BMW X6 G06 40d 340 KM
BMW X6
BMW X6 to SUV, dla którego niemiecki producent ukuł nową nazwę - SAC (Sport Activity Coupe). W ten sposób BMW chciało podkreślić, nietypową jak na SUV-a, stylizację tylnej części nadwozia X6. Samochód oparto na płycie podłogowej BMW X5, a zaprezentowano w 2008 roku. Auto konstruowano z myślą o rynku amerykańskim, dlatego też produkcję ulokowano w amerykańskiej fabryce BMW w Spartanburgu. Przez 6 lat wyprodukowano niemal 250 tys. egzemplarzy tego modelu.
Jesienią 2014 roku na salonie paryskim zadebiutowała druga generacja X6. Stylistycznie samochód nawiązuje do poprzednika, a oparty jest na płycie podłogowej X5 kolejnej generacji.
BMW X6 G06
Poza nazwą auto nie ma wiele wspólnego z poprzednikiem. Samochód zaprojektowany został ”od zera”, czego dowodem jest chociażby zwiększony aż o 42 mm rozstaw osi. Ten wynosi obecnie 2975 mm. Karoseria wydłużyła się o 26 mm i mierzy teraz 4935 mm. Jest też o 15 mm szersza (2004 mm) i o 6 mm niższa (aktualnie 1696 mm) od poprzednika. Nowe X6 może się też pochwalić bagażnikiem o objętości do 580 l. Po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń bagażowa zwiększa się do 1530.
W kabinie znaleźć się mogą np.: czterostrefowa klimatyzacja automatyczna, uchwyty napojów z regulacją temperatury, panoramiczne okno dachowe, zestawy zapachowe wnętrza Ambient Air oraz system dźwiękowy surround Bowers & Wilkins Diamond+ 3D. BMW X6 może też być wyposażone w obsługiwanego głosem asystenta pokładowego, który – podobnie jak w Mercedesie – reaguje na hasło ”Hej BMW”.
Stylistycznie auto wpisuje się w nowy język stylistyczny BMW – z przodu dominuje duża osłona chłodnicy z pojedynczą chromowaną ramką. Nowością jest możliwość podświetlenia atrapy – dodatkowe oświetlenie aktywuje się przy zamykaniu i otwieraniu pojazdu. Kierowca ma również możliwość włączenia go w czasie jazdy. Standard obejmuje napęd na obie osie i 19-calowe aluminiowe obręcze kół. Dwie najmocniejsze odmiany -BMW X6 M50i i BMW X6 M50d – wyróżniają się kołami w rozmiarze 21-cali (opcjonalnie 22 cale).
Topowy benzynowy model - BMW M Performance – ma pod maską silnik V8 o mocy 530 KM. Szczyt oferty silników benzynowych stanowi odmiana BMW X6 M50d z rzędowym, poczwórnie doładowanym, dieslem generującym aż 400 KM.
”Spokojniejsze” wersje to benzynowy model BMW X6 xDrive40i oi mocy 340 KM i BMW X6 xDrive30d z sześciocylindrowym wysokoprężnym silnikiem generującym 265 KM. Wszystkie modele nowego BMW X6 są w standardzie wyposażone w ośmiobiegową skrzynię biegów Steptronic i napęd na cztery koła.
Bez żadnych dopłat klienci otrzymują adaptacyjne zawieszenie Dynamic Damper Control (opcjonalnie pneumatyczne). Do słabszych modeli zamówić można pakiet terenowy z wyborem trybu jazdy (śnieg, piasek, żwir, kamienie)
BMW X6 Go6 wzorem poprzednika produkowane jest w Stanach Zjednoczonych w zakładach Grupy BMW w Spartanburg.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-03-18