chceauto.pl
x

Peugeot Partner II 1.6 HDI 92 KM

Peugeot Partner II 1.6 HDI 92 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2008
Średnia cena
14 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
1560 cm3
Silnik
diesel
Waga
1430 kg
Ładowność
640 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
92 KM
0-100 km/h
14.3 s.
V max
161 km/h
Zasięg
1050 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
5.7 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
42 zł
Zbiornik paliwa
60 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
195/65 R15
215/55 R16

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
K
Bagażnik
675 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

Peugeot Partner II 1.6 HDI 92 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Peugeot Partner II 1.6 HDI 92 KMPeugeot Partner II 1.6 HDI 92 KMPeugeot Partner II 1.6 HDI 92 KMPeugeot Partner II 1.6 HDI 92 KMPeugeot Partner II 1.6 HDI 92 KMPeugeot Partner II 1.6 HDI 92 KMPeugeot Partner II 1.6 HDI 92 KMPeugeot Partner II 1.6 HDI 92 KMPeugeot Partner II 1.6 HDI 92 KMPeugeot Partner II 1.6 HDI 92 KMPeugeot Partner II 1.6 HDI 92 KMPeugeot Partner II 1.6 HDI 92 KM

Peugeot Partner II 1.6 HDI 92 KM

Peugeot Partner

Peugeot Partner powstał jako auto dostawcze dla mikroprzedsiębiorców, ale świetnie sprawdza się też w roli pięcioosobowgo auta rodzinnego. Komfort jazdy w drugim rzędzie siedzeń jest wprawdzie wyraźnie mniejszy, niż w przypadku typowych aut osobowych, ale bardzo przestronne, przeszklone wnętrze oraz rozsuwane drzwi boczne to niewątpliwa zaleta tego modelu. Samochód zaprojektowano z myślą o ciężkiej pracy, więc nie należy on do zbyt awaryjnych.

Peugeot Partner II

Druga generacja Partnera dostępna jest na rynku od 2008 roku i wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem klientów. Auto może się też pochwalić dobrą opinią na rynku wtórnym – właściciele narzekają w zasadzie tylko na problemy z zawieszeniem (najczęściej wymieniać trzeba łączniki stabilizatorów). Z czasem pojawić się mogą niegroźne i tanie do usunięcia wycieki (zwłaszcza w silnikach wysokoprężnych), większych problemów nie sprawia elektronika.

Auto oferowane jest w dwóch wersjach nadwoziowych – jako furgon (objętość przestrzeni bagażowej 3,7 lub 4,1 m2) i samochód osobowy (odmiana Tepee). Warte polecenia są szczególnie te ostatnie. Wprawdzie nie oferują takiego komfortu podróżowania, jak samochody segmentu C czy D, ale przestronność wnętrza dorównuje wielu vanom. Jeśli zaakceptujemy przeciętnej jakości materiały wykończeniowe i dostrzegalny w wielu detalach użytkowy charakter auta, będziemy się cieszyć długą i bezproblemową eksploatacją. Samochód, który zaprojektowany został do ciężkiej pracy cechuje się większą trwałością niż większość pojazdów osobowych.

Silnik

Jedną z pierwszych konstrukcji wysokoprężnych opracowanych w myśl zasad downsingu był skonstruowany wspólnie przez PSA i Forda silnik 1,6 HDi/TDCI. Jednostka okazała się być nader udana – zapewnia dobre osiągi i niewielki apetyt na paliwo. Jak większość z nowoczesnych konstrukcji wysokoprężnych ma jednak kilka słabych stron. Jakich problemów, z czasem, spodziewać się mogą właściciele i na co zwracać szczególną uwagę, by jak najdłużej cieszyć się niezawodnym autem? Konstrukcja, za opracowanie której odpowiadali głównie inżynierowie Citroena i Peugeota jest bardzo popularna. Oprócz Francuzów w swoich autach montowały je również takie marki, jak Mini, Mazda, Suzuki i Volvo. Jednostka oferowana była w kilku wariantach. Do 2010 roku klienci wybierać mogli spośród odmian o mocy 75 KM, 90 KM lub 109 KM. Wszystkie wyposażone były w szesnastozaworową głowicę – najmocniejsza wersja miała dodatkowo dwumasowe koło zamachowe i turbosprężarkę o zmiennej geometrii. W 2010 dokonano zmian w konstrukcji głowicy – jednostka otrzymała ośmiozaworową głowicę – do wyboru było 75 KM, 92 KM lub 112 KM. Okiem użytkownika: 1,6 HDI / TDCI O ile w przypadku większości nowoczesnych diesli największe problemy sprawiają czułe na jakość paliwa wtryskiwacze, o tyle w przypadku jednostki 1,6 HDi przyczyną częstszych kłopotów są turbosprężarki. Z punktu widzenia kosztów obsługi lepiej zdecydować się na słabszą wersję o stałej geometrii turbiny. Element można wówczas regenerować a koszt nowej nie powinien przekroczyć 2 tys. zł. Większy problem mieć będą właściciele mocniejszych odmian – 109 lub 112-konnych. W ich przypadku turbina nie nadaje się do regeneracji – w razie awarii trzeba więc wydać ok. 3,5 tys. zł na nową lub posiłkować się częścią pochodzącą z demontażu. Warto wiedzieć, że krótka żywotność turbiny wynika z problemów z jej smarowaniem. By ich uniknąć polecamy skrócić interwał wymiany oleju do 10-15 tys. km i stosować dobrej jakości olej syntetyczny (np. 5w30). Po zakupie radzimy też wymienić lub wyczyścić metalowy przewód, którym olej doprowadzany jest do turbiny. Często – w wyniku pracy pod dużym obciążeniem – zatkaniu ulega sitko na śrubie mocującej przewód do bloku, przez co turbosprężarka nie jest odpowiednio smarowana. Z czasem krystalizujący się olej całkowicie zatyka przewód, co skutkuje zniszczeniem turbiny. Co ważne, w nowszych wersjach, śruba mocująca przewód nie miała już owego sitka – wielu użytkowników – dla własnego bezpieczeństwa – usuwa je na własną rękę. Raz na 3-4 wymiany oleju radzimy odkręcić i wyczyścić (lub wymienić) wspomniany przewód. Niestety operacja jest dość czasochłonna – dojście jest ograniczone i wymaga odkręcenia katalizatora. Co ważne, dość dobrą opinią cieszy się układ wtryskowy. W zależności od rocznika (i konfiguracji) stosowano układy Boscha lub Siemensa. Zdecydowanie popularniejsze są jednak elektromagnetyczne wtryskiwacze Boscha, co obniża koszty napraw. Trzeba jednak pamiętać, że elementy te są kodowane, wiec wymiana uszkodzonego wtrysku wymaga również podłączenia komputera diagnostycznego. Problematyczna może się również okazać sama naprawa. Jeśli wokół wtryskiwaczy pojawiają się nieszczelności ich korpus potrafi wtopić się w plastikowy kolektor dolotowy, co sprawia, że często demontaż wtrysków możliwy jest wyłącznie po zdjęciu głowicy. Dlatego właśnie należy zwracać baczną uwagę na to, czy wokół wtrysków nie pojawiają się żadne zaolejenia – jeśli tak, dla własnego dobra, lepiej odstawić auto do mechanika i wymienić metalowe pierścienie uszczelniające.

Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2019-06-09

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Pierwsze zdjęcia. Nowy Peugeot Partner2012-02-02Nowy Opel Combo, Peugeot Partner i Citroen Berlingo2018-06-28Całkiem nowy Citroen Berlingo2018-02-15Oficjalnie: Peugeot Partner po liftingu2015-02-27Peugeot Rifter2018-02-21Nowe wyniki Euro NCAP2014-09-03

Ogłoszenia

Peugeot Partner

Peugeot Partner

podkarpackie

14 999 zł
Peugeot Partner

Peugeot Partner

świętokrzyskie

19 500 zł
Peugeot Partner

Peugeot Partner

kujawsko-pomorskie

9 900 zł
Peugeot Partner

Peugeot Partner

opolskie

17 700 zł

Peugeot Partner II 1.6 HDI 92 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Ford S-MAX

Ford S-MAX

1.8 TDCI 100 KM diesel2008VANręcznaprzedni
cena średnia 20 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Touran

Volkswagen Touran

1.9 TDI 90 KM diesel2008VANręcznaprzedni
cena średnia 19 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Combo

Opel Combo

1.7 CDTI 100 KM diesel2008VANręcznaprzedni
cena średnia 16 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Grand Scenic

Renault Grand Scenic

1.5 dCi 85 KM diesel2008VANręcznaprzedni
cena średnia 13 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Scenic

Renault Scenic

1.5 dCi 85 KM diesel2008VANręcznaprzedni
cena średnia 11 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Focus C-Max

Ford Focus C-Max

1.6 TDCI 90 KM diesel2008VANręcznaprzedni
cena średnia 18 000 zł
OCENY
Dostępność

Peugeot Partner II 1.6 HDI 92 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS