chceauto.pl
x

Opel Tigra I 1.4 16V 90 KM

Opel Tigra I 1.4 16V 90 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
1996
Średnia cena
2 000 zł
Nadwozie
coupe
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
1389 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
90 KM
0-100 km/h
11.5 s.
V max
190 km/h

KOSZTY

Spalanie
7.2 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
47 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyRodziny nie radzimy tym autem wozić bezpieczny
Segment
B
Bagażnik
215 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
15000 km czyli po 10 miesiącach
Zużycie paliwa
8.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
28 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
12.7 s.
Prędkość maksymalna
173 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Opel Tigra I 1.4 16V 90 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Opel Tigra I 1.4 16V 90 KMOpel Tigra I 1.4 16V 90 KMOpel Tigra I 1.4 16V 90 KM

Opel Tigra I 1.4 16V 90 KM

Opel Tigra

Pod nazwą Tigra Opel sprzedawał niewielkie samochody rekreacyjne, oparte na technologii Corsy. Pierwsza generacja Tigry była małym samochodem o nadwoziu przypominającym coupe, przy czym klapa bagażnika była otwierana razem z dużą tylną szybą. Tigra I opierała się na płycie podłogowej Corsy B i z tym modelem dzieliła zawieszenie i silnika.

Druga generacja nazywała się Tigra Twin-Top i była kabrioletem ze sztywnym dachem. Samochód ten zbudowany był na bazie Corsy C.

Opel Tigra I

Opel Tigra to niewielkie coupe zbudowane w oparciu o podzespoły Corsy B. Samochód produkowano w latach 1994-2000. Do wybory były tylko dwie jednostki napędowe, czterocylindrowe, benzynowe 1,4 l i 1,6 l. Oba wykonano w technologii szesnastozaworowej. W porównaniu do Corsy Tigra charakteryzuje się dużo sztywniejszymi nastawami zawieszenia. Często występującym problemem jest korozja nadwozia, a powypadkowa przeszłość większości egzemplarzy i niechlujnie przeprowadzone naprawy blacharskie potęgują jeszcze występowanie tego zjawiska. Także wydech kiepsko opiera się działaniu rdzy. W ostro eksploatowanych Tigrach na defekty narażona jest tylna belka ("ścinanie" opon, zwłaszcza od wewnątrz) i choć na większych "szrotach" nie powinno być problemów ze znalezieniem tego elementu (uwaga na różnice między wersjami silnikowymi!), to i tak nigdy nie możemy być pewni, czy uda się kupić prostą. W zawieszeniu szczególną troską należy objąć gumy stabilizatorów przednich oraz elementy cierne układu hamulcowego. Osprzęt silnika też potrafi płatać figle. Falujące obroty (usterki silnika krokowego), usterki wtryskiwaczy i awarie elektroniki sterującej zapłonem, sprawiają, że w pechowych egzemplarzach kontrolka "check engine" zapala się bardzo często. Pamiętać należy o okresowej wymianie napędu rozrządu - zdarza się, że paski nie wytrzymują zalecanych przez producenta 60 tys. km, dlatego radzimy skrócić przebiegi miedzy wymianami (zalecana wymiana z pompą wody).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-04-07

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Wróci legendarne Capri? A może Puma?2011-09-11

Opel Tigra CRASHTEST

Opel Tigra I 1.4 16V 90 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS