chceauto.pl
x
Porady i rynek

Skoda zdominowała polski rynek. Katastrofa Fiata

Redakcja ChceAuto.pl | 2013-11-09 | Opinie
Skoda zdominowała polski rynek. Katastrofa Fiata
Producenci samochodów przyjęli różne strategie na przetrwanie kryzysu. Niektórzy - jak Fiat - postanowili udawać, że ich nie ma, wstrzymali rozwój nowych modeli, a klientom w salonach oferują te same konstrukcje, co kilka lat temu. Inni - jak cała grupa Volkswagena - też udają, ale że nie ma kryzysu - nie zwalniają tempa wprowadzania na rynek nowych modeli.

Który sposób jest lepszy? Wygląda na to, że niemiecko-czeski. Skoda, podobnie jak Volkswagen, z miesiąca na miesiąc i z roku na rok notuje coraz większą sprzedaż, zarówno w Europie, jak i w Polsce.

Skoda Yeti
Skoda Yeti
W naszym kraju można już mówić o prawdziwej dominacji czeskiego producenta. Udział Skody w polskim rynku samochodów nowych w minionym miesiącu wyniósł niemal 16%. W październiku zarejestrowano w Polsce według CEPiK 4 229 samochodów Skody, co stanowi dokładnie 15,98% wszystkich rejestracji w tym czasie w Polsce. Najbliżsi konkurenci są w tym zestawieniu daleko z tyłu – dwie kolejne marki wspólnie osiągają gorszy wynik, niż sam lider. Toyota z liczbą 2107 sprzedanych samochodów ma udział na poziomie 7,56 proc, a Volkswagen (1905 szt.) - 7,20 proc.

Warto podkreślić również spektakularny wzrost sprzedaży Skody, który w stosunku do października zeszłego roku wyniósł niemal 100 procent! Na drugim biegunie znalazły się Nissan (spadek o 37 proc, sprzedaż 791 samochodów) i... Fiat (-30,6 proc). Włoski producent, który przez lata znajdował się w czołówce zestawień sprzedaży w Polsce, w październiku wylądował na 14. miejscu. Włosi sprzedali w październiku 753 samochody, niewiele więcej niż... BMW (722 auta)!

Skoda Superb
Skoda Superb
Rynkowa dominacja Skody to niewątpliwie zasługa odświeżonej gamy modelowej. W październiku, po raz pierwszy w historii, Skody zajęły jednocześnie pierwsze miejsca w czterech najważniejszych segmentach rynku: Citigo przewodzi rejestracjom wśród aut miejskich, Fabia – w klasie aut małych, Octavia – wśród kompaktów, a w klasie średniej pierwsze miejsce zajmuje Superb. Flagowa limuzyna Skody, która akurat nie należy do nowości, w październiku po raz pierwszy na naszym rynku została liderem w tym segmencie zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i flotowych.

Skoda Rapid Spaceback
Skoda Rapid Spaceback
Podobne sukcesy czeska marka notuje na wielu innych rynkach - podczas gdy inni producenci notują spadki wyników i zmniejszają swój udział w rynkach, Skoda nie poprzestaje w rozwoju. Sukcesy takie jak ten w Polsce to kolejny etap w drodze do osiągnięcia strategicznego celu Skody, jakim jest przekroczenia pułapu półtora miliona sprzedanych samochodów w 2018 roku.

Przypomnijmy, że w tym roku do sprzedaży weszła nowa Octavia, a od niedawna w salonach znajduje się Yeti po liftingu. Do nowości należy zaliczyć również Rapida, który dostępny jest już nie tylko jako liftback, ale również hatchback, również z fabryczną instalację LPG.


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Skoda zdominowała polski rynek. Katastrofa Fiata - GALERIA ZDJĘĆ

Skoda zdominowała polski rynek. Katastrofa FiataSkoda zdominowała polski rynek. Katastrofa FiataSkoda zdominowała polski rynek. Katastrofa FiataSkoda zdominowała polski rynek. Katastrofa Fiata

Zobacz także

Volvo XC60. Ceny.

najczęściej poszukiwane

Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.