Toyota chceauto.pl
Katalog samochodów
zobacz w katalogu
Katalog > Opel > Zafira > 2012 > 1.7 CDTI
Oceń ten samochód
Do tej pory oceniono na 5.00. Liczba ocen: 1.
Średnia cena
48 000 zł Dlaczego taka?
Nadwozie
VAN
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
125 KM
Przyspieszenie do 100 km/h
12.3 s.
Prędkość maksymalna
189 km/h
Pojemność
1686 cm3
Waga
1428 kg

KOSZTY

Spalanie
6.7 l ropy na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
35 zł
Zbiornik paliwa
58 l
Ubezpieczenie OC/AC
Ubezpieczenie GAP
1 350 zł na 3 lata Co to jest ubezpieczenie GAP?

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
205/55 R16
225/45 R17

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
K
Bagażnik
600 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

Opel Zafira B 1.7 CDTI 125 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Opel Zafira B 1.7 CDTI 125 KMOpel Zafira B 1.7 CDTI 125 KMOpel Zafira B 1.7 CDTI 125 KMOpel Zafira B 1.7 CDTI 125 KMOpel Zafira B 1.7 CDTI 125 KMOpel Zafira B 1.7 CDTI 125 KMOpel Zafira B 1.7 CDTI 125 KMOpel Zafira B 1.7 CDTI 125 KM

Opel Zafira B 1.7 CDTI 125 KM

Opel Zafira

Zafira to odpowiedź Opla na zapoczątkowaną przez Renault Megane Scenic modę na rodzinne minivany. Na tle francuskich rywali samochód odznacza się bardziej "sportowym" zacięciem - zawieszenie zapewnia lepszą precyzję prowadzenia a silniki zdają się być dynamiczniejsze. Auto doskonale sprawdza się zarówno w ruchu miejskim, jak i w trasach. W przypadku większych rodzin problemy stwarzać może jednak przeciętnej wielkości bagażnik.

Opel Zafira B

Zafira II generacji produkowana była od 2005 do 2011 roku w Niemczech i do 2010 roku - w Polsce. Auto rejestrowane jest na siedem osób. Warto jednak pamiętać, że dwa ostatnie miejsca nie oferują tyle miejsca, co pozostałe. Ponadto korzystanie z nich oznacza praktycznie wyłączenie z użytku bagażnika, którego pojemność pozostaje symboliczna (140 l). Warto również pamiętać, że samochody ciężarowe (z kratką) rejestrowane są na pięć osób.

Zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia jest dobre. Bezwypadkowe egzemplarze pozbawione są rdzy, warto jednak pamiętać, że nawet najstarsze egzemplarze to samochody jeszcze stosunkowo młode. Co będzie dalej - tego na razie nie wiadomo.

Zawieszenie Zafiry II generacji oparto na rozwiązaniach znanych z Astry III. W zasadzie nie tyle oparto, co żywcem przeniesiono! Z przodu znajdziemy klasyczną kolumnę McPhersona, a wahacze mają wymienne sworznie i tuleje, co obniża koszty serwisu. Z tyłu zastosowano prostą i trwałą belkę sztywną. Serwis jest więc niedrogi, ale większa masa powoduje, że zużycie poszczególnych elementów następuje szybciej niż w Astrze.

W Zafirze zastosowany elektrohydrauliczny układ wspomagania kierownicy. Niestety nie jest to rozwiązanie tak wytrzymałe, jak klasyczne wspomaganie hydrauliczne, przez co zdarzają się usterki.

Oferta silników w Zafirze była bardzo bogata, aczkolwiek na rynku wtórnym dominują samochody z silnikami wysokoprężnymi. Najczęściej spotykana jest jednostka 1.9 CDTI. Jest do sprawdzony i ceniony silnik produkcji Fiata z wtryskiem typu common-rail. Zapewnia on wysoką kulturę pracy i niskie zużycie paliwa, przy czym jest bezawaryjny. Oczywiście w używanych egzemplarzach trzeba się liczyć z koniecznością wymiany koła dwumasowego ze sprzęgłem (koszt ok. 3 tys. zł), czy regeneracji turbosprężarki (1500-2000 zł). Są to jednak elementy, które można zdiagnozować podczas oględzin przedzakupowych.

Zdecydowanie lepiej unikać samochodów z filtrem cząstek stałych (DPF). Eksploatacja diesli z DPF w mieście w szybkim tempie doprowadzi do zapchania filtra i skończy się albo wizytą w serwisie albo przymusową wycieczką za miasto, której celem będzie dopalenie osadów w filtrze. Uważać należy również na poziom oleju. Niespalone paliwa, które miało dopalić sadzę trafia do oleju i rozrzedza go, w skutkiem czego poziom rośnie, a jakość - spada.

Godny polecenia będzie również silnik 1.7 CDTI. To znana z Opli jednostka produkcji Isuzu, która po modernizacji otrzymała wtrysk common-rail. Uwagi o DPF pozostają aktualne.

Zafira jest jednym z niewielu pojazdów, w którym niełatwo o prosty i przez to bezawaryjny silnik benzynowy. Bazową jednostkę 1.6
wykonano w technologii Twinport. Oznacza to skomplikowany układ recyrkulacji spalin i dodatkowe przepustnice w układzie dolotowym, które... potrafią się brudzić i wymagają czyszczenia. Silnik 2.2 wyposażono w bezpośredni wtrysk benzyny (można zapomnieć o gazie), a 2.0 - w turbosprężarkę. W tej sytuacji najprostszą konstrukcją jest silnik 1.8. W wypadku tej jednostki trzeba jednak koniecznie pilnować poziomu oleju - zdarzają się egzemplarze, które spalają nawet litr na 1000 km, co właściwie oznacza konieczność natychmiastowego remontu.

Najlepszym wyborem będzie samochód z silnikiem wysokoprężnym, ale pozbawionym filtra cząstek stałych. Najlepiej poszukać samochodu z polskiego salonu, który zwykle będzie miał udokumentowaną przeszłość. Decydując się na samochód sprowadzony zdecydowanie lepiej unikać aut z Anglii, po przekładkach kierownicy.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-23

INNE ROCZNIKI

INNE SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

INNE NADWOZIA

Opel Zafira - AKCJE NAWROTOWE

2011-01-19Polski dystrybutor marki Opel poinformował, że w niektórych egzemplarzach wyprodukowanych w Belgii, Wielkiej Brytanii, Niemczech oraz Polsce sporadycznie może występować wadliwe działanie sygnału dźwiękowego (klaksonu).

Przedsiębiorca poinformował, że na rynek polski wprowadzono 39 950 samochodów objętych kampanią.
2011-04-06W niektórych samochodach marki Opla Zafira A, Opla Zafira B i Opla Combo C może dochodzić do przeciekania tulei zaworu elektromagnetycznego butli CNG. W przypadku, gdy usterka nie zostanie usunięta, osoba znajdująca się w samochodzie może wyczuwać zapach gazu.

Przedsiębiorca nie posiada żadnych informacji na temat jakichkolwiek zaistniałych wypadków, będących skutkiem ww. uszkodzenia.

Na rynku polskim kampanią objętych jest 47 samochodów.

plik pdf
2011-07-13Przedsiębiorca poinformował o uruchomieniu II cyklu kampanii serwisowej ogłoszonej w marcu br. W niektórych samochodach marki Opel Zafira A, Opel Zafira B i Opel Combo C może dochodzić do przeciekania tulei zaworu elektromagnetycznego butli CNG. W przypadku, gdy usterka nie zostanie usunięta, osoba znajdująca się w samochodzie może wyczuwać zapach gazu.

Przedsiębiorca nie posiada żadnych informacji na temat jakichkolwiek zaistniałych wypadków, będących skutkiem ww. uszkodzenia.

plik pdf

Ogłoszenia

Opel Zafira B 1.7 CDTI 125 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Opel Zafira B 1.7 CDTI 125 KM Opinie i komentarze

comments powered by Disqus

Polub nas na Facebook!

x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.