chceauto.pl
x
Peugeot 308 GTi w dwóch wersjach mocy

Peugeot 308 GTi w dwóch wersjach mocy

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2015-06-18
Peugeot ma niezwykle chlubną tradycję w produkowaniu usportowionych pojazdów. Przypomnijmy, że pierwszy samochód oznaczony jaki GTI debiutował w 1984 roku, był wówczas model 205.

Peugeot 308 GTi
Peugeot 308 GTi
Od tamtej pory francuska firma sprzedała ponad 800 tys. aut ze sportowym zacięciem, głównie należących do segmentów B i C, ale również rasowych coupe, jak RCZ. Model takie, jak 205 GTi, 309 GTi, 405 Mi16 czy 306 S16 na trwałe zapisały się w historii motoryzacji.

Peugeot 308 GTi
Peugeot 308 GTi
Jej ciąg dalszy będzie teraz pisał nowy model. Peugeot zaprezentował 308 GTi. Samochód jest napędzany dobrze znanym i cenionym benzynowym, doładowanym silnikiem 1.6 THP. Jednostka napędowa współpracuje z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach, za pośrednictwem której moment obrotowy trafia na przednie koła.

Peugeot 308 GTi
Peugeot 308 GTi
Peugeot 308 GTi dostępny będzie w dwóch wersjach mocy. Bazowa dysponuje mocą 250 KM, mocniejsza legitymuje się wynikiem o 20 KM większym. Maksymalny moment obrotowy obu wersji wynosi 330 Nm i jest to wartość dostępna w niezwykle szerokim zakresie obrotów - od 1900 do 5000 obr/min, co gwarantuje świetne przyśpieszenie już od samego "dołu".

Peugeot 308 GTi
Peugeot 308 GTi
O 20 KM większa moc to niejedyna różnica w obu wersjach. Peugeot 308 270 GTi standardowo wyposażony jest w mechaniczny dyferencjał o ograniczonym poślizgu typu torsen. Rozwiązanie to znacznie ułatwia mocne przyśpieszanie oraz trakcję w zakrętach. Wersja słabsza pozbawiona jest tego udogodnienia, a o odpowiedni poziom przyczepności musi zadbać sam kierowca.

Peugeot 308 GTi
Peugeot 308 GTi
Peugeot 308 270 GTi otrzymał duże koła o wymiarach 235/35R19, słabsza wersja natomiast porusza się na oponach w rozmiarze 225/40R18.

W porównaniu do klasycznego 308, GTi (już niezależnie od mocy) otrzymało o 11 mm niższe zawieszenie ze zmienionymi sprężynami, amortyzatorami oraz stabilizatorami, a także bardziej wydajne hamulce. Wyraźne są również sportowe akcenty, zarówno w stylizacji nadwozia, jak i kabiny.

Peugeot 308 GTi
Peugeot 308 GTi
A jak kształtują się osiągi? Peugeot 308 270 GTi przyśpiesza do 100 km/h w 6 s i przejeżdża jeden kilometr ze startu zatrzymanego w 25,3 s. Wersja 250 GTi jest niewiele wolniejsza, osiągi wynoszą odpowiednio 6,2 s oraz 25,6 s. Prędkość maksymalna nie została przed producenta jeszcze podana, ale można się spodziewać, że będzie ograniczona do 250 km/h.

Niemały wpływ na osiągi i prowadzenie ma masa. Peugeot 308 GTi waży tylko 1204 kg, co oznacza bardzo dobry stosunek mocy do masy. 1 KM ma do "uciągnięcia" w zależności od wersji 4,46 lub 4,82 kg.

Pierwszy publiczny pokaz Peugeota 308 GTi odbędzie się na zbliżającym się Festiwalu Prędkości w Goodwood. Samochód trafi do salonów po wakacjach.

Peugeot 308 GTi w dwóch wersjach mocy - GALERIA ZDJĘĆ

Peugeot 308 GTi w dwóch wersjach mocyPeugeot 308 GTi w dwóch wersjach mocyPeugeot 308 GTi w dwóch wersjach mocyPeugeot 308 GTi w dwóch wersjach mocyPeugeot 308 GTi w dwóch wersjach mocyPeugeot 308 GTi w dwóch wersjach mocyPeugeot 308 GTi w dwóch wersjach mocyPeugeot 308 GTi w dwóch wersjach mocyPeugeot 308 GTi w dwóch wersjach mocyPeugeot 308 GTi w dwóch wersjach mocyPeugeot 308 GTi w dwóch wersjach mocyPeugeot 308 GTi w dwóch wersjach mocy

Zobacz także

Peugeoty 3008 i 5008 nowej generacji będą tylko elektryczne

Peugeoty 3008 i 5008 nowej generacji będą tylko elektryczne 2023-01-30

Peugeot przyśpiesza proces elektryfikacji gamy modelowej. Francuzi zdradzili swoje plany na najbliższe lata.Plan zakłada, że już od 2025 roku każdy model Peugeota dostępny w salonie będzie można zamówić z napędem bateryjnym. Ale to nie koniec,...
Peugeot e-308 i e-308 SW. Elektryczna nowość

Peugeot e-308 i e-308 SW. Elektryczna nowość 2022-09-25

Peugeot poszerza gamę modelu 308 o wersję elektryczną. Tym samym francuski producent stanie się pierwszym europejskim producentem oferującym elektryczne kombi. Elektryczne wersje Peugeota 308 i 308 SW będą napędzane całkowicie nowym silnikiem...
Peugeot 308 SW Hybrid - kolejny etap ewolucji

Peugeot 308 SW Hybrid - kolejny etap ewolucji 2022-08-05

Peugeot w ostatnich latach przechodzi znaczną metamorfozę i wyznacza sobie dwa kierunki rozwoju. Pierwszym z nich jest klasa premium, do której wyraźnie zdaje się aspirować, a drugi to elektromobilność. Do obu tych kategorii przypisać można nowego...
Nowe testy Euro NCAP. Wpadki Opla Astry i Peugeota 308

Nowe testy Euro NCAP. Wpadki Opla Astry i Peugeota 308 2022-05-27

Euro NCAP ogłosił kolejne wyniki testów zderzeniowych. Tym razem pod lupę niezależnych ekspertów od bezpieczeństwa trafiło sześć nowych modeli i nie wszystkie otrzymały ocenę pięciogwiazdkową.Zastrzeżenia dotyczyły spokrewnionych ze sobą,...
COTY 2022. W finale 6 aut elektrycznych!

COTY 2022. W finale 6 aut elektrycznych! 2021-11-29

Poznaliśmy właśnie finałową siódemkę prestiżowego konkursu Car of the Year 2022. W gronie finalistów znalazło się aż sześć samochodów elektrycznych! W siódemce finalistów znalazły się:- Cupra Born, - Ford Mustang Mach-E, - Hyundai Ioniq 5, -...
Najpopularniejsze auta używane w Polsce. Ile kosztują i jaki mają przebieg?

Najpopularniejsze auta używane w Polsce. Ile kosztują i jaki mają przebieg? 2021-08-20

Jakie auta najchętniej kupują Polacy? Ile pieniędzy przeznaczamy na zakup samochodu, czy jaki jest jego średni wiek? Odpowiedzi na takie pytanie daje ciekawy raport opracowany przez Carvago.com. To największa w Europie platforma sprzedaży samochodów...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS