Toyota Wyprzedaż
chceauto.pl

Volkswagen Passat

Oceny użytkowników4.0528/5. Głosy: 284Ocena: 4.05 Głosy: 284.

Wybierz rocznik

Volkswagen Passat B4 (1993-1996)

Passat B4 pojawił się w ofercie Volkswagena w 1993 roku. Samochód nie był nową konstrukcją. Model B3 (debiut w roku 1987) poddano po prostu głębokiemu liftingowi. Zmianom uległy m.in.: pas przedni, tylne lampy oraz wnętrze. Technicznie jednak korzenie modelu sięgają połowy lat osiemdziesiątych, co jest również jednym z powodów dużej popularności samochodu. B4 powstał w latach, gdy elektronika pojazdowa dopiero raczkowała - dzięki topornie prostej konstrukcji auto cieszy się opinię niezniszczalnego.

Niestety ostatni egzemplarz typoszeregu B4 zjechał z taśmy produkcyjnej w 1997 roku, więc nawet najmłodsze auta najlepsze lata mają już za sobą. W związku z ogromnymi przebiegami, większość dostępnych na naszym rynku aut ma około pół miliona kilometrów przebiegu oraz powypadkową przeszłością znalezienie samochodu wartego uwagi będzie bardzo trudne. Po tylu latach intensywnej eksploatacji nie ma też co liczyć na niezawodność.

Najwięcej kłopotów przysparza układ elektryczny - współpracy odmawiają: elektrycznie podnoszone szyby (siłowniki, łamiące się przewody w drzwiach), centralne zamki, czujniki ABS, szczotki w alternatorze czy aparat zapłonowy. Do typowych dolegliwości zaliczyć też można wymagającą częstego czyszczenia przepustnicę (zawiesza się, falują obroty) oraz wycieki z zespołu napędowego i pękające odmy (silniki benzynowe). W Dieslach uważać trzeba na turbosprężarkę i przepływomierz - te dwa elementy psują się stosunkowo często, nienależną też do najtańszych. Prócz tego Passat B4 cierpi też na kilka charakterystycznych przypadłości. Podobnie jak w przypadku Golfa III bardzo nietrwałe są prowadnice szyberdachu, często psują się też klamki (zimą trzeba porządnie zabezpieczyć zamki - ich konstrukcja sprawia, że bardzo szybko zamarzają i nie sposób dostać się do wnętrza). Zawieszenie ze względu na prostą konstrukcję jest raczej trwałe. Przeważnie wymiany wymagają jednak elementy metalowo-gumowe. Kłopoty mogą też sprawiać zapiekające się hamulce.

Volkswagen Passat B5 (1996-2005)

Model B5 zadebiutował z końcem 1996 roku. W 2000 roku auto poddano niewielkiej modernizacji. Zmieniono m.in. pas przedni i tylne lampy, wprowadzono też kilka niewielkich zmian we wnętrzu (zmieniono miejsce kubka na napoje, dodano aluminiowe wstawki w kokpicie). Samochód zniknął z oferty Volkswagena w 2005 roku. W momencie debiutu B5 charakteryzował się elegancką sylwetką, pojemnym wnętrzem i świetnymi właściwościami jezdnymi. Wszystko to sprawiło, że klienci zaczęli szturmować salony, niestety wielu z nich szybko się rozczarowało. Auto, mimo że nie brak mu wielu zalet, okazało się być zdecydowanie bardziej awaryjne, niż jego legendarni poprzednicy.

W polskich warunkach najwięcej problemów sprawiało zawieszenie, które w prostej linii zaadaptowane zostało z Audi A8. W Passacie B5 za prowadzenie przednich kół odpowiadają aż po cztery aluminiowe wahacze. Rozwiązanie takie zapewnia wprawdzie świetne właściwości jezdne (niska masa nieresorowalna) i komfort, ale utrzymanie układu w nienagannym stanie sporo kosztuje. Producent nie przewidział np. możliwości wymiany samych tulei, wahacze wymienia się wiec w całości, a to znacznie potęguje koszty napraw. Kompletny remont przedniej osi z użyciem oryginalnych części zamiennych może kosztować nawet 5 tys. zł. Wprawdzie wiele warsztatów wyspecjalizowało się już w regeneracji drogich podzespołów, ale nawet z użyciem takich części musimy liczyć się z wydatkiem 2-3 tys. zł.

Również najpopularniejsze jednostki TDI nie mogą pochwalić się ponadprzeciętną trwałością. W starszych modelach szwankuje głównie turbosprężarka (przeważnie z winy właściciela) i przepływomierz, nowsze roczniki miewają problemy z pompowtryskiwaczami i dwumasowym kołem zamachowym (tego ostatniego pozbawiona jest najsłabsza jednostka wysokoprężna - 1,9 TDI o mocy 90 KM). Szczególną ostrożność trzeba też zachować przy kupnie sześciocylindrowego 2,5 TDI. W silnikach tych występuje fabryczna wada wałków rozrządu (zacierają się krzywki), nierzadko współpracy odmawiają też popychacze. W efekcie kompletnego remontu szybko domaga się głowica - jej regeneracja to wydatek co najmniej 2 tys. zł. Wiele egzemplarzy (niezależnie od silnika) cierpi też na wycieki z układu napędowego. Przyszły właściciel Pasata B5 musi być też przygotowany na ewentualne problemy z klimatyzacją (nieszczelności) a także osprzętem elektrycznym. Często zawieszają się zamki (np. nie sposób otworzyć wlewu paliwa), czasami przestają działać elektrycznie sterowane szyby, przygasa podświetlenie kokpitu, przestanie działać tylna wycieraczka (koszt co najmniej 400 zł) komputer poinformuje o awarii jakiegoś czujnika. Ogólnie rzecz biorąc Passat B5 to jeden z lepszych pojazdów w swojej klasie (dobre prowadzenie, przestronne wnętrze, duży bagażnik) ale w mit o niezawodności niemieckich samochodów lepiej nie wierzyć. Największym problemem będzie znalezienie dobrze utrzymanego egzemplarza - większość pojazdów na rynku wtórnym ma za sobą naprawy blacharskie i przebieg o wiele większy, niż wskazuje licznik.
Bolączką modelu jest też duża popularność wśród amatorów cudzej własności.

Volkswagen Passat B6 (2005-2010)

Passat typoszeregu B6 dostępny jest w ofercie Volkswagena od 2005 roku. W 2008 roku samochód poddano niewielkiemu liftingowi. Podobnie jak w przypadku poprzednika jego największą zaletą jest przestronne (chociaż skrzypiące) wnętrze, duże i ustawne bagażniki (sedan 565 litrów, kombi 603 litry) oraz dobre właściwości jezdne.

Niestety z legendarną trwałością poprzedników (np. B4) auto ma raczej niewiele wspólnego. Najczęściej samochód trapią usterki instalacji elektrycznej. Komputer zgłasza różnego rodzaju błędy, figle płata oświetlenie (np. kierunkowskazy w lusterkach, przetwornice ksenonów), czasami pojawiają się usterki czujników deszczu, centralnych zamków, elektrycznie sterowanych szyb i - co bardziej niepokojące - immobilisera.

Samochód ma w swojej historii również głośne akcje nawrotowe. W 2006 roku auta wzywano do serwisów celem usunięcia usterek pękających wsporników chłodnicy oleju (wycieki), silniczka wycieraczek oraz przewodu podciśnienia układu hamulcowego (możliwość utraty siły hamowania).

W 2008 roku kolejna partia samochodów trafiła do ASO by wymienić sterowniki układu kierowniczego (utrata siły wspomagania). Przy zakupie dobrze jest więc sprawdzić, czy interesujący nas egzemplarz był objęty tego typu akcją i czy usterki wyeliminowano. Niestety to nie koniec problemów, jakie trapią tę generację Passata.

Nowy, dwulitrowy silnik Diesla TDI zraził do siebie wielu nabywców. W początkowym okresie produkcji cierpiał z powodu pękających głowic i awarii pomp olejowych. Do typowych usterek jednostek wysokoprężnych zaliczyć też można problemy z przepływomierzem, dwumasowym kołem zamachowym, czy filtrem cząstek stałych. W przypadku tego typu silników uważać należy również na jakoś paliwa - wbrew obiegowej opinii pompowtryskiwacze nie są wcale mniej wrażliwe na tym punkcie niż układ Common Rail. Pompowtryskiwacze co 50-70 tys. km wymagają czyszczenia, w przeciwnym razie może nas spotkać niemiła niespodzianka i auto zatrzyma się gdzieś na trasie.

Wprawdzie większość z wymienionych usterek dotyczy głownie aut z pierwszego roku produkcji, ale Passat B6 z pewnością nie jest już samochodem, któremu można bezgranicznie ufać. Usunięcie nawet błahej usterki może nas kosztować sporo pieniędzy i nerwów. Z diagnozowaniem „elektryki” czasami nie radzą sobie nawet autoryzowane stacje obsługi.

Ostrożnie należy podchodzić do aut ze 160-konnym silnikiem 1.4 TSI. Użytkownicy zgłaszali piski dochodzące z pompy wodnej (Volkswagen informował, że taki urok tego modelu) oraz okazjonalne problemy z wchodzeniem na obroty. Ta usterka kończyła się zapaleniem kontrolki EPC i unieruchomieniem samochodu. Początkowo serwisy wymieniały wtryskiwacze, ostatecznie zdecydowano się na zmianę oprogramowania - niemiecka centrala Volkswagena w listopadzie 2010 roku ogłosiła oficjalną akcję serwisową obejmującą wszystkie modele modele sprzedawane z silnikami 1.4 TSI i wyprodukowane między sierpniem 2008 a majem 2010 (w sumie ponad 71 tys. aut).

Co ciekawe, wszystkie wspomniane wyżej niedoskonałości Passata B6 nie wpłynęły w znaczący sposób na cenę używanych egzemplarzy. Samochód ten wciąż jest znacząco droższy od np. równego wiekiem Mondeo. Czy warto przepłacać? Naszym zdaniem nie, ale w Polsce jest wiele osób, dla których znaczek Volkswagena na atrapie wart jest dopłaty kilkunastu tysięcy zł.

Volkswagen Passat B7 (2011-2015)

Chociaż - by podkreślić odrębność modelu - w Volkswagenie oznaczono go, jako pojazd nowego typoszeregu - w rzeczywistości mamy do czynienia z gruntownie odświeżonym (głównie stylistycznie) Passatem B6, który debiutował w ofercie niemieckiej marki w 2005 roku. Model B7 cieszy się dość dobrą opinią - w przeciwieństwie do poprzednika nie trapią go już np. częste usterki turbodiesla 2,0 l TDI.

Przykładowe samochody

Zobacz także

Volvo znów najbezpieczniejsze!

Volvo znów najbezpieczniejsze! 2011-05-24

Niemiecki automobilklub ADAC przeprowadził testy systemów bezpieczeństwa w nowych samochodach klasy średniej. Do porównania stanęło sześć fabrycznie nowych pojazdów: Audi A7, BMW 530d, Infiniti M37, Mercedes CLS, Volkswagen Passat i Volvo V60....
Te auta kochają Niemcy. Ty też?

Te auta kochają Niemcy. Ty też? 2011-06-07

Niemiecki rynek motoryzacyjny rządzi się swoimi prawami. Mimo wielu milionów euro wydawanych każdego roku na reklamę przez producentów z Japonii, Włoch czy Francji, w czołówce najchętniej kupowanych pojazdów, za Odrą, od wielu lat plasują się...
Która francuska marka jest najlepsza?

Która francuska marka jest najlepsza? 2011-06-09

Samochody francuskie mają w Polsce wierną rzeszę zwolenników. Chociaż nie wszystkie słyną z bezawaryjności, wielu kierowców ceni francuskie marki za bogate wyposażenie, przyjemne wnętrza, wysoki komfort jazdy, ciekawą stylistykę, a – od kilku...
Volkswagen solidniejszy niż Toyota?

Volkswagen solidniejszy niż Toyota? 2011-06-21

Na początku roku TNS OBOP przeprowadził kolejną edycję badania „Intencja zakupu samochodu”, prowadzonego cyklicznie już od sześciu lat. Głównym celem projektu było określenie percepcji wizerunku popularnych w Polsce marek samochodów osobowych....
Golf i Superb to techniczne bliźniaki?

Golf i Superb to techniczne bliźniaki? 2011-07-07

Na pierwszy rzut oka np. VW Golfa i Skodę Superb łączy niewiele. W rzeczywistości oba auta są ze sobą bardzo mocno spokrewnione. Producenci od wielu lat do produkcji zupełnie różnych pojazdów wykorzystują bowiem te same platformy podłogowe, które...
Europejskie "nie" dla niemieckiego TDI

Europejskie "nie" dla niemieckiego TDI 2011-07-11

Oznaczenie to pojawiło się w 1989 roku w Audi 100 typoszegegu C3 wraz z debiutem nowej, wysokoprężnej, turbodoładowanej jednostki napędowej z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 2,5 l i mocy 120 KM.Literki TDI stanowiły skrót od słów...
VW Passat B6 - rysa na legendzie

VW Passat B6 - rysa na legendzie 2011-10-12

Passat typoszeregu B6 dostępny jest w ofercie Volkswagena od 2005 roku. W 2008 roku samochód poddano niewielkiemu liftingowi. Podobnie jak w przypadku poprzednika jego największą zaletą jest przestronne (chociaż skrzypiące) wnętrze, duże i ustawne...
Marzysz o Volkswagenie?

Marzysz o Volkswagenie? 2012-01-20

Ekstrawagancka stylistyka, długa lista wyposażenia i elektroniczne „bajery”.Takie cechy samochodów dla większości klientów mają... marginalne znaczenie! Potwierdzają to np. wyniki sprzedaży marki, która przez wielu miłośników motoryzacji...
Volkswagen Passat Alltrack

Volkswagen Passat Alltrack 2012-01-22

Na marcowym salonie w Genewie Volkswagen zaprezentuje nową odmianę Passata o nazwie Alltrack.Samochód trafi do tej samej klasy, w której znajdują się m.in. Volvo XC70, Skoda Octavia Scout czy też Audi Allroad. Alltrack to po prostu Passat kombi z...
W Europie król jest jeden

W Europie król jest jeden 2012-01-25

Volkswagen – obok Toyoty – często uważany jest za producenta „najnudniejszych samochodów”Wygląda jednak na to, że niechęć do stylistycznych fajerwerków i czysto użytkowe podejście do projektowania samochodów przynosi marce ogromne korzyści....
Oto 10 najpopularniejszych aut na świecie. Miałeś jedno z nich?

Oto 10 najpopularniejszych aut na świecie. Miałeś jedno z nich? 2012-05-14

Prezentujemy listę dziesięciu najpopularniejszych pojazdów na świecie. Miałeś kiedyś jedno z tych aut?
Te samochody giną w Polsce najczęściej

Te samochody giną w Polsce najczęściej 2012-07-26

Ranking powstał w oparciu o dane Instytutu Samar, którego analitycy zestawili liczbę zarejestrowanych w Polsce egzemplarzy konkretnego modelu z liczbą kradzieży. Wyniki, w wielu przypadkach, okazują się być zaskakujące...Zapraszamy do szczegółowego...
Volkswageny tańsze nawet o 15 tys. zł!

Volkswageny tańsze nawet o 15 tys. zł! 2013-01-09

W salonach Volkswagena rozpoczęła się wyprzedaż samochodów wyprodukowanych w 2012 roku, rabaty na niektóre modele sięgają 15 000 zł.Pojawiła się również specjalna linia Edition 2012 obejmująca modele Polo, Jetta, Tiguan oraz Passat. Samochody z...
Rekordowa sprzedaż Volkswagena

Rekordowa sprzedaż Volkswagena 2013-01-26

Koncern Volkswagena w zeszłym roku po raz kolejny osiągnął najwyższy w historii wynik sprzedaży. Jej poziom przekroczył rekordową wartość z poprzedniego roku. Po raz pierwszy w ciągu dwunastu miesięcy niemiecki koncern sprzedał ponad 9 milionów...
VW Passat sprzedażową klapą?

VW Passat sprzedażową klapą? 2013-02-04

Kryzys na rynkach Starego Kontynentu nie omija też największego europejskiego wytwórcy – Volkswagena. Przedstawiciele niemieckiej marki poinformowali właśnie, że pracownicy fabryki w Emden odesłani zostaną wkrótce na przymusowe urlopy. Chwilowe...
Wielka ofensywa Volkswagena

Wielka ofensywa Volkswagena 2013-04-29

Na wiedeńskim sympozjum dotyczącym europejskiej motoryzacji szef Volkswagena – dr Martin Winterkorn – zdradził plany koncernu na najbliższych kilka lat. Czego spodziewać się mogą w nadchodzących miesiącach fani niemieckiej motoryzacji?Zgodnie z...
Passat z rekordowo niskim spalaniem

Passat z rekordowo niskim spalaniem 2013-06-26

Volkswagen robi co może, by udowodnić, że samochody tej marki zużywają rekordowo mało paliwa/emitują rekordowo mało spalin. Dopiero pisaliśmy o Golfie Bluemotion, który napędzany jest wysokoprężnym silnikiem 1.6 TDI o mocy 110 KM i który średnio...
Czterdzieści lat minęło....

Czterdzieści lat minęło.... 2013-07-27

Równe czterdzieści lat temu do klienta trafił pierwszy Volkswagen Passat. W czym tkwi tajemnica sukcesu niemieckiego lidera klasy średniej?Pierwszy Passat - typoszereg B1 - pojawił się na rynku w 1973 roku. Kluczyki do pierwszego produkcyjnego...
Volkswagen Passat ma już 40 lat!

Volkswagen Passat ma już 40 lat! 2013-09-17

Volkswagen Passat, model który nową erę w dziejach niemieckiej marki, rozpoczął swoją rynkową karierę równe 40 lat temu. Obecnie z salonów wyjeżdżą już siódma generacja tego modelu.Volkswagen Passat zaprezentowany został w maju 1973 roku, w...
Rekordowa sprzedaż Volkswagena

Rekordowa sprzedaż Volkswagena 2014-01-19

Ubiegły rok okazał się rekordowy dla Volkswagena. Dział samochodów osobowych tej firmy w ciągu dwunastu miesięcy sprzedał 5,93 mln samochodów (2012: 5,74 mln; +3,4 proc). W samym grudniu sprzedaż wyniosła 535 200 sztuk (grudzień 2012: 517 900; +3,3...
Ofensywa Volkswagena - aż 9 nowych modeli!

Ofensywa Volkswagena - aż 9 nowych modeli! 2014-01-30

W 2014 roku Volkswagen wprowadzi do oferty w Polsce aż 9 nowych modeli. Równolegle do ofensywy modelowej, firma będzie angażować się w sport. W kwietniu rozpocznie się kolejny sezon pucharu Volkswagen Castrol Cup, w czerwcu natomiast zorganizowany...
Kolejny rekord Volkswagena

Kolejny rekord Volkswagena 2014-05-13

Niemiecki koncern zdaje się być uodporniony na wszelkiej maści kryzysy ekonomiczne. Firma zanotowała właśnie kolejny rekord sprzedaży. W pierwszym kwartale bieżącego roku Volkswagen dostarczył klientom aż 1,99 mln samochodów osobowych. W...
Volkswagen Passat VIII: Pierwsze szkice!

Volkswagen Passat VIII: Pierwsze szkice! 2014-05-27

Już w czerwcu Volkswagen zaprezentuje oficjalnie nową, ósmą już, generację Passata. Następnie, na początku października, samochód zostanie pokazany na salonie w Paryżu i będzie to światowa premiera. Do salonów nowy Passat trafi pod koniec...
Siedem generacji Volkswagen Passata

Siedem generacji Volkswagen Passata 2014-07-03

Volkswagen jesienią wprowadzi do sprzedaży ósmą generację Passata. Przypominamy wszystkie siedem generacji, których historia rozpoczęła się 41 lat temu.
Oto Volkswagen Passat B8

Oto Volkswagen Passat B8 2014-07-03

Passat jest światowym bestsellerem. Wraz ze wszystkimi modelami pochodnymi, wyprodukowany został już w prawie 22 milionach egzemplarzy. Tylko w 2013 roku na model z tej serii zdecydowało się ponad 1,1 mln osób. Teoretycznie w ubiegłym roku co 29 sekund...
Rekordowa sprzedaż Volkswagena

Rekordowa sprzedaż Volkswagena 2014-07-13

Volkswagen po raz pierwszy w swojej historii w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku sprzedał ponad trzy miliony samochodów. Od stycznia do czerwca włącznie na całym świecie, na osobowego Volkswagena zdecydowało się 3,07 mln osób, czyli o 3,8...
Znamy ceny Volkswagena Passata

Znamy ceny Volkswagena Passata 2014-08-12

W polskich salonach Volkswagena rozpoczęła się przedsprzedaż nowego Passata. Samochód dostępny jest jako sedan i kombi.Historia Passata liczy już ponad 40 lat. Najnowsza generacja tego pojazdu oferowanego w wersjach Trendline, Comfortline i Highline,...
Nowy Volkswagen Passat na zdjęciach

Nowy Volkswagen Passat na zdjęciach 2014-10-23

Na Sardynii odbyły się pierwsze jazdy nowym Volkswagenem Passatem. Jak nowy model prezentuje się na drodze? Zapraszamy do galerii zdjęć.
Kolejny rekord VW

Kolejny rekord VW 2014-10-20

Volkswagen, w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku, przekazał klientom ponad 4,56 mln samochodów osobowych. To o 3 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W Polsce marka zanotowała wyraźny wzrost rejestracji nowych...
Nowy Passat już w salonach! Ceny

Nowy Passat już w salonach! Ceny 2014-11-28

Do polskich salonów trafiły właśnie pierwsze egzemplarze nowej generacji Volkswagena Passata.Nowy Passat oferowany będzie początkowo z czterema silnikami TSI i czterema silnikami TDI. Silniki benzynowe dysponują mocą 125, 150, 180 i 220 KM. Za...
Car of the Year 2015 - znamy finalistów!

Car of the Year 2015 - znamy finalistów! 2014-12-16

Jury konkursu na Europejski Samochód Roku opublikowało listę siedmiu aut, które zmierzą się w walce o prestiżowy tytuł. W połowie roku, zgodnie z tradycją, poznaliśmy 33 kandydatów, mających wówczas szansę na jedno z najbardziej pożądanych...
Technika: Wszystko o silniku 1,6 MPI

Technika: Wszystko o silniku 1,6 MPI 2015-02-28

Zastanawiasz się nad samochodem z instalacją gazową? To silnik dla Ciebie!Na pierwszy rzut oka, silnik o pojemności 1595 cm3 ma same wady. Konstrukcja tkwi w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Chociaż motor oferowany był jeszcze w Golfie V...
Oficjalnie: Volkswagen Passat Alltrack

Oficjalnie: Volkswagen Passat Alltrack 2015-02-19

Volkswagen zaprezentował nowego Passata w uterenowionej wersji Alltrack. Samochód otrzymał zderzaki i osłony podwozia dostosowane do jazdy z daleka od utwardzonych dróg - o 27,5 mm zwiększono prześwit podwozia. W Passacie Alltrack drugiej generacji...
COTY 2015. Znamy wyniki!

COTY 2015. Znamy wyniki! 2015-03-02

Jutro, w Genewie, uroczyście ogłoszone zostaną wyniki plebiscytu na Europejski Samochód Roku 2015. My już dziś możemy zdradzić wam, że zwycięzcą konkursu został... nowy Volkswagen Passat. W skład jury wchodziło 58 dziennikarzy motoryzacyjnych z...
Finaliści World Car of the Year

Finaliści World Car of the Year 2015-03-04

Jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata wybrało finalistów prestiżowego konkursu WCOTY. Które auta mają jeszcze szansę na tytuł najlepszego samochodu na świecie? Niewykluczone, że prestiżowy tytuł powędruje do zwycięzcy...
Polacy wolą używane. Króluje Audi!

Polacy wolą używane. Króluje Audi! 2015-04-14

Po raz kolejny wzrósł import używanych aut zza zachodniej granicy. W marcu w Polsce zarejestrowano po raz pierwszy 70 763 używane samochody pochodzące z prywatnego importu. To o przeszło 8 proc. więcej niż przed rokiem.Sumaryczny wynik po pierwszych...
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.