chceauto.pl
x
Audi A6 już jako hybryda plug-in

Audi A6 już jako hybryda plug-in

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2019-10-26
Audi A6 55 TFSI e quattro to kolejna w gamie niemieckiego producenta hybryda plug-in.

Pod względem technicznym niespodzianki nie ma - samochód otrzymał ten sam układ napędowy, który debiutował w Audi Q5 55 TFSI e quattro. Składa się on z benzynowego silnika 2.0 TFSI o mocy 252 KM oraz zintegrowanej z siedmiostopniową przekładnią S tronic jednostki elektrycznej o mocy 143 KM. Moc systemowa układu wynosi 367 KM, a maksymalny moment obrotowy to 500 Nm (dostępny jest już od 1250 obr/min).

Audi A6 to duże auto, ale w wersji 55 TFSI e quattro nie można narzekać na osiągi - samochód przyspiesza do 100 km/h w 5,6 s, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

Audi A6 55 TFSI e quattro
Audi A6 55 TFSI e quattro
Jednocześnie hybrydowe Audi może być niezwykle oszczędne - pojemność litowo-jonowych baterii to 14,1 kWh, co wystarcza do przejechanie w trybie elektrycznym nawet 53 km, przy czym prędkość jest ograniczona do 135 km/h. Powyżej tej prędkości tryb elektryczny przełączy się w hybrydowy, co oznacza włączenie do pracy jednostki TFSI.

Po przejechaniu 50 kilometrów (maksymalny zasięg różni się od sposobu jazdy kierowcy, warunków atmosferycznych i drogowych, wykorzystania odbiorników prądu) samochód zaczyna spalać benzynę lub trzeba go podłączyć do prądu - ładowanie przy pomocy publicznych ładowarek o mocy 7,4 kW trwa 2,5 godziny.

Same baterie umieszczono pod tylną kanapę oraz częściowo w bagażniku. Ukształtowane je tak, by zachować jego płaską podłogę, ale jednak pojemność przestrzeni ładunkowej spadła i to wyraźnie - z 530 do 360 litrów. Z 63 do 52 litrów zmniejszono również pojemność zbiornika paliwa.

Audi A6 55 TFSI można już zamawiać w niemieckich salonach. Tamtejsze ceny zaczynają się z poziomu 68 850 euro. Przypomnijmy, że od września w sprzedaży są A7 Sportback i Q5 50 TFSI e quattro oraz Q5 55 TFSI e quattro, a kilka dni temu zaprezentowano Audi A8 L 60 TFSI e quattro i zapowiedziano premierę A8 60 TFSI w wersji ze standardowym rozstawem osi.


Audi A6 już jako hybryda plug-in - GALERIA ZDJĘĆ

Audi A6 już jako hybryda plug-inAudi A6 już jako hybryda plug-in

Zobacz także

Test: Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór

Test: Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór 2024-04-15

Prezentacja pierwszej Hondy HR-V miała miejsce w 1997 roku, ale seryjna produkcja rozpoczęła się dwa lata później. Debiut tego modelu odbył się w czasach, w których wszelkiego rodzaju SUVy i crossovery dopiero zaczęły pojawiać się na rynku....
Audi RS 6 Avant GT. Szybciej już się nie da

Audi RS 6 Avant GT. Szybciej już się nie da 2024-02-08

Audi zaprezentowało model RS 6 Avant GT. Jest to specjalna edycja tego sportowego pojazdu, która wyróżnia się stylizacją, wyglądem oraz osiągami. Samochód nawiązuje do stworzonego przez praktykantów projektu RS 6 GTO concept z 2020 r. Przez 6...
Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł

Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł 2024-01-02

Nowy Hyundai Kona zaprezentowany został w 2022 roku i względem swojego poprzednika zmienił się diametralnie. Teraz jest to samochód większy, wyposażony w bogatszy zestaw nowoczesnych technologii i systemów wspierających kierowcę. Hyundai jest...
Test: Suzuki Across - znana hybryda w odmiennym wydaniu

Test: Suzuki Across - znana hybryda w odmiennym wydaniu 2023-12-08

[b]Across to jeden z dwóch modeli w gamie Suzuki (obok Swace'a), który został przejęty niemal wprost od Toyoty. Jaki jest cel takich zabiegów? Chodzi przede wszystkim o to, by zmieścić się w restrykcyjnych normach emisji dwutlenku węgla – Suzuki nie...
Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność?

Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność? 2023-12-01

Hyundai Tucson obecnej (czwartej) generacji zaprezentowany został w 2020 roku i praktycznie od zaraz zaczął odnosić sprzedażowe sukcesy. Model ten regularnie pojawia się w czołówkach rankingów popularności kompaktowych SUVów, a w 2022 roku był...
Test: Renault Arkana E-Tech - ucząc się od najlepszych

Test: Renault Arkana E-Tech - ucząc się od najlepszych 2023-10-16

W motoryzacji często bywa tak, że wszelkie trendy i kierunki rozwoju wyznaczane są przez klasę premium, której następnie cała reszta stara się dorównać. Przykładem tego są chociażby SUVy w stylu coupe, które wypromowane zostały początkowo przez...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS