chceauto.pl
x
Audi A3 40 TFSI e. Nowa hybryda plug-in

Audi A3 40 TFSI e. Nowa hybryda plug-in

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2020-10-09
Po dieslowym skandalu i zmianie kursu przez cały koncern Volkswagena, również Audi kontynuuje ofensywę elektromobilności. Do pokazanych już wcześniej hybrydowych wersji modeli A6, A7, A8, Q5 i Q7 dołącza A3 Sportback w wersji 40 TFSI e.

Audi A3 40 TFSI e
Audi A3 40 TFSI e
Audi A3 40 TFSI e napędzane jest tym samym układem napędowych co Golf eHybrid. Rolę silnika spalinowego pełni jednostka 1.4 TFSI. Ten czterocylindrowy, benzynowy motor dostarcza 110 kW (150 KM) mocy i rozwija ponad 250 Nm momentu obrotowego dostępnego w przedziale od 1550 do 3500 obr./min. Natomiast napęd elektryczny zasilany jest stale wzbudzonym, synchronicznym silnikiem elektrycznym o zwiększonej w porównaniu z A3 poprzedniej generacji gęstości uzwojenia. Wytwarza on 80 kW mocy i 330 Nm momentu obrotowego. Podobnie jak miało to miejsce w modelu poprzednim, silnik elektryczny zintegrowany jest z obudową sześciobiegowej, automatycznej skrzyni biegów S tronic. Jest jednak lżejszy i mniejszy.

1.4 TFSI i silnik elektryczny razem dostarczają mocy systemowej 150 kW (204 KM). Gdy wspólnie pracują na najwyższej mocy, systemowy moment obrotowy sięga poziomu 350 Nm. Audi A3 40 TFSI e rozpędza się do 100 km/h w 7,6 sekundy, a jej prędkość maksymalna to 227 km/h. Sześciobiegowa, dwusprzęgłowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic przenosi łączny, systemowy moment obrotowy na koła przedniej osi. Skrzynia wyposażona jest w elektryczną pompę oleju zapewniającą zmianę biegów i zaopatrzenie w olej nawet wtedy, gdy silnik TFSI jest czasowo wyłączony.

Audi A3 40 TFSI e
Audi A3 40 TFSI e
Litowo-jonowy akumulator umieszczony jest pod podłogą A3 Sportback 40 TFSI e, w okolicach tylnej kanapy. Jego 96 pryzmatycznych ogniw może zmagazynować 13,0 kWh energii, prawie o 48 procent więcej niż akumulator poprzednika. Nie wprowadzono przy tym żadnych zmian w konstrukcji tej wysokonapięciowej baterii. Większa pojemność wynika z udoskonalonych rozwiązań chemicznych wewnątrz ogniw.

Zarządzanie napędem zostało tak zaprojektowane, by wydajność była jak najwyższa. Samochód zawsze rusza w trybie elektrycznym (aż do temperatury -28°C). Kierowcy mogą nadać napędowi elektrycznemu priorytet, wciskając przycisk EV. W tym trybie samochód pokonać może do 67 km (wg WLTP). To ok. 20 km więcej niż mógł pokonać poprzednik. Prędkość maksymalna w trybie elektrycznym to 140 km/h. Przy niskich prędkościach emitowany jest wymagany ustawowo e-dźwięk, znany jako Acoustic Vehicle Alert System.

Audi A3 40 TFSI e
Audi A3 40 TFSI e
Gdy A3 PHEV porusza się w trybie hybrydowym, oba systemy napędowe współpracują. W systemie operacyjnym MMI wybrać wtedy można jeden z dwóch trybów: „Battery hold” lub „Battery charge”. W trybie „hold” ładowanie akumulatora jest utrzymywane na stałym, aktualnym poziomie. W trybie „charge” do akumulatora przesyłana jest możliwie największa ilość energii elektrycznej.

By wpłynąć na charakter napędu, jak również innych systemów, takich jak wspomaganie kierownicy i skrzynia S tronic, kierowcy mogą korzystać ze standardowego systemu Audi drive select i wybierać w nim tryby: comfort, auto, dynamic lub individual.

Standardowo Audi A3 40 TFSI e wyposażane jest w kabel do ładowania z gniazdka 230 V, wówczas ładuje się z maksymalną mocą 2,9 kW. Pełne naładowanie całkowicie pustego akumulatora trwa nieco ponad cztery godziny. W ogólnodostępnych stacjach ładowania samochód ładuje się za pomocą tzw. kabla mode 3.

Audi A3 40 TFSI e
Audi A3 40 TFSI e
Podobnie jak wszystkie modele linii modelowej A3, ta kompaktowa hybryda typu plug-in wyposażona została w modułową platformę infotainment trzeciej generacji MIB 3. Jej moc obliczeniowa jest dziesięć razy wyższa niż platformy montowanej w modelu poprzednim. Przetwarza ona wszystkie zadania systemów connectivity z szybkością przesyłu danych LTE Advanced i ma zintegrowany punkt dostępu do internetu – Wi-Fi hotspot. System MMI navigation plus oferuje elastyczne i inteligentne prowadzenie przez nawigację, wykorzystując przy tym zdjęcia satelitarne pozyskiwane z Google Earth, przewidywania rozwoju sytuacji na drogach oraz trójwymiarowe modele większości europejskich miast.

Pakiet wyposażenia standardowego jest bogaty. Oprócz elementów wymienionych już powyżej, w jego skład wchodzą również diodowe reflektory przednie, skórzana kierownica wielofunkcyjna oraz dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja. Wyświetlacz danych na szybie head-up display, sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz panoramiczny szklany dach, dostępne są na życzenie. Systemy wsparcia kierowcy Audi pre sense front, ostrzeżenie o zjeżdżaniu z pasa ruchu, czy asystent skrętu, również znajdują się w standardowym wyposażeniu tego modelu. Wśród systemów opcjonalnych kluczową rolę odgrywa adaptacyjny asystent jazdy wspomagający kierowcę w wielu sytuacjach, np. podczas prowadzenia, przyspieszania czy hamowania.

Audi A3 Sportback 40 TFSI e na polskim rynku pojawi się pod koniec roku 2020. Ceny nie są jeszcze znane.

Audi A3 40 TFSI e. Nowa hybryda plug-in - GALERIA ZDJĘĆ

Audi A3 40 TFSI e. Nowa hybryda plug-inAudi A3 40 TFSI e. Nowa hybryda plug-inAudi A3 40 TFSI e. Nowa hybryda plug-inAudi A3 40 TFSI e. Nowa hybryda plug-inAudi A3 40 TFSI e. Nowa hybryda plug-in

Zobacz także

Audi S3 po liftingu (2024)

Audi S3 po liftingu (2024) 2024-04-13

Zmiany stylistycznie w Audi S3 nie są przesadnie dużo. Znacznie więcej zmieniło się w zakresie rozwiązań technicznych. Przede wszystkim samochód otrzymał zastrzyk mocy.
Audi A3 po liftingu i A3 Allstreet

Audi A3 po liftingu i A3 Allstreet 2024-03-14

Niemal równe cztery lata po premierze Audi 3 IV generacji model ten został poddany liftingowi. Przy okazji wprowadzono nową wersję - pojazd o nazwie A3 Allstreet to crossover.
Audi RS3 nowej generacji

Audi RS3 nowej generacji 2021-07-19

Audi zaprezentowało model RS3 nowej generacji. Od razu pokazano hatchbacka (Sportback) i sedana.Do tej pory najmocniejszą odmianą serii 3 Audi było S3, napędzane czterocylindrowym silnikiem TFSI o mocy 310 KM. Ale to już przeszłość - teraz palmę...
Coraz więcej hybryd plug-in Audi

Coraz więcej hybryd plug-in Audi 2020-12-28

Audi poszerza gamę samochodów z napędem hybrydowym typu plug-in. Najnowsze modele to A3 Sportback, Q3 i Q3 Sportback oraz Q8.Audi oferuje modele PHEV siedmiu liniach produktowych. Po dużych modelach A6, A7 Sportback, A8 i Q7, latem 2020 r. oferta została...
Kolejne testy Euro NCAP

Kolejne testy Euro NCAP 2020-12-11

Niezależna organizacja Euro NCAP ogłosiła wyniki kolejnych testów zderzeniowych. Tym razem ocenie bezpieczeństwa poddano Audi A3 Sportback, Seata Leona, Isuzu D-Max, Kię Sorento, Land Rovera Defender, Honda e i Hyundaia i10.Audi A3 Sportback i Seat Leon...
Audi S3 Sportback i Sedan nowej generacji

Audi S3 Sportback i Sedan nowej generacji 2020-08-11

Wkrótce po wprowadzeniu do salonów A3 nowej generacji Audi zaprezentowało modele S3 Sportback i Sedan. Do czasu debiutu wersji RS3 to najmocniejsze wersje tego modelu.Pod względem napędu nie ma niespodzianki. Pod maską nowego Audi S3 pracuje...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS