako pierwszy Ford w historii - auto może być wyposażone w system wykrywania pieszych – Pedestrian Detection – który minimalizuje ryzyko potrącenia nocą i przy złej widoczności.
Zaawansowane technologie wsparcia kierowcy są wspomagane przez dwie kamery, trzy radary i 12 czujników ultradźwiękowych, które w połączeniu mogą monitorować obszar 360 stopni wokół pojazdu i skanować drogę przed nim na odległość do 130 metrów.
Wyposażenie standardowe obejmuje: reflektory z czujnikiem zmierzchu i światłami do jazdy dziennej, lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie (lakierowane w kolor nadwozia), centralny zamek ze zdalnym sterowaniem i system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Ponadto klienci otrzymują też elektrycznie sterowane przednie szyby, elektrycznie wspomagany układ kierowniczy i komputer pokładowy.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2019-01-04