chceauto.pl
x

Rover 75 2.0 CDT 116 KM

Rover 75 2.0 CDT 116 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2000
Średnia cena
9 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1950 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
116 KM
0-100 km/h
11.7 s.
V max
193 km/h

KOSZTY

Spalanie
7.1 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
52 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
D
Bagażnik
400 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

Rover 75 2.0 CDT 116 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Rover 75 2.0 CDT 116 KMRover 75 2.0 CDT 116 KMRover 75 2.0 CDT 116 KMRover 75 2.0 CDT 116 KMRover 75 2.0 CDT 116 KM

Rover 75 2.0 CDT 116 KM

Zaprezentowany po raz pierwszy w 1998 roku Rover 75 miał trudne zadanie. Musiał nie tylko zastąpić samochody serii 600 i 800, ale też udowodnić, że brytyjska firma potrafi coś więcej, niż tylko serwować swoim klientom "odgrzewane kotlety" Hondy obficie przyprawione chromem. Z obu tych zadań seria 75 wywiązała się świetnie. Samochód opracowany został wspólnie z nowym partnerem strategicznym Brytyjczyków - niemieckim BMW, które posiadało wówczas pakiet większościowy angielskiej firmy. Niemcy dostarczyli niektóre rozwiązania techniczne (m.in. silniki Diesla produkcji z wtryskiem typu Common Rail), za nadanie autu klasycznego, lordowskiego wyglądu odpowiadali Brytyjczycy. Efekt współpracy przerósł wszelkie oczekiwania. Samochód szybko dorobił się wielu prestiżowych tytułów i z miejsca stał się najlepiej sprzedającym się modelem marki. Auto utrzymane jest w klasycznym angielskim stylu, co sprawia, że często określane jest mianem „bombki” na kołach. Dzieje się tak za sprawą wielu chromowanych dodatków, jak np. listwy boczne, klamki czy grill. W podobnym tonie utrzymane jest również wnętrze - panują tu owale, skóra i drewno. Środek nie wszystkim przypadnie jednak do gustu, bowiem styliści Rovera obłe kształty łączyli ze sobą w dość przypadkowy sposób.
Seria 75 cieszy się raczej dobrą opinią. Benzynowe jednostki napędowe produkcji Rovera są dynamiczne, dla własnego bezpieczeństwa radzimy jednak często kontrolować stan układu chłodzenia. Ten ostatni bywa trapiony wyciekami, co przekłada się na żywotność uszczelki pod głowicą. Jednostki wysokoprężne są raczej bezawaryjne (podobnie, jak w przypadku innych silników z wtryskiem Common Rail trzeba uważać na jakość tankowanego paliwa), ale ich kultura pracy (zwłaszcza akustyczna) nie przystaje do standardów nowoczesnych Diesli. Problemy może jednak sprawiać osprzęt, jak chociażby wentylator chłodnicy, przepływomierz czy pompa paliwa. Często spotykaną dolegliwością jest również awaria hydraulicznej pompy sprzęgła (Diesel).
Zawieszenie dość dobrze radzi sobie z kiepskim stanem polskich dróg - części zamienne są łatwo dostępne a ich cena nie zwala z nóg. Właściciel 75 musi się jednak przygotować na drobne, acz dokuczliwe problemy związane z elektryką i elektroniką. Komputer czasami zgłosi jakiś nieoczekiwany (i często nieprawdziwy) błąd, przestanie działać centralny zamek, zaszwankuje któryś z elektrycznych podnośników szyb. Samochód może więc czasami uraczyć nas dawką angielskiego humoru, który nie wszyscy tolerują.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2009-11-14

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Rover 75 CRASHTEST

Rover 75 2.0 CDT 116 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Opel Vectra

Opel Vectra

2.2 DTI 125 KM diesel2000sedanręcznaprzedni
cena średnia 6 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

1.9 TDI 110 KM diesel2000sedanręcznaprzedni
cena średnia 7 000 zł
OCENY
Dostępność
Lancia Lybra

Lancia Lybra

1.9 JTD 105 KM diesel2000sedanręcznaprzedni
cena średnia 8 000 zł
OCENY
Dostępność
Peugeot 406

Peugeot 406

2.0 HDI 110 KM diesel2000sedanręcznaprzedni
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz C-klasa

Mercedes C-klasa

220 CDI 125 KM diesel2000sedanręcznatylny
cena średnia 7 000 zł
OCENY
Dostępność
Toyota Avensis

Toyota Avensis

2.0 D-4D 110 KM diesel2000sedanręcznaprzedni
cena średnia 12 000 zł
OCENY
Dostępność

Rover 75 2.0 CDT 116 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS