chceauto.pl
x

UAZ 469B/3151 2.4 70 KM

UAZ 469B/3151 2.4 70 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2003
Średnia cena
13 000 zł
Nadwozie
terenowy
Skrzynia
ręczna
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
2440 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
70 KM
0-100 km/h
55 s.
V max
105 km/h

KOSZTY

Spalanie
17 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
112 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyTo auto to mina, unikaj jak ogniamało awaryjny
Koszt serwisu
drogiCzęści są tanie, a robocizna nieskomplikowana tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyDramat. Unikać jak ognia, chyba, że masz myśli samobójcze bezpieczny
Segment
I
Bagażnik
300 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
6000 km czyli po 4 miesiącach
Zużycie paliwa
20.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
65 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
60.5 s.
Prędkość maksymalna
95 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

UAZ 469B/3151 2.4 70 KM - GALERIA ZDJĘĆ

UAZ 469B/3151 2.4 70 KM

UAZ 469B/3151 2.4 70 KM

UAZ to jedna z niewielu prawdziwych terenówek, jakie dostępne są na naszym rynku. Samochód opracowano w początku lat siedemdziesiątych dwudziestego wieku, od tej pory, z niewielkimi zmianami, dostępny jest w ofercie ulianowskiej fabryki do dzisiaj. Auto zbudowano tylko w jednym celu – miało poradzić sobie w każdych warunkach terenowych, niezależnie od szerokości geograficznej.

Pojazd ma ramową konstrukcję, do napędu wykorzystywany jest benzynowa jednostka o pojemności nieco ponad 2,4 l., która rozwija jedynie 70 KM. Trzeba jednak pamiętać, że silnik pracować może niemal na każdym paliwie, co sprawia, że samochód doskonale sprawdza się na bezkresach Kaukazu czy w Afryce. Wiele dostępnych na rynku wtórnym modeli ma zamontowane wysokoprężne jednostki (głównie produkcji Mercedesa), które dysponują nieco większym momentem obrotowym i zużywają zdecydowanie mniej, zdecydowanie tańszego oleju napędowego (w terenie zużycie paliwa liczy się w litrach na godzinę!).

Auto wyposażone jest w napęd 4x4 (dołączany przedni most) i dwustopniową skrzynię redukcyjną. UAZa pozbawiono wszelkich zbędnych urządzeń, nie ma więc co liczyć nawet na wspomaganie kierownicy. Prosta konstrukcja sprawia jednak, że samochód radzi sobie świetnie w każdych warunkach. Po powrocie z terenowej wyprawy wnętrze śmiało umyć można strumieniem wody.

UAZ zupełnie nie nadaje się jednak do codziennego użytku. Bębnowe hamulce, sztywne mosty i mizerne osiągi sprawiają, że podróż po asfalcie to istne piekło. Trzeba też pamiętać, że po każdym wypadzie w teren auto wymaga starannej obsługi (np. smarowanie zwrotnic). Jeśli nie mamy smykałki do majsterkowania lepiej rozejrzeć się za japońską konkurencją (nissan patrol).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2010-01-26

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    To już koniec prawdziwych terenówek?2011-08-08

    UAZ 469B/3151 2.4 70 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS