chceauto.pl
x

Suzuki Grand Vitara I 2.0 128 KM

Suzuki Grand Vitara I 2.0 128 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2002
Średnia cena
14 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
ręczna
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćłatwo kupić
Pojemność
1995 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
128 KM
0-100 km/h
11.4 s.
V max
160 km/h

KOSZTY

Spalanie
9.3 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
61 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny euroncap
Segment
I
Bagażnik
310 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
11.2 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
36 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
12.5 s.
Prędkość maksymalna
145 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Suzuki Grand Vitara I 2.0 128 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Suzuki Grand Vitara I 2.0 128 KMSuzuki Grand Vitara I 2.0 128 KMSuzuki Grand Vitara I 2.0 128 KMSuzuki Grand Vitara I 2.0 128 KMSuzuki Grand Vitara I 2.0 128 KM

Suzuki Grand Vitara I 2.0 128 KM

Suzuki Grand Vitara

Grand Vitara to jeden z najważniejszych modeli w gamie Suzuki. Pierwsza generacja debiutowała w 1998 roku i w odróżnieniu od konkurencji, która wykorzystywała płyty podłogowe samochodów kompaktowych, zbudowana była na ramie. W konsekwencji auto dobrze spisuje się w terenie, ale kosztem komfortu jazdy po asfaltach.

W 2005 roku pojawiła się druga generacja Suzuki Grand Vitara. Samochód otrzymał samonośne nadwozie, ale zachował duże zdolności terenowe - większość egzemplarzy posiada stały napęd wszystkich kół z centralnym dyferencjałem, reduktor i blokadę mechanizmu różnicowego.

Suzuki Grand Vitara I

W odróżnieniu od większości SUV-ów Grand Vitara pierwszej generacji została zbudowana na ramie, co niesie za sobą określone konsekwencje - samochód dzielnie spisuje się w terenie, ale na drogach jest nieco mniej komfortowy niż można by oczekiwać. Po nawierzchniach o dobrej przyczepności można jeździć wyłącznie z tylnym napędem (obecnie to rzadkość), natomiast w terenie kierowca ma do dyspozycji wszystko to, co potrzebne, łącznie z blokadą dyferencjału i reduktorem. Uwaga na koleiny i dziurawe drogi, samochód słabo wybiera nierówności, co w połączeniu ze sztywnym mostem i brakiem ESP może być niebezpieczne.

Suzuki Grand Vitara pierwszej generacji cieszy się niezłą opinią. Do typowych usterek można w zasadzie zaliczyć jedynie wycieki oleju - zarówno z silnika, jak i układu napędowego, zdarza się to jednak wyłącznie w samochodach z większym przebiegiem. Częste przypadłości to również łamanie się klamek w tylnych drzwiach, rdzewienie oryginalnych felg oraz usterki rolety bagażnika. Samochody sprzed liftingu (2003 rok) nie były również idealne zmontowane, co objawiać się mogło trzaskami i skrzypieniem. Warto również skontrolować podwozie pod kątem korozji. Uwaga na silnik 2.0 HDI, który jest bardzo wrażliwy na jakość paliwa.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-10-27

Wersje

NADWOZIA

Używane: Suzuki Grand Vitara II2013-10-27Nowa Grand Vitara już w salonach2012-10-29Suzuki Grand Vitara po liftingu2012-09-08Nowe Suzuki Vitara. Pierwsze zdjęcie!2014-08-27Pierwsza jazda: Suzuki Vitara2015-02-25Duże rabaty w salonach Suzuki2013-01-07

Suzuki Grand Vitara CRASHTEST

Suzuki Grand Vitara I 2.0 128 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Subaru Forester

Subaru Forester

2.0 RX 125 KM benzyna2002SUVręczna4x4
cena średnia 13 000 zł
OCENY
Dostępność
Land Rover Freelander

Land Rover Freelander

1.8 117 KM benzyna2002SUVręczna4x4
cena średnia 10 000 zł
OCENY
Dostępność
Nissan X-Trail

Nissan X-Trail

2.0 140 KM benzyna2002SUVręczna4x4
cena średnia 13 000 zł
OCENY
Dostępność
Mitsubishi Pajero Pinin

Mitsubishi Pajero Pinin

1.8 GDI 120 KM benzyna2002SUVręczna4x4
cena średnia 12 000 zł
OCENY
Dostępność
Toyota RAV4

Toyota RAV4

1.8 VVT 125 KM benzyna2002SUVręczna4x4
cena średnia 15 000 zł
OCENY
Dostępność

Suzuki Grand Vitara I 2.0 128 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS