chceauto.pl
x
Używane: Mazda 6 II generacji (GH)

Używane: Mazda 6 II generacji (GH)

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2013-10-19
Do salonów w tym roku wjechała Mazda 6 trzeciej generacji. To powinno wpłynąć na ceny egzemplarzy używanych Mazdy 6 II (typoszeregu GH), której produkcję niedawno zakończono. Czy warto interesować się tym samochodem?

Używane: Mazda 6 II generacji (GH)
Mazda 6 II generacji debiutowała w 2008 roku, 2 lata później poddano ją liftingowi. Produkcja została zakończona w roku 2013 po premierze Mazdy 6 III.

Na rynku samochodów używanych ceny Mazdy 6 II są dość wysokie. Można mieć jednak wątpliwości czy ich wysokość jest uzasadniona...

Mazda 6 kombi
Mazda 6 kombi
Otóż Mazda 6 generacji GH nie należy do najbardziej bezawaryjnych pojazdów na rynku, a wiele problemów pokrywa się z tymi, które trapiły samochody I generacji. Szokować może to, że japońscy inżynierowie wciąż nie do końca poradzili sobie z zabezpieczeniem samochodów przed korozją. Mazdy 626 I też miały ten problem - rdza pojawiała się na dolnych krawędziach błotników i dolnych rantach drzwi. W drugiej generacji problem pozostał - chociaż na mniejszą skalę. Wciąż jednak korozja może się pojawić dokładnie w tych samych miejscach. Mazda nawet poprawiała zabezpieczenie antykorozyjne drzwi w samochodach przedliftingowych w ramach akcji serwisowej. To zdecydowana wpadka...

Używane: Mazda 6 II generacji (GH)
Każdy kto chociaż wstępnie przymierzał się do zakupu Mazdy 6 II generacji wie, że słabym pomysłem był wybór silnika wysokoprężnego 2.0 CD. Jednostka ta cierpiała na wiele wad, jedną z poważniejszych było zatykanie smoka pompy oleju, co kończyło się generalnym remontem. Silnik stosowany w Mazdzie 6 III generacji to wersja rozwojowa tamtej jednostki i cierpi na ten sam problem! Powodem zatkania smoka mogą być opiłki z wycierającego się koła zębatego napędu pompy oleju. Co gorsza, tutaj nie ma dobrego rozwiązania, bowiem nawet naprawa wyprzedzająca to koszt kilku tysięcy złotych (konieczna jest wymiana wału korbowego, na którym znajduje się koło zębate).

Używane: Mazda 6 II generacji (GH)
Pojawią się również inne problemy. Silnik 2.0 standardowo posiadał filtr cząstek stałych (w poprzedniej generacji był opcjonalny), który w warunkach miejskiej eksploatacji ulega szybkiego zatkaniu. W efekcie dochodziło do wzrostu poziomu oleju (do oleju silnikowego dostaje się niespalone paliwo), co w skrajnych przypadkach kończy się zassaniem go przez jednostkę napędową. Skutki są opłakane, dochodzi do tzw. rozbiegania silnika i jego zniszczenia (silnika nie daje się zgasić, wchodzi na wysokie obroty i wypala cały olej z układu smarowania). Co gorsza, początkowo komputer zbyt późno informował o przekroczeniu dopuszczalnego poziomu oleju, co skorygowano akcją serwisową (zmodyfikowano program).

Używane: Mazda 6 II generacji (GH)
Zdecydowanie lepszym wyborem będą więc jednostki wysokoprężne o pojemności 2.2 l, w których nie ma problemu ze smarowaniem, a filtr DPF zatyka się wolniej. Zwrócić uwagę należy z kolei na rozrząd, bowiem teoretycznie bezobsługowy łańcuch ulega rozciągnięciu, co objawia się grzechotaniem dobiegającym z okolic rozrządu (również tę usterkę objęła akcja serwisowa). Decydując się na silnik 2.2 warto wybrać jedną z mocniejszych wersji, bowiem podstawowe nie gwarantują dobrych osiągów.

Używane: Mazda 6 II generacji (GH)
Większych dylematów nie powinny mieć osoby wybierające samochód z silnikiem benzynowym. W odróżnieniu od diesli, te jednostki są bezawaryjne i wyposażone w trwały łańcuch rozrządu. Odrzucając skrajne oferty (1.8 o mocy 120 KM, który jest za słaby i 2.5 o mocy 170 KM, który za dużo pali) okazuje się, że złotym środkiem jest silnik dwulitrowy. Trzeba tylko pamiętać, że jednostki napędowe Mazdy niezbyt dobrze znoszą potraktowanie gazem.

Używane: Mazda 6 II generacji (GH)
Jakie jeszcze usterki pojawiają się w Mazdzie 6 GH? Użytkownicy narzekają na parujące światła (zarówno z przodu, jak i z tyłu) oraz - zupełnie nie jak w aucie japońskim - problemy z układami elektrycznymi. Zdarzają się usterki czujników ciśnienia w oponach, problemy z radiem czy pilotem centralnego sterowania. Słowem - drobiazgi, ale denerwujące. Ponadto zdarzają się przypadki korodowania przewodów masowych, co kończy się unieruchomieniem pojazdu (auta nie da się uruchomić).

Mazda 6
Mazda 6
Na słowa uznania zasługuje za to zawieszenie. Samochód posiada układ wielowahaczowy z przodu i z tyłu. To gwarantuje dobre prowadzenie, ponadto konstrukcja okazuje się trwała. Wahacze wytrzymują 100 tys. km przebiegu, szybciej poddają się końcówki drążków kierowniczych oraz łączniki stabilizatora, ale to elementy znacznie tańsze. Zawieszenie samochodów sprzed liftingu zestrojone są nieco zbyt sztywno, więc nastawy nieco skorygowano.

Używane: Mazda 6 II generacji (GH)
Wnętrze Mazdy 6 GH jest obszerne, znacznie większe niż we wcześniejszej generacji. Imponować może pojemność bagażnika i to niezależnie od wersji nadwoziowej. Ergonomia jest właściwa, plastiki są twarde, ale dobrej jakości. Montaż jest poprawny, chociaż nie uniknięto jednej wpadki - zdarzają się skrzypiące fotele.

Używane: Mazda 6 II generacji (GH)
Serwisowanie Mazdy 6 GH nie należy do tanich. Ceny w ASO, zarówno robocizny, jak części zamiennych są bardzo wysokie (wahacze około tys zł sztuka!). Co gorsza, oferta zamienników wciąż jest relatywnie niewielka i często dystrybucja autoryzowana jest jedyną możliwą. Warto to wziąć pod uwagę.

Używane: Mazda 6 II generacji (GH)
Ceny używanych egzemplarzy Mazdy 6 II- jak już wspomnieliśmy na wstępie - w stosunku do konkurencji są wysokie. Wyposażenie większości egzemplarzy jest bogate. Warto poszukać samochodów z polskiej sieci dystrybucyjnej i z udokumentowaną historią. Samochody sprowadzane często mają cofnięte liczniki, co w przypadku jednostek wysokoprężnych może oznaczać spore wydatki.

Używane: Mazda 6 II generacji (GH) - GALERIA ZDJĘĆ

Używane: Mazda 6 II generacji (GH)Używane: Mazda 6 II generacji (GH)Używane: Mazda 6 II generacji (GH)Używane: Mazda 6 II generacji (GH)Używane: Mazda 6 II generacji (GH)Używane: Mazda 6 II generacji (GH)Używane: Mazda 6 II generacji (GH)Używane: Mazda 6 II generacji (GH)Używane: Mazda 6 II generacji (GH)Używane: Mazda 6 II generacji (GH)Używane: Mazda 6 II generacji (GH)Używane: Mazda 6 II generacji (GH)

Zobacz także

Koniec Mazdy 6 i Mazdy 2. A także MX-5

Koniec Mazdy 6 i Mazdy 2. A także MX-5 2023-01-21

Rozpoczęty 2023 rok w Maździe biegnie pod znakiem zmian w gamie modelowej marki w Polsce. Do oferty dołączyła właśnie Mazda MX-30 R-EV, samochód napędzany silnikiem elektrycznym ,z możliwością ładowania z sieci oraz z silnikiem Wankla w roli...
Używane samochody wciąż drożeją

Używane samochody wciąż drożeją 2022-04-26

Obserwowany w 2021 r. trend wzrostowy cen samochodów używanych nie hamuje - przeciętne auto kupowane na kredyt w okresie od stycznia do połowy marca 2022 r. kosztowało ponad 53 tys. zł. Tymczasem w całym ubiegłym roku, średnia wartość kredytowanego...
Mazda 6 po zmianach na rok 2021

Mazda 6 po zmianach na rok 2021 2021-04-19

Po dziewięciu latach od wprowadzenia na rynek Mazda wciąż nie rezygnuje ze sprzedaży modelu 6. Samochód przeszedł właśnie kolejną już modernizację, a odświeżony model jest już dostępny w polskich salonach. By przez tak długi czas samochód...
Handlarze znów górą?

Handlarze znów górą? 2020-02-11

Nie słabnie zainteresowanie używanymi samochodami z zachodu. W styczniu sprowadzono rekordową liczbę tego typu aut. Z informacji Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że pierwszy miesiąc bieżącego roku zamknął się wynikiem 74 482...
Rekord Mazdy w Polsce

Rekord Mazdy w Polsce 2020-01-20

Mazda Motor Poland zakończyła rok 2019 najlepszym wynikiem handlowym w historii wprowadzając na rynek 15 670 samochodów. To o 24,6 proc. więcej niż w poprzednim roku. Rekordowe wzrosty sprzedaży odnotowały wszystkie najpopularniejsze modele japońskiej...
Mazda CX-5, 6 i MX-5 po zmianach

Mazda CX-5, 6 i MX-5 po zmianach 2019-12-09

Rok 2020 będzie dla Mazdy okresem szczególnym. Firma przygotowuje się nie tylko do świętowania setnej rocznicy powstania, ale przede wszystkim do produkcji i realizacji zamówień na pierwszy elektryczny model w gamie – Mazdę MX-30. Końcówkę tego...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS