chceauto.pl
x

Citroen C6

Oceny użytkowników4.1538/5. Głosy: 26
Ocena: 4.15/5
Głosy: 26.

Lata produkcji

2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014
Citroen C6 to ostatni pojazd tego francuskiego producenta, który próbował rzucić rękawicę niemieckim samochodom segmentu premium.

Odkąd w 2000 roku z oferty Citroena znikł model XM, rolę okrętu flagowego francuskiej marki pełnił komfortowy, acz niezbyt reprezentacyjny model C5. Na następcę rzucającego się w oczy „żelazka”, jak często nazywano XM-y, trzeba było czekać aż pięć lat. Francuzi udowodnili jednak, że było warto – limuzyna o nazwie C6 po raz kolejny zachwyciła niezwykłym designem i wysokim komfortem.

Samochód zaprojektowano tak, by nawiązywał do legendarnych modeli Citroena. Wklęsła tylna szyba czy charakterystyczna linia boczna każdemu miłośnikowi francuskich aut przywodzą na myśl kultowy już model CX. C6 wyposażono standardowo w hydropneumatyczne zawieszenie, z którego słynęły luksusowe limuzyny Citroena. Co warto zauważyć, linia nadwozia tylko z pozoru przypomina auta typu liftback. W rzeczywistości C6 ma nadwozie typu sedan, w którym tylna klapa nie otwiera się razem z szybą (kolejne nawiązanie do CX-a).

Wyposażenie samochodu jest bardzo bogate. Jednym z ciekawszych elementów jest wyświetlacz typu HUD (Head Up Display), który wyświetla niezbędne informacje (m.in. prędkość) na przedniej szybie, bezpośrednio w polu widzenia kierowcy. Pojazd należy do jednych z lepiej wyposażonych, chociaż w tej klasie drażnić mogą nieco dźwigienki kierunkowskazów przejęte z tańszych modeli koncernu PSA (takie same, jak np. w Peugeocie 307).

Dzięki hydropneumatycznemu zawieszeniu Citroen C6 zapewnia wyśmienity komfort jazdy, chociaż charakterystyka zawieszenia nie wszystkim przypadnie do gustu. Samochód wyraźnie „buja się” na zakrętach, przy wyższych prędkościach (rzędu 200 km/h) ma również pewne problemy z trzymaniem toru jazdy. Na szczęście zawieszenie posiada funkcję „sport”, która jest receptą na tego typu przypadłości. Pamiętajmy jednak, że samochodu tej klasy nie kupuje się dla sportowych emocji.

Citroen C6 debiutował w 2005 roku. Auto przetrwało w produkcji długo, bo do grudnia 2012 roku. Jednak producentom samochodów popularnych bardzo ciężko jest rywalizować z segmencie premium z firmami niemieckimi. Citroen C6 nigdy nie zagroził pozycji samochodom Audi, BMW czy Mercedesa, a jego sprzedaż nigdy nie była szczególnie wysoka.

Samochody Citroena cierpią na dość znaczy spadek wartości. Podobnie jest w przypadku C6, dzięki czemu model ten możemy kupić znacznie taniej niż dowolny pojazd produkcji niemieckiej z porównywalnego rocznika.

Co ważne, auto cieszy się raczej dobrą opinią, awaryjność jest na niskim poziomie. Hydropneumatyczne zawieszenie jest trwałe, szybciej zużywają się wahacze, które i tak wytrzymują solidne przebiegi. Auto nasycone jest elektroniką, więc trzeba zdawać sobie sprawę, że serwis trzeba będzie zlecić sprawdzonemu i fachowemu (a przez to zapewne nietaniemu) warsztatowi. Sama elektronika generalnie w autach bezwypadkowych działa bezawaryjnie, chociaż zdarzają się usterki pokładowego twardego dysku, czy niektórych wyświetlaczy.

Citroena C6 sprzedawano głównie z silnikami V6: benzynowym (215 KM) i dwoma wysokoprężnymi 2.7 HDI (208 KM) i 3.0 HDI (241 KM). W ofercie była również czterocylindrowa jednostka 2.2 HDI, ale ze względu na niską moc (173 KM) rzadko była wybierana przez klientów. Wszystkie silniki współpracowały z automatyczną skrzynią biegów japońskiej produkcji.

Na rynku wtórnym najłatwiej o egzemplarze z silnikami 2.7 HDI, które stanowią dobre połączenie osiągów i akceptowalnego zużycia paliwa. Jednostka ta nie sprawia większych problemów, jedyną typową usterką jest awaria samoregulatorów zaworów, co następuje na skutek zbyt długiej jazdy na zużytym oleju. Ponadto korozja może atakować metalowe przewody układu chłodzącego.

Uwaga - olej w skrzynie biegów również podlega wymianie, gorzej, że komunikat informujący o konieczności wymiany da się odczytać wyłącznie w odpowiednio wyposażonym warsztacie. Jeśli skrzynia nie działa dobrze, szarpie, a samochód podczas ruszania potrafi zgasnąć, to już ostatni dzwonek na wizytę w serwisie.

Ceny części do Citroena C6 są zróżnicowane. Te, które są wspólne Citroenem C5 i Peugeotem 407 nie kosztują dużo i dostępne są również jako tańsze zamienniki. Gorzej wygląda sprawa z częściami stosowanymi wyłącznie w C6, jak elementy blacharskie czy niektóre układy elektroniczne. Tutaj trzeba się liczyć ze sporymi wydatkami.

Używany Citroen C6 może być dobrą inwestycją. Wytypowany samochód trzeba jednak dogłębnie prześwietlić w dobrym serwisie, powypadkowe, niefachowo naprawione egzemplarze mogą się bowiem okazać skarbonką bez dna.

Przykładowe samochody

Citroen C6

Citroen C6 I 3.0 V6 210 KM

2006, sedan
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 27 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyOceny5.00/5. Głosy: 1

Zobacz także

Będzie nowa limuzyna Citroena!

Będzie nowa limuzyna Citroena! 2018-01-23

Francuzi przez lata słynęli z budowania ekscentrycznych i ultrawygodnych limuzyn. Słabe przyjęcie modelu C6, który znalazł tylko nieco ponad 23 tys. nabywców sprawiło jednak, że od 2012 roku w ofercie marki nie znajdziemy reprezentacyjnego sedana. Ale...
Koniec z hydropneumatyką!

Koniec z hydropneumatyką! 2015-06-08

Takiego kroku można się było spodziewać, ale w kontekście wprowadzenia na rynek marki DS wydaje się on – co najmniej – dziwny. Źródła zbliżone do koncernu PSA sugerują, że wraz z końcem cyklu produkcyjnego Citroena C5 z oferty francuskiego...
40 lat Citroena CX. Pamiętasz go?

40 lat Citroena CX. Pamiętasz go? 2014-08-28

Zaprezentowany z okazji Paryskiego Salonu Samochodowego w 1974 roku Citroen CX obchodzi właśnie swoje czterdzieste urodziny. Następca słynnej bogini - DS - nie miał łatwego zadania. Mimo tego, auto odniosło oszałamiający sukces. W czym tkwi jego...
Używane: Citroen C6

Używane: Citroen C6 2013-05-30

Odkąd w 2000 roku z oferty Citroena znikł model XM, rolę okrętu flagowego francuskiej marki pełnił komfortowy, acz niezbyt reprezentacyjny model C5. Na następcę rzucającego się w oczy „żelazka”, jak często nazywano XM-y, trzeba było czekać...
Odeszła legenda - koniec Citroena C6

Odeszła legenda - koniec Citroena C6 2012-12-04

Mamy smutną wiadomość dla fanów francuskiej motoryzacji. 3 grudnia 2012 roku Citroen ostatecznie wymazał ze swoich cenników „króla komfortu" – czyli model C6. Linia produkcyjna we francuskiej fabryce w Rennes zatrzymana została już w sierpniu –...
Peugeot 407. Czy będzie się psuć?

Peugeot 407. Czy będzie się psuć? 2012-07-24

Peugeot 407 wszedł do produkcji w 2004 roku zastępując cieszący się dobrą opinią model 406. W 2008 roku nadwozie poddano delikatnemu liftingowi – nowsze auta poznamy m.in. po chromowanej osłonie chłodnicy. Samochód przetrwał w ofercie francuskiej...
Citroen Numero 9. Następca C6?

Citroen Numero 9. Następca C6? 2012-04-13

Już za kilka dni rozpoczyna się salon samochodowy w Pekinie. Jedną z ważniejszych premier, które zaprezentowane zostaną w stolicy Chin będzie nowy, flagowy pojazd Citroena. Duże, dwudrzwiowe coue, które otrzymało nazwę „numero 9”.Wg oficjalnych...
To już koniec Citroena C6?

To już koniec Citroena C6? 2012-03-19

Wiele wskazuje na to, że w ofercie Citroena pojawi się nowy flagowy model. Na jednym z portali społecznościowych przedstawiciele francuskiej marki opublikowali dziś pierwsze zdjęcie, które uchyla nieco rąbka tajemnicy dotyczącej nowego modelu z...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS