chceauto.pl
x
Audi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerię

Audi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerię

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2022-11-13
Rodzina modeli Audi e-tron wkrótce mocno się powiększy. Dlatego niemiecki koncern został zmuszony do zmiany nazwy swoich pierwszych modeli z tej serii, czyli Audi e-tron i Sportback e-tron. Przy okazji liftingu ich nazwa została zmieniona na Q8 e-tron i Q8 Sportback e-tron.

Audi Q8 e-tron i Q8 Sportback e-tron
Audi Q8 e-tron i Q8 Sportback e-tron
Audi e-tron otrzymało nazwę Q8, co sugeruje, że podobnie jak spalinowa odmiana o tej nazwie, znajdzie się na szczycie gamy modelowej.

Przy okazji liftingu samochód zmienił się niewiele. Nowy jest grill, który nie wygląda już jak trójwymiarowy, inny jest wlot powietrza. Z tyłu pojawił się zmieniony zderzak. Zmiany nie były tylko po to, by coś zmienić - udało się poprawić współczynnik oporu aerodynamicznego, który spadł z 0,28 do 0,27 w przypadku Q8 e-tron i z 0,26 do 0,24 - w przypadku wersji Sportback.

Audi Q8 e-tron i Q8 Sportback e-tron
Audi Q8 e-tron i Q8 Sportback e-tron
Ważniejszą nowością jest zastosowanie większych akumulatorów (chociaż nie brakuje w branży głosów, że stosowanie dużych baterii wcale nie jest ekologiczne). Bazowa wersja, czyli Q8 50 nie będzie miała już baterii o pojemności 69 kWh, ale 89 kWh (netto), natomiast Q8 55 będzie czerpała prąd z baterii o pojemności 106 kWh zamiast 86 kWh.

Dzięki temu zasięg wrośnie odpowiednio do 490 i 580 km. Oczywiście są do wartości "do", uzyskiwane w idealnych warunkach. W praktyce będą wahać w zależności od używanych odbiorników, sposobu jazdy czy temperatury powietrza, ale można przyjąć, że realne zasięgi będą około 100 km mniejsze.

Audi Q8 e-tron i Q8 Sportback e-tron
Audi Q8 e-tron i Q8 Sportback e-tron
Z kolei zasięg trzysilnikowej topowej wersji SQ8 ma wynosić do 500 km.

Większa bateria oznacza również dłuższe czasy ładowania. Z tego względu Audi Q8 e-tron w wersjach 55 i SQ8 będzie można ładować z mocą nawet 170 kW, dzięki czemu naładowanie baterii od 0 do 80 proc potrwać ma 31 minut.

Oczywiście - znów teoretycznie, bo po pierwsze, musimy znaleźć odpowiednią ładowarkę, co szczególnie w Polsce nie jest proste, a po drugie - znów musi być odpowiednia pogoda (temperatura powietrze, nie może być ani za ciepło, ani za zimno). Oczywiście ładowanie ostatnich 20 proc. trwa już dużo dłużej, a nawet nie jest zalecane ładowanie baterii do pełna na szybkiej ładowarce.

Pierwsze egzemplarze Audi Q8 e-tron pojawią się w salonach na początku przyszłego roku. Ceny nie są znane, ale ze względu na większe bateria możemy spodziewać się wyraźniej podwyżki.

Audi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerię - GALERIA ZDJĘĆ

Audi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerięAudi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerięAudi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerięAudi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerięAudi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerięAudi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerięAudi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerię

Zobacz także

Test: Cupra Born 58 kWh 231 KM – sportowy elektryczny hatchback

Test: Cupra Born 58 kWh 231 KM – sportowy elektryczny hatchback 2024-03-22

Born to pierwszy elektryczny model marki Cupra, który na rynku zadebiutował w 2021 roku. Jest to naprawdę wyjątkowy samochód, bo przeciera szlaki w nowym segmencie – elektrycznych hot hatchy. To zbitek słów, który dla wielu osób już na początku...
Test: Maxus e-Deliver 3 – elektromobilność w transporcie?

Test: Maxus e-Deliver 3 – elektromobilność w transporcie? 2024-03-02

[b]Maxus to chiński producent samochodów, który od niedawna stara się zaistnieć na europejskim rynku. O ile jego modele osobowe sprzedają się nie najlepiej, tak elektryczny e-Deliver 3 odniósł już pierwszy poważny sukces i między innymi został...
Test: Skoda Enyaq iV 80 Maxx – w starciu z zimą

Test: Skoda Enyaq iV 80 Maxx – w starciu z zimą 2024-03-01

Skoda Enyaq iV zaprezentowana została w 2020 roku, będąc pierwszym i jak na razie jedynym elektrycznym modelem czeskiego producenta. To samochód wyjątkowy też z innego powodu – cenowo pozycjonuje się wyraźnie wyżej niż inne auta w gamie i jest...
Test: Maxus Euniq 6 – gotowy do konkurowania w Europie?

Test: Maxus Euniq 6 – gotowy do konkurowania w Europie? 2024-01-29

W ostatnim czasie w Europie lawinowo wzrasta liczba samochodowych marek z Chin, które planują zbudować tu swoją pozycję na rynku. Przykładem tego jest Maxus, który do Polski wszedł z całkiem rozbudowaną ofertą, nastawioną przede wszystkim na auta...
Test: Maxus T90 - pierwszy i jedyny elektryczny pick-up w Europie

Test: Maxus T90 - pierwszy i jedyny elektryczny pick-up w Europie 2023-11-19

Maxus to chińska marka, która niedawno pojawiła się na polskim rynku. Póki co w swojej ofercie ma wyłącznie modele elektryczne, a zdecydowanie najbardziej wyjątkowym z nich jest T90 – to pierwszy i jak na razie jedyny elektryczny pick-up dostępny w...
Citroen e-C3. Elektryczna nowość z niską(?) ceną

Citroen e-C3. Elektryczna nowość z niską(?) ceną 2023-10-18

Citroen e-C3 to nowy niewielki samochód o napędzie elektrycznym, którego atutem ma być przystępna cena.Citroen e-C3 to miejski crossover zbudowany na bazie płyty podłogowej o nazwie Smart Car. Platforma została opracowana z myślą o rynkach...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS