chceauto.pl
x

Porsche Panamera

Oceny użytkowników4.0000/5. Głosy: 55
Ocena: 4/5
Głosy: 55.

Lata produkcji

2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024

Porsche Panamera I (2009-2017)

Pięciodrzwiowy fastback pojawił się w ofercie producenta ze Stuttgartu w 2009 roku. W połowie 2013 roku auto doczekało się liftingu. Zmodernizowaną wersję najłatwiej poznać po tyle, gdzie pojawiły się nowe światła, dłuższa i szersza szyba pokrywy bagażnika, a tablica rejestracyjna została przeniesiona na zderzak. Z przodu zmodyfikowano tylko zderzak, w którym pojawiły się większe wloty powietrza. Przy okazji liftingu gama dostępnych wersji została znacznie poszerzona. Pojawił się chociażby model Panamera S E-Hybrid, czyli pojazd o napędzie hybrydowym, zastępujący Panamerę Hybrid. Auto napędzane jest silnikiem spalinowym oraz elektrycznym. Obie jednostki napędowe w sumie generują 416 KM mocy, z czego silnik elektryczny dostarcza 95 KM (do tej pory tylko 47 KM). Jednostka elektryczna czerpie energię z baterii o pojemności 9,4 kWh, czyli 5 razy większej niż obecnie (1,7 kWh). Zmieniła się również technologia - nowe baterie są litowo-jonowe, wcześniej stosowano niklowo-metalowe. Baterie można ładować ze standardowego gniazdka sieciowego, a cały proces trwa około 4 godzin. Możliwe jest również podłączenie do gniazda o napięciu 380V (samochód posiada stosowne wyposażenie), wówczas czas ładowania spada do 2,5 godz. Porsche S E-Hybrid osiąga 100 km/h już po 5,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 270 km/h.

W 2013 roku pojawiła się też wersja Executive, które cechują się większym o 15 cm rozstawem osi, dzięki czemu pasażerowie dwóch indywidualnych tylnych foteli mają dla siebie znacznie więcej miejsca. Dostępne były dwie odmiany Panamery: Turbo Executive i 4S Executive. Obie standardowo miały m.in. pneumatyczne zawieszenie.

W przypadku najstarszych aut z silnikami V8 problem sprawia wycierająca się powłoka tulei cylindrowych (z nikasilu). Problem objawia się m.in charakterystycznym stukaniem dochdzącym z okolic głowicy i - z reguły - zacyzna od 8 cylindra. Remont polegający na tulejowaniu bloku to wydatek od 15 tys. zł w górę.

Porsche Panamera II (2016-2021)

Druga generacja zadebiutowała w połowie 2016 roku. Nadwozie samochodu mierzy teraz 5049 mm długości (+34 mm), 1937 mm szerokości (+6 mm) i 1423 mm (+5 mm) wysokości. Pomimo nieznacznie wyżej karoserii wygląda jednak na znacznie smuklejsze, dłuższe i szersze - przede wszystkim z uwagi na obniżoną o 20 mm płaszczyznę dachu w tylnej części kabiny.

Również zwiększony o 30 mm rozstaw osi – do 2950 mm – wydłuża optycznie karoserię.

Wiele nowości znajdziemy też we wnętrzu, które zaprojektowano na nowo. Czarne panele i interaktywne wyświetlacze łączą przejrzysty, intuicyjny interfejs użytkownika, podobny do rozwiązań znanych ze smart fonów. Liczba klasycznych przycisków została znacznie ograniczona. Ich miejsce zajęły panele dotykowe i indywidualnie konfigurowane ekrany Porsche Advanced Cockpit. Centralnie umieszczony na tablicy wskaźników obrotomierz to hołd dla Porsche 356 A z 1955 roku.

Wszystkie silniki drugiej generacji modelu Panamera zostały przekonstruowane. Są mocniejsze, a przy tym znacznie oszczędniejsze. W chwili debiutu dostępne będą trzy nowe jednostki biturbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa, oferowane w wersjach: Panamera Turbo, Panamera 4S oraz Panamera 4S Diesel. Każda z nich – w tym, po raz pierwszy, wysokoprężna – jest wyposażona w stały napęd na obie osie oraz nową, 8-stopniową przekładnię dwusprzęgłową Porsche (PDK).

Panamera Turbo z benzynowym silnikiem V8 osiąga moc 404 kW (550 KM), Panamera 4S z benzynową jednostką V6 – 324 kW (440 KM), a wysokoprężny motor V8 w modelu Panamera 4S Diesel generuje moc 310 kW (422 KM) i potężny maksymalny moment obrotowy o wartości 850 Nm. Na liście opcji znalazły się innowacyjne systemy, takie jak adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z nową technologią trójkomorową, obejmujące elektroniczną kontrolę tłumienia PASM (Porsche Active Suspension Management), udoskonalony układ Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), a także nowy, elektromechaniczny układ kierowniczy.

Zintegrowany system 4D Chassis Control w czasie rzeczywistym analizuje i synchronizuje działanie wszystkich układów podwozia i optymalizuje dynamikę jazdy samochodu. Jednocześnie Porsche przenosi precyzję prowadzenia samochodów sportowych do klasy Gran Turismo dzięki skrętnej tylnej osi – kolejnej nowości, zaadaptowanej z modeli 918 Spyder oraz 911 Turbo. Wzrosła również wydajność układu hamulcowego.

Lista dodatków obejmuje m.in. asystenta jazdy nocnej, który za pomocą kamery termowizyjnej wykrywa ludzi oraz duże zwierzęta niewidoczne lub słabo widoczne po zmroku i pokazuje kolorowe ostrzeżenia na panelu wskaźników. Jeśli nabywca zamówi nowe, opcjonalne matrycowe reflektory LED z 84 punktami świetlnymi, osoby przebywające poza wizualnym zasięgiem wiązki światła również są na krótko podświetlane, o ile tylko znajdują się w wyliczonym „korytarzu” jazdy. Pozwala to kierowcy reagować jeszcze szybciej i unikać sytuacji krytycznych.

Nowością jest również system Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem. Bazując na informacjach z nawigacji, sygnałów z radaru oraz sensorów wideo, wylicza on optymalny stopień przyspieszenia lub opóźnienia, dobiera właściwe przełożenie i fazy toczenia się dla najbliższych 3 km. W ten sposób elektroniczny pilot automatycznie uwzględnia też zakręty, wzniesienia oraz obowiązujące po drodze ograniczenia prędkości.

Początkowo topowym modelem w gamie była Panamera Turbo. Jej 4-litrowa jednostka V8 biturbo rozwija moc 404 kW (550 KM) przy 5750 obr./min i maksymalny moment obrotowy 770 Nm w zakresie od 1960 do 5750 obr./min. To, odpowiednio, o 30 KM i o 70 Nm więcej niż w przypadku poprzednika. Panamera Turbo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 s, a z pakietem Sport Chrono – w zaledwie 3,6 s. Prędkość maksymalna wynosi 306 km/h.

2,9-litrowy silnik V6 pod maską modelu Panamera 4S osiąga moc 324 kW (440 KM, czyli o 20 KM więcej niż w poprzedniku) przy 5650 obr./min. W przedziale od 1750 do 5500 obr./min nowa 6-cylindrowa jednostka dostarcza do kół obu osi napędowych 550 Nm (o 30 Nm więcej niż w poprzedniku). Panamera 4S przyspiesza od 0 do „setki” w czasie 4,4 s (4,2 s z pakietem Sport Chrono), a prędkością maksymalną zbliża się do granicy 300 km/h – maksymalnie rozpędza się do 289 km/h. Zużycie paliwa w cyklu pomiarowym NEDC wynosi 8,1-8,2 l/100 km (184-186 g CO2/km) i w porównaniu z poprzednią generacją modelu Panamera 4S jest nawet o 1,0 l/100 km lub o jedenaście procent niższe.

Podobnie jak 8-cylindrowy silnik Porsche Panamera Turbo, 6-cylindrowa jednostka wariantu 4S ma bezpośredni wtrysk ze wtryskiwaczami umiejscowionymi w komorze spalania. Nowe Porsche Panamera debiutuje również z 8-cylindrowym silnikiem Diesla, po raz pierwszy połączonym ze stałym napędem na obie osie. Najmocniejsza jednostka wysokoprężna zastosowana jak dotąd w seryjnym samochodzie Porsche generuje moc 310 kW (422 KM) przy 3500 obr./min i olbrzymi maksymalny moment obrotowy o wartości 850 Nm, dostępny nieprzerwanie od zaledwie 1000 aż do 3250 obr./min. Z prędkością maksymalną 285 km/h Porsche Panamera 4S Diesel było najszybszym na świecie samochodem z silnikiem Diesla.

Gran Turismo pokonuje barierę 100 km/h w czasie 4,5 s (4,3 s z pakietem Sport Chrono). Kontrastuje to ze średnim zużyciem paliwa na poziomie 6,7-6,8 l/100 km (176-178 g CO2/km). Również model wysokoprężny dysponuje układem biturbo z centralnie umiejscowionymi sprężarkami, jego jednostka z wtryskiem common rail (maksymalne ciśnienie wtrysku wynosi 2500 barów) jest jednak wyposażona w turbodoładowanie sekwencyjne. Może więc pracować w trybie monoturbo lub biturbo, zależnie od obciążenia. Przy niskich i średnich prędkościach obrotowych cały strumień spalin jest kierowany tylko przez jedną z dwóch turbosprężarek, co poprawia reakcje przepustnicy. Druga turbosprężarka wkracza do akcji, gdy silnik osiągnie 2700 obr./min. Obie wykorzystują technologię zmiennej geometrii turbiny (VTG), znaną z modelu 911 Turbo.

Jesienią 2018 gama Panamery została poszerzona o wersje GTS i GTS Sport Turismo. Ich sercem jest 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 460 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 620 Nm. W połączeniu z seryjnym pakietem Sport Chrono zapewnia modelom Panamera GTS i Panamera GTS Sport Turismo przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,1 s. Ich prędkość maksymalna wynosi, odpowiednio, 292 i 289 km/h. Napęd na obie osie Porsche Traction Management (PTM) oraz 8-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa PDK dostarczają moment obrotowy do kół bez przerw w dostawie siły napędowej.

Porsche Panamera III (2024-2024)

Porsche Panamera III otrzymał całkowicie nowe wnętrze i układy napędowe. Natomiast stylistycznie wyraźnie nawiązuje do poprzedniej generacji.

Panamera trzeciej generacji standardowo jest wyposażona w dwukomorowe, dwuzaworowe zawieszenie pneumatyczne z systemem Porsche Active Suspension Management (PASM). Technika dwuzaworowa pozwala rozdzielić etapy odbicia i ugięcia. W opcji dostępna jest skrętna tylna oś.

Ponadto jako opcja dla wariantów E-Hybrid nowego Porsche Panamera dostępne jest aktywne zawieszenie Porsche Active Ride. Podstawą są tu nowo opracowane aktywne amortyzatory – również w technice dwuzaworowej, każdy podłączony do elektrycznie sterowanej pompy hydraulicznej.

Podwozie utrzymuje nadwozie Porsche Panamera przez cały czas równolegle do jezdni – nawet w trakcie dynamicznych manewrów hamowania, skrętu czy przyspieszania. Podczas łagodnej jazdy Porsche Active Ride niemal całkowicie pochłania nierówności, a w dynamicznych sytuacjach drogowych zapewnia doskonałe połączenie z drogą dzięki równomiernemu rozkładowi obciążeń kół.

Jeśli włączony zostanie odpowiedni tryb, zawieszenie może wręcz nadkompensować tendencje do przechyłów i ruchów wzdłużnych, zmniejszając oddziaływanie sił przyspieszenia na podróżujących. Przy tym ustawieniu nowa Panamera wchodzi w zakręty niczym motocykl. W trakcie dynamicznego przyspieszania ściąga do dołu przód samochodu, a przy hamowaniu – tył. Na postoju zawieszenie Porsche Active Ride zwiększa prześwit do wysokości, która ułatwia wsiadanie i wysiadanie.

Normy emisji spalin są nieubłagane. Z tego powodu Porsche Panamera będzie oferowana z czterema różnymi napędami hybrydowymi typu plug-in oznaczonymi E-Hybrid.

Wszystkie warianty E-Hybrid charakteryzują się lepszymi osiągami i większym zasięgiem w trybie elektrycznym.

Sercem układu napędowego Panamera Turbo E-Hybrid jest zasadniczo zmodernizowany 4,0-litrowy silnik V8 biturbo. Moc nowo opracowanej jednostki elektrycznej wynosi 140 kW (190 KM). Wspólnie duet ten generuje moc systemową 500 kW (680 KM). Systemowy moment obrotowy osiąga 930 Nm.

Porsche integruje silnik elektryczny z obudową kompleksowo przeprojektowanej 8-biegowej przekładni dwusprzęgłowej PDK.

Panamera Turbo E-Hybrid przyspiesza do 100 km/h w 3,2 s i rozwija prędkość maksymalną 315 km/h. Pojemność akumulatora wynosi 25,9 kWh. Zapewnia to do 91 km zasięgu w trybie elektrycznym w cyklu mieszanym WLTP lub 83–93 km w cyklu miejskim. Problemem jest wolne ładowanie. Pokładowa ładowarka AC o mocy 11 kW pozwala naładować akumulatora w 2 godzin i 39 minut. To bardzo długo.

Od momentu premiery dostępne są również warianty Panamera i Panamera 4. Modyfikacje ciśnienia doładowania, natężenia przepływu wtrysku paliwa i czasu zapłonu pozwoliły zoptymalizować parametry ich 2,9-litrowego silnika V6 biturbo. Generuje on teraz 260 kW (353 KM) i 500 Nm momentu obrotowego, co oznacza przyrost względem poprzednika, odpowiednio, o 17 kW (23 KM) i 50 Nm.

W przypadku wariantu Panamera skraca to sprint do 100 km/h do 5,2 s i zwiększa jego prędkość maksymalną do 272 km/h. Odmiana Panamera 4 z napędem na wszystkie koła rozpędza się do 100 km/h w 4,8 sekundy i osiąga 270 km/h.

Długość nadwozia Porsche Panamera III generacji wynosi 5052 mm (Executive: 5202 mm), szerokość – 1937 mm, a wysokość – 1423 mm (Executive: 1428 mm). Dodatkowy wlot powietrza nad tablicą rejestracyjną z przodu odpowiada na zwiększone zapotrzebowanie układów napędowych na powietrze. Linia okien została zmieniona, a zewnętrzne krawędzie tylnej szyby są zlicowane z konturem nadwozia.

Wygląd wnętrza nowej Panamery znaliśmy już wcześniej. Dźwignia zmiany przełożeń znajduje się po prawej stronie kierownicy. Bezpośrednio na kierownicy umieszczono przełącznik trybów jazdy, a tuż za nią zlokalizowano dźwignię sterowania systemami wspomagającymi.

Przed kierowcą znajdzuje się lekko zagięty ekran cyfrowych zegarów, który zastąpił dwa ekrany i analogowy obrotomierz znany z Panemery II. To rozwiązanie przejęte z Taycana.

Opcjonalny wyświetlacz dla pasażera z przodu o przekątnej 10,9 cala może wyświetlać dane dotyczące osiągów. Umożliwia także obsługę systemu informacyjno-rozrywkowego oraz strumieniowe przesyłanie wideo, gdy Panamera jest w ruchu. Aby nie rozpraszać kierującego, zawartość wyświetlacza dla pasażera nie jest widoczna z fotela kierowcy.

Warianty noszące nazwę Turbo zajmują w Porsche szczególną pozycję flagowych odmian o wysokich osiągach. Teraz Porsche dodatkowo wzmacnia to pozycjonowanie – zaczynając właśnie od linii modelowej Panamera. Nowa Panamera Turbo E-Hybrid z zewnątrz charakteryzuje się wyrazistym tylnym zderzakiem z lakierowanymi panelami dyfuzora oraz zmienionym przednim zderzakiem w kolorze nadwozia. Dostępne są też chromowane rury wydechowe w kolorze Dark Bronze i opcjonalne obręcze mocowane centralną śrubą, które można zamówić również dla innych wariantów.

Zarezerwowany dla Turbo kolor Turbonite zastosowano jako kontrastowy dodatek na obramowaniach bocznych szyb i logo Turbo na tylnej klapie, a także w herbie Porsche na pokrywie silnika, felgach i kierownicy. Wewnątrz akcenty w kolorze Turbonite łączą się z elementami z włókna węglowego, tworząc wyjątkowo sportową atmosferę. Można je znaleźć na przykład na centralnie umieszczonym obrotomierzu w zestawie wskaźników oraz elementach obsługi w konsoli środkowej.

Porsche standardowo wyposaża nową linię modelową Panamera w reflektory LED Matrix. Opcjonalnie dostępny jest system oświetlenia LED Matrix HD o wysokiej rozdzielczości – to ponad 32 tys. pikseli na jeden reflektor. Oferuje on zupełnie nowe funkcje, takie jak doświetlanie określonych pasów ruchu. Zasięg reflektorów wynosi tu do 600 metrów.

Nowa Panamera otrzymuje też znacząco unowocześnioną gamę systemów wspomagających kierowcę. Standardowy aktywny asystent ograniczenia prędkości współpracuje teraz z funkcją rozpoznawania znaków drogowych. Jeżeli system jest aktywny, Panamera automatycznie nie będzie poruszała się szybciej, niż wynosi aktualne ograniczenie.

Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem współpracuje z aktywnym prowadzeniem po pasie ruchu i Asystentem skrzyżowań. Oferta obejmuje też Asystenta omijania przeszkody. Kolejna nowość: podczas zautomatyzowanego parkowania kierowca nie musi już znajdować się w samochodzie (chociaż nadal jest odpowiedzialny za manewr). Proces parkowania można monitorować za pomocą smartfona, korzystając z nowego Asystenta zdalnego parkowania Remote ParkAssist.

Przykładowe samochody

zdjęcia wkrótce

Porsche Panamera III 3.0 353 KM

2024, liftback
napęd: tylny
skrzynia: automat
cena: 579 000,00 zł
Porsche Panamera

Porsche Panamera II FL Turbo S 630 KM

2021, liftback
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 826 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyOceny5.00/5. Głosy: 1
Porsche Panamera

Porsche Panamera II FL Hybrid 2.9 E-Hybrid 462 KM

2021, liftback
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 450 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Porsche Panamera

Porsche Panamera II FL GTS 480 KM

2021, liftback
napęd: tylny
skrzynia: automat
cena: 576 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty
Porsche Panamera

Porsche Panamera II 3.0 330 KM

2016, liftback
napęd: tylny
skrzynia: automat
cena: 252 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynkuOceny3.00/5. Głosy: 1
Porsche Panamera

Porsche Panamera I FL S 420 KM

2013, liftback
napęd: tylny
skrzynia: automat
cena: 140 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertę
Porsche Panamera

Porsche Panamera I 3.6 300 KM

2009, liftback
napęd: tylny
skrzynia: ręczna
cena: 63 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku

Zobacz także

Porsche Panamera E-Hybrid. Nowe hybrydy plug-in

Porsche Panamera E-Hybrid. Nowe hybrydy plug-in 2024-02-29

Porsche kontynuuje wzmacnianie oferty układów napędowych Panamery. Nowe warianty to Panamera 4 E-Hybrid i Panamera 4S E-Hybrid, czyli dwie mocne hybrydy plug-in.
To koniec Porsche Panemera Sport Turismo

To koniec Porsche Panemera Sport Turismo 2023-11-28

Nowa generacja Porsche Panamera nie będzie już oferowana w wersji Sport Turismo. Tym samym 4-drzwiowy fastback będzie jedyną wersją nadwoziową trzeciej generacji tego modelu.Porsche Panamera Sport Turismo okazała się nieudanym eksperymentem. Samochód...
Porsche Panamera III generacji

Porsche Panamera III generacji 2023-11-26

Porsche Panamera III generacji zostało oficjalnie zaprezentowane. Jak zmienił się ten samochód? Samochód otrzymał całkowicie nowe wnętrze i układy napędowe. Natomiast stylistycznie wyraźnie nawiązuje do poprzedniej generacji. Nowa Panamera...
Porsche Panamera nowej generacji. Zdjęcia wnętrza

Porsche Panamera nowej generacji. Zdjęcia wnętrza 2023-11-09

Nowa generacja Porsche Panamera, która zostanie publicznie zaprezentowana w piątek 24 listopada 2023 roku. Samochód bedzie wyróżniać się skoncentrowaną na kierowcy koncepcją obsługi Porsche Driver Experience, po raz pierwszy wprowadzoną w modelu...
Rekordowa sprzedaż Porsche w Polsce

Rekordowa sprzedaż Porsche w Polsce 2022-07-29

Rok 2021 był najlepszym w historii dla Porsche w Polsce. Wszystko wskazuje jednak na to, że kolejny rekord sprzedaży padnie już w tym roku - w pierwszych sześciu miesiącach Porsche sprzedało w naszym kraju blisko 40 proc. więcej samochodów niż w...
Nowy system infotainment Porsche

Nowy system infotainment Porsche 2022-01-24

Porsche udoskonala swój system informacyjno-rozrywkowy. Najnowsza, szósta generacja Porsche Communication Management (PCM), dostępna w modelach 911, Taycan, Cayenne i Panamera, oferuje wiele nowych rozwiązań oraz funkcji. Należą do nich pierwsza natywna...
Porsche Panamera Platinum Edition

Porsche Panamera Platinum Edition 2021-11-09

Porsche zaprezentowało ekskluzywną wersję modelu Panamera – Platinum Edition. Ta specjalna edycja wariantów Panamera, Panamera 4 oraz Panamera 4 E-Hybrid łączy dyskretne elementy wzornictwa Satin Gloss Platinum z poszerzoną listą wyposażenia...
Porsche Panamera w nowych wersjach

Porsche Panamera w nowych wersjach 2020-10-20

Porsche uzupełnia linię zmodernizowanej Panamery o kolejne odmiany – w tym o flagowy wariant rozwijający moc 700 KM oraz maksymalny moment obrotowy 870 Nm. Porsche Panamera po modernizacji zostało zaprezentowane w sierpniu 2020 roku. Gama tego modelu...
Porsche Panamera po modernizacji

Porsche Panamera po modernizacji 2020-08-27

Porsche poddało modernizacji Panamerę. Zmian stylistycznych jest mało, ale technicznych - sporo! Zacznijmy od najważniejszego.]Topowy w gamie Panamery model Turbo S nie jest hybrydą. Przypomnijmy, że hybrydowy napęd Turbo S generował 680 KM, ale...
12 hybryd plug-in Porsche

12 hybryd plug-in Porsche 2019-10-30

Porsche rozpoczęło już sprzedaż modelu Taycan, rozpoczynając nową erę w dziejach marki – napędu całkowicie elektrycznego. Ale producent ze Stuttgartu-Zuffenhausen elektryfikuje gamę swoich aut od wielu lat. Dziś oferta sportowych samochodów...
Porsche Panamera 10 Years Edition

Porsche Panamera 10 Years Edition 2019-10-02

Porsche świętuje właśnie dziesięciolecie modelu Panamera. Z tej okazji w ofercie pojawiła się jubileuszowa odmiana - Porsche Panamera 10 Years Edition.W tej odmianie oferowane będą modele: Panamera 4 i Panamera 4 E-Hybrid oraz Sport Turismo (również...
Porsche Panamera ma już 10 lat

Porsche Panamera ma już 10 lat 2019-04-28

Porsche Panamera I generacji zostało zaprezentowano w kwietniu 2009 roku. Ideą producenta było połączenie luksusu z niezrównanymi osiągami i... wysokimi walorami praktycznymi.]Model okazał się strzałem w dziesiątkę. Porsche planował roczną...
Rekordowy rok Porsche! Będzie nowy rekord?

Rekordowy rok Porsche! Będzie nowy rekord? 2018-10-19

Wygląda na to, że kondycja finansowa nabywców nowych pojazdów w Europie nieustannie się poprawie. Po pierwszych dziewięciu miesiącach 2018 roku wzrost sprzedaży zanotowało m.in. Porsche. Firma ze Stuttgartu zwiększyła dostawy swoich samochodów o 6...
Porsche Panamera GTS i GTS Sport Turismo

Porsche Panamera GTS i GTS Sport Turismo 2018-10-16

Porsche uzupełnia gamę modelu Panamera o dwa kolejne sportowe warianty: GTS i GTS Sport Turismo.Sercem obu nowych modeli Porsche Panamera GTS jest 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 460 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 620 Nm. Jednostka, zaopatrzona w...
Rekordowe półrocze Porsche

Rekordowe półrocze Porsche 2018-07-18

Porsche ma za sobą najlepsze pierwsze półrocze w swojej historii – zarówno w ujęciu globalnym, jak i na polskim rynku. Od stycznia do czerwca 2018 roku w naszym kraju zarejestrowano 885 nowych samochodów Porsche, o 26,4% więcej niż w pierwszym...
Porsche wyda miliardy na auta elektryczne

Porsche wyda miliardy na auta elektryczne 2018-02-11

Porsche ogłosiło, że do 2022 r. zainwestuje w rozwój elektromobilności ponad 6 mld euro, koncentrując się zarówno na hybrydach plug-in, jak i na pojazdach całkowicie elektrycznych.Planowane nakłady inwestycyjne zostały znacznie podniesione – nowy...
Rekordowy rok Porsche

Rekordowy rok Porsche 2018-01-12

W 2017 to drugi z rzędu rok, w którym Porsche notuje rekordową sprzedaż. W ciągu minionych 12 miesięcy Porsche dostarczyło na całym świecie około 246 tysięcy aut. Oznacza to, że producent sportowych samochodów ze Stuttgartu-Zuffenhausen rok do...
Porsche obrało kierunek na auta elektryczne

Porsche obrało kierunek na auta elektryczne 2017-12-13

Porsche jednoznacznie kojarzone jest jako producent sportowych samochodów o wysokich osiągach. Stopniowo firma jednak zmienia swój wizerunek.Od lat najchętniej kupowane modele Porsche to SUV-y - początkowo było to Cayenne, a następnie Macan. A SUV-y nie...
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo 2017-09-26

Porsche poszerza gamę modeli z napędem hybrydowym o Panamerę Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. 4-litrowy silnik V8 w połączeniu z jednostką elektryczną generuje moc systemową 680 KM, a przy prędkości obrotowej niewiele przekraczającej obroty biegu...
Porsche Panamera Sport Turismo

Porsche Panamera Sport Turismo 2017-03-02

Porsche poszerza rodzinę modelu Panamera o nową wersję nadwoziową – Panamera Sport Turismo.Jeśli chodzi o technologię i stylistykę Sport Turismo wykorzystuje wszystkie innowacje znane z zupełnie nowego modelu Panamera, wprowadzonego na rynek zaledwie...
Najlepszy rok w historii Porsche

Najlepszy rok w historii Porsche 2017-02-06

W 2016 roku Porsche pobiło swój rekord sprzedaży samochodów. Producent sportowych samochodów ze Stuttgartu łącznie dostarczył na całym świecie 237 778 aut – to o około 6% więcej niż wynosił poprzedni rekord.Za wzrost ten odpowiada głównie...
Porsche Panamera Executive

Porsche Panamera Executive 2016-11-10

Na zbliżającym się salonie w Los Angeles zadebiutuje nowe Porsche Panamera z wydłużonym rozstawem osi. Auto występować będzie pod nazwą Panamera Executive. W przypadku nowej Panamery rozstaw osi to 2 950 mm. Porsche Panamera Executive może pochwalić...
Jak się produkuje Porsche Panamera

Jak się produkuje Porsche Panamera 2016-11-05

Porsche ujawniło nieco szczegółów na temat produkcji modelu Panamera nowej generacji.Przy produkcji nowego Porsche Panamera, zbudowanego na bazie elastycznej platformy Modular Standard Toolkit (MSB), na zmianę pracuje tu około 200 pracowników i 475...
Porsche Panamera. Nowe Silniki V8

Porsche Panamera. Nowe Silniki V8 2016-08-14

Nowe ośmiocylindrowe silniki dla kolejnej generacji Gran Turismo Panamera dają początek nowej rodzinie jednostek napędowych. Ich projektanci przyjęli dwa główne cele: maksymalną wydajność i osiągi. Co więcej, nowa linia silników ma elastyczną...
Porsche Panamera Sport Turismo

Porsche Panamera Sport Turismo 2016-08-01

Porsche Pananera, które doczekało się niedawno nowej generacji, docelowo ma być oferowane aż w trzech wersjach nadwoziowych. Oprócz klasycznego modelu niemiecki producent chce mieć w swojej ofercie odmianę z przedłużonym rozstawem osi, oraz auto z...
Porsche Panamera II generacji

Porsche Panamera II generacji 2016-06-29

Porsche zaprezentowało właśnie nową generację Panamery. Jak czytamy w oficjalnym komunikacie prasowym „auto przekonstruowane zostało do najmniejszego szczegółu”. Nadwozie samochodu mierzy teraz 5049 mm długości (+34 mm), 1937 mm szerokości (+6...
Rekordowa sprzedaż Porsche w Polsce

Rekordowa sprzedaż Porsche w Polsce 2016-01-20

Kolejny rok z rzędu samochody Porsche cieszyły się w Polsce wzmożonym zainteresowaniem. W ciągu minionych 12 miesięcy w naszym kraju zarejestrowano 861 sportowych aut z Zuffenhausen, czyli o 21,4 proc. więcej niż w roku 2014. Wskaźnik ten przewyższa...
Porsche rozwija napęd hybrydowy

Porsche rozwija napęd hybrydowy 2015-05-27

Porsche od dziesiątków lat jednoznacznie kojarzone jest jako producent samochodów sportowych. Jednak zaostrzane normy emisji spalin powodują, że wszyscy producenci bez wyjątku muszą pochylić się nad technologiami obniżającymi zużycia paliwa....
Rekordowy miesiąc Porsche!

Rekordowy miesiąc Porsche! 2015-04-28

W marcu klienci z całego świata odebrali 20 222 nowe samochody Porsche, o 31,5 proc. więcej niż w tym samym miesiącu przed rokiem. W pierwszym kwartale producent dostarczył rekordową liczbę 51 102 aut sportowych, co stanowi ponad 32-procentowy wzrost...
Porsche Panamera Edition

Porsche Panamera Edition 2015-03-30

Porsche przygotowało nową wersję Panamery o nazwie Edition. Samochód dostępny będzie na wszystkich światowych rynkach. Porsche Panamera Edition wyróżnia się stylizacją i poszerzonym wyposażeniem. Model będzie oferowany w trzech odmianach,...
Ile pali Porsche Cayenne S E-Hybrid?

Ile pali Porsche Cayenne S E-Hybrid? 2014-11-17

W ostatnich latach podawane przez producentów samochodów dane dotyczące zużycia paliwa mają coraz mniej wspólnego z rzeczywistością. Pomiary fabryczne są robione w symulowanym cyklu na hamowni, dzięki czemu w powtarzalnych warunkach da się...
Porsche Panamera Exclusive

Porsche Panamera Exclusive 2014-11-03

Porsche przygotowało najbardziej ekskluzywną wersje modelu Panamera. Pojazd nosi nazwę Panamera Exclusive Series i powstanie w limitowanej serii 100 egzemplarzy, które trafią do salonów niemieckiej marki na całym świecie.Samochód został oparty na...
Sportowe Porsche jak ciepłe bułeczki!

Sportowe Porsche jak ciepłe bułeczki! 2014-07-09

W ciągu pierwszych 6 miesięcy br. Porsche zwiększyło liczbę dostaw sportowych aut o niemal 8 proc., do 87 800 sztuk. Szczególnym zainteresowaniem cieszyło się odnowione gran turismo Panamera, które trafiło w ręce 13 500 klientów - to o 28 proc....
Nowe Porsche Panamera Turbo S

Nowe Porsche Panamera Turbo S 2013-11-03

Tak mocnego Porsche Panamera jeszcze nie było. Niemiecki producent zaprezentował właśnie wersję Turbo S.Osiągi robią wrażenie. Ten napędzany silnikiem o mocy 570 KM przedstawiciel segmentu Gran Turismo może osiągnąć prędkość 310 km/h! To jednak...
650 Nm w nowym Dieslu Porsche!

650 Nm w nowym Dieslu Porsche! 2013-09-03

Na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie Porsche zaprezentuje model Panamera z nową, wysokoprężną jednostką napędową. Silnik V6 o pojemności 3,0 litra zastąpić ma w ofercie niemieckiej marki dotychczasową jednostkę, która oferowała moc 250 KM. Na...
Porsche, które pali 4,4 l/100 km. W normalnym ruchu...

Porsche, które pali 4,4 l/100 km. W normalnym ruchu... 2013-05-26

O tym, że cykl pomiarowy NEDC (New European Driving Cycle), który podczas symulacji określa średnie zużycie paliwa samochodu, nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, nie trzeba przekonywać żadnego nabywcy nowego samochodu.Pół biedy, jeśli...
Wielka ofensywa Volkswagena

Wielka ofensywa Volkswagena 2013-04-29

Na wiedeńskim sympozjum dotyczącym europejskiej motoryzacji szef Volkswagena – dr Martin Winterkorn – zdradził plany koncernu na najbliższych kilka lat. Czego spodziewać się mogą w nadchodzących miesiącach fani niemieckiej motoryzacji?Zgodnie z...
Porsche Panamera, które spala 3,1 l/100 km

Porsche Panamera, które spala 3,1 l/100 km 2013-04-04

Porsche Panamera to jedna z lokomotyw sprzedażowych niemieckiej firmy. Samochód trafi na rynek już 5 lat temu, nic więc dziwnego, że doczekał się face-liftingu. Jednak zmiany stylistyczne nie są wielkie, znacznie ważniejsze są nowości techniczne. A...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS