chceauto.pl
x

Ford Tourneo Courier I 1.6 TDCI 95 KM

Ford Tourneo Courier I 1.6 TDCI 95 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2014
Średnia cena
32 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
1596 cm3
Silnik
diesel
Waga
1780 kg
Ładowność
1280 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
95 KM
0-100 km/h
14.2 s.
V max
173 km/h

KOSZTY

Spalanie
6 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
44 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
195/60 R15
195/55 R16

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
K
Bagażnik
837 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

Ford Tourneo Courier I 1.6 TDCI 95 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Ford Tourneo Courier I 1.6 TDCI 95 KMFord Tourneo Courier I 1.6 TDCI 95 KMFord Tourneo Courier I 1.6 TDCI 95 KMFord Tourneo Courier I 1.6 TDCI 95 KMFord Tourneo Courier I 1.6 TDCI 95 KMFord Tourneo Courier I 1.6 TDCI 95 KMFord Tourneo Courier I 1.6 TDCI 95 KMFord Tourneo Courier I 1.6 TDCI 95 KMFord Tourneo Courier I 1.6 TDCI 95 KMFord Tourneo Courier I 1.6 TDCI 95 KMFord Tourneo Courier I 1.6 TDCI 95 KMFord Tourneo Courier I 1.6 TDCI 95 KMFord Tourneo Courier I 1.6 TDCI 95 KMFord Tourneo Courier I 1.6 TDCI 95 KMFord Tourneo Courier I 1.6 TDCI 95 KMFord Tourneo Courier I 1.6 TDCI 95 KMFord Tourneo Courier I 1.6 TDCI 95 KMFord Tourneo Courier I 1.6 TDCI 95 KMFord Tourneo Courier I 1.6 TDCI 95 KMFord Tourneo Courier I 1.6 TDCI 95 KMFord Tourneo Courier I 1.6 TDCI 95 KM

Ford Tourneo Courier I 1.6 TDCI 95 KM

Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo to zbiorcza nazwa gamy osobowych modeli Forda, opartych na rodzinie dostawczaków noszących nazwę Transit. Obejmuje ona kilka modeli: najmniejszego Tourneo Courier, nieco większego Tourneo Connect (wraz z dłuższą, siedmioosobową wersją Grand Connect) oraz największego (właściwie już busa) Tourneo Custom.

Ford Tourneo Courier to kombivan bazujący na płycie podłogowej Fiesty i B-Maxa. Auto jest od tych pojazdów wyraźnie wyższe i dłuższe, pozycjonowane jest jednak poniżej klasycznych kompaktowych kombivanów, jak Renault Kangoo czy Volkswagen Caddy.

Silnik

Jedną z pierwszych konstrukcji wysokoprężnych opracowanych w myśl zasad downsingu był skonstruowany wspólnie przez PSA i Forda silnik 1,6 HDi/TDCI. Jednostka okazała się być nader udana – zapewnia dobre osiągi i niewielki apetyt na paliwo. Jak większość z nowoczesnych konstrukcji wysokoprężnych ma jednak kilka słabych stron. Jakich problemów, z czasem, spodziewać się mogą właściciele i na co zwracać szczególną uwagę, by jak najdłużej cieszyć się niezawodnym autem? Konstrukcja, za opracowanie której odpowiadali głównie inżynierowie Citroena i Peugeota jest bardzo popularna. Oprócz Francuzów w swoich autach montowały je również takie marki, jak Mini, Mazda, Suzuki i Volvo. Jednostka oferowana była w kilku wariantach. Do 2010 roku klienci wybierać mogli spośród odmian o mocy 75 KM, 90 KM lub 109 KM. Wszystkie wyposażone były w szesnastozaworową głowicę – najmocniejsza wersja miała dodatkowo dwumasowe koło zamachowe i turbosprężarkę o zmiennej geometrii. W 2010 dokonano zmian w konstrukcji głowicy – jednostka otrzymała ośmiozaworową głowicę – do wyboru było 75 KM, 92 KM lub 112 KM. Okiem użytkownika: 1,6 HDI / TDCI O ile w przypadku większości nowoczesnych diesli największe problemy sprawiają czułe na jakość paliwa wtryskiwacze, o tyle w przypadku jednostki 1,6 HDi przyczyną częstszych kłopotów są turbosprężarki. Z punktu widzenia kosztów obsługi lepiej zdecydować się na słabszą wersję o stałej geometrii turbiny. Element można wówczas regenerować a koszt nowej nie powinien przekroczyć 2 tys. zł. Większy problem mieć będą właściciele mocniejszych odmian – 109 lub 112-konnych. W ich przypadku turbina nie nadaje się do regeneracji – w razie awarii trzeba więc wydać ok. 3,5 tys. zł na nową lub posiłkować się częścią pochodzącą z demontażu. Warto wiedzieć, że krótka żywotność turbiny wynika z problemów z jej smarowaniem. By ich uniknąć polecamy skrócić interwał wymiany oleju do 10-15 tys. km i stosować dobrej jakości olej syntetyczny (np. 5w30). Po zakupie radzimy też wymienić lub wyczyścić metalowy przewód, którym olej doprowadzany jest do turbiny. Często – w wyniku pracy pod dużym obciążeniem – zatkaniu ulega sitko na śrubie mocującej przewód do bloku, przez co turbosprężarka nie jest odpowiednio smarowana. Z czasem krystalizujący się olej całkowicie zatyka przewód, co skutkuje zniszczeniem turbiny. Co ważne, w nowszych wersjach, śruba mocująca przewód nie miała już owego sitka – wielu użytkowników – dla własnego bezpieczeństwa – usuwa je na własną rękę. Raz na 3-4 wymiany oleju radzimy odkręcić i wyczyścić (lub wymienić) wspomniany przewód. Niestety operacja jest dość czasochłonna – dojście jest ograniczone i wymaga odkręcenia katalizatora. Co ważne, dość dobrą opinią cieszy się układ wtryskowy. W zależności od rocznika (i konfiguracji) stosowano układy Boscha lub Siemensa. Zdecydowanie popularniejsze są jednak elektromagnetyczne wtryskiwacze Boscha, co obniża koszty napraw. Trzeba jednak pamiętać, że elementy te są kodowane, wiec wymiana uszkodzonego wtrysku wymaga również podłączenia komputera diagnostycznego. Problematyczna może się również okazać sama naprawa. Jeśli wokół wtryskiwaczy pojawiają się nieszczelności ich korpus potrafi wtopić się w plastikowy kolektor dolotowy, co sprawia, że często demontaż wtrysków możliwy jest wyłącznie po zdjęciu głowicy. Dlatego właśnie należy zwracać baczną uwagę na to, czy wokół wtrysków nie pojawiają się żadne zaolejenia – jeśli tak, dla własnego dobra, lepiej odstawić auto do mechanika i wymienić metalowe pierścienie uszczelniające.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-11-27

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Pogrom w Euro NCAP!2014-06-26

Ford Tourneo Courier I 1.6 TDCI 95 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Skoda Roomster

Skoda Roomster

1.6 TDI 90 KM diesel2014VANręcznaprzedni
cena średnia 31 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Grand C-Max

Ford Grand C-Max

1.6 TDCi 95 KM diesel2014VANręcznaprzedni
cena średnia 33 000 zł
OCENY
Dostępność
Dacia Dokker

Dacia Dokker

1.5 dCi 90 KM diesel2014VANręcznaprzedni
cena średnia 26 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford C-Max

Ford C-Max

1.6 TDCi 95 KM diesel2014VANręcznaprzedni
cena średnia 33 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Transporter

Volkswagen Transporter

2.0 TDI 102 KM diesel2014VANręcznaprzedni
cena średnia 52 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Trafic

Renault Trafic

1.6 dCi 95 KM diesel2014VANręcznaprzedni
cena średnia 41 000 zł
OCENY
Dostępność

Ford Tourneo Courier I 1.6 TDCI 95 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS