chceauto.pl
x
Porsche, które pali 4,4 l/100 km. W normalnym ruchu...

Porsche, które pali 4,4 l/100 km. W normalnym ruchu...

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2013-05-26
O tym, że cykl pomiarowy NEDC (New European Driving Cycle), który podczas symulacji określa średnie zużycie paliwa samochodu, nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, nie trzeba przekonywać żadnego nabywcy nowego samochodu.

Porsche Panamera S E-Hybrid podczas jazd testowych na autostradzie
Porsche Panamera S E-Hybrid podczas jazd testowych na autostradzie
Pół biedy, jeśli kupujący z przymrużeniem oka traktuje dane techniczne. Gorzej, jeśli po zakupie okazuje się, że auto pali o 30-40 proc. więcej niż "miało w papierach", a sprzedawca oczywiście nie uznaje argumentu o niezgodności towaru z umową, czy też niesprawności samochodu.

Czy to jednak oznacza, że nowe modele nie zużywają mniej paliwa niż starsze konstrukcje, a downsizing czy common-rail to tylko wymysły marketingowców? Oczywiście, że nie... Przecież dzisiejsze silniki dysponują mocą znacznie wyższą niż kilkanaście lat temu i napędzają ważące kilkaset kilogramów więcej samochody, a spalają przy tym porównywalne wielkości paliwa. Natomiast następujący w ostatnich latach dynamiczny rozwój napędów hybrydowych w sprzyjających okolicznościach daje nawet wyraźnie niższe zużycie paliwa.

Porsche Panamera S E-Hybrid. 36,5 km wyłącznie na akumulatorach.
Porsche Panamera S E-Hybrid. 36,5 km wyłącznie na akumulatorach.
Przekonuje o tym przykład Porsche. Przy okazji premiery hybrydowego modelu Panamera S E-Hybrid zorganizowano jazdy dla dziennikarzy motoryzacyjnych z całej Europy. Wszystkie samochody testowe, które były prowadzone w sumie przez 42 dziennikarzy, przejechały łącznie 1200 km. Jak obliczono, średnie zużycie paliwa w tych samochodach wyniosło zaledwie 4,4 l paliwa na 100 km. Robi wrażenie, prawda?

Oczywiście wynik ten znacznie odbiega od tego, co wykazał cykl pomiarowy. Oficjalnie hybrydowa Panamera spala średnio w cyklu mieszanym 3,1 l/100, potwierdziło się więc przy okazji, że różnice między cyklem NEDC a rzeczywistością sięgają 40 proc. Jednak sam wynik, w liczbach bezwzględnych niewątpliwie może imponować. Co więcej, jedna z dziennikarskich załóg, osiągnęła nawet wynik 2,8 l/100 km... Jak to możliwe?

Porsche Panamera S E-Hybrid
Porsche Panamera S E-Hybrid
Jazdy testowe odbywały się na trasie o długości 28,7 km, zlokalizowanej wokół niemieckiego miasta Hockenheim. 6,5 km samochody przejeżdżały w terenie zabudowanym, 9,2 km po lokalnych drogach poza miastami i 13 km - autostradami, częściowo po odcinkach objętych ograniczeniami prędkości. W każdym samochodzie znajdowały się trzy lub cztery osoby, klimatyzacja była włączona, a prędkości maksymalne dochodziły do 230 km/h. Gdzie jest haczyk? Podane wartości osiągnięto samochodami, w których baterie o pojemności 9,4 kWh zostały naładowane prądem z gniazdka sieciowego...

Porsche Panamera S E-Hybrid napędzane jest silnikiem benzynowym i elektrycznym o łącznej mocy 416 KM. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 5,5 s i może rozpędzić się do 270 km/h. Bateria posiada możliwość ładowania z gniazdka, a w trybie elektrycznym (bez udziału jednostki spalinowej) zasięg samochodu wynosi do 36 km, a jak zapewnia Porsche, udało się tyle przejechać utrzymując średnią prędkość 54 km/h.

Porsche Panamera S E-Hybrid trafi do salonów połowie wakacji. Szkoda tylko, że aby cieszyć się wysokimi osiągami i tanią jazdą, trzeba będzie wydać naprawdę dużo pieniędzy...

Porsche, które pali 4,4 l/100 km. W normalnym ruchu... - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche, które pali 4,4 l/100 km. W normalnym ruchu...Porsche, które pali 4,4 l/100 km. W normalnym ruchu...Porsche, które pali 4,4 l/100 km. W normalnym ruchu...Porsche, które pali 4,4 l/100 km. W normalnym ruchu...

Zobacz także

Test: Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór

Test: Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór 2024-04-15

Prezentacja pierwszej Hondy HR-V miała miejsce w 1997 roku, ale seryjna produkcja rozpoczęła się dwa lata później. Debiut tego modelu odbył się w czasach, w których wszelkiego rodzaju SUVy i crossovery dopiero zaczęły pojawiać się na rynku....
Porsche Panamera E-Hybrid. Nowe hybrydy plug-in

Porsche Panamera E-Hybrid. Nowe hybrydy plug-in 2024-02-29

Porsche kontynuuje wzmacnianie oferty układów napędowych Panamery. Nowe warianty to Panamera 4 E-Hybrid i Panamera 4S E-Hybrid, czyli dwie mocne hybrydy plug-in.
Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł

Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł 2024-01-02

Nowy Hyundai Kona zaprezentowany został w 2022 roku i względem swojego poprzednika zmienił się diametralnie. Teraz jest to samochód większy, wyposażony w bogatszy zestaw nowoczesnych technologii i systemów wspierających kierowcę. Hyundai jest...
Test: Suzuki Across - znana hybryda w odmiennym wydaniu

Test: Suzuki Across - znana hybryda w odmiennym wydaniu 2023-12-08

[b]Across to jeden z dwóch modeli w gamie Suzuki (obok Swace'a), który został przejęty niemal wprost od Toyoty. Jaki jest cel takich zabiegów? Chodzi przede wszystkim o to, by zmieścić się w restrykcyjnych normach emisji dwutlenku węgla – Suzuki nie...
Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność?

Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność? 2023-12-01

Hyundai Tucson obecnej (czwartej) generacji zaprezentowany został w 2020 roku i praktycznie od zaraz zaczął odnosić sprzedażowe sukcesy. Model ten regularnie pojawia się w czołówkach rankingów popularności kompaktowych SUVów, a w 2022 roku był...
To koniec Porsche Panemera Sport Turismo

To koniec Porsche Panemera Sport Turismo 2023-11-28

Nowa generacja Porsche Panamera nie będzie już oferowana w wersji Sport Turismo. Tym samym 4-drzwiowy fastback będzie jedyną wersją nadwoziową trzeciej generacji tego modelu.Porsche Panamera Sport Turismo okazała się nieudanym eksperymentem. Samochód...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS