chceauto.pl
x
Porady i rynek

Nowa Mazda6 już w polskich salonach

Redakcja ChceAuto.pl | 2012-12-15 | Opinie
Nowa Mazda6 już w polskich salonach
Zobacz w katalogu
Mazda 6
Wersja sedan zostanie dostarczona do salonów do końca roku. Pierwsi klienci skorzystali z jazdy testowej i złożyli już zamówienia.

Mazda6 Sport Kombi
Mazda6 Sport Kombi
Nowa Mazda6, tak jak wszystkie samochody w ofercie Mazdy na polskim rynku, jest produkowana w Japonii. Ceny tego modelu zaczynają się od 88 700 zł. Sport Kombi jest oferowane w tej samej cenie co sedan.

Nowa Mazda6 jest objęta promocyjnym finansowaniem – kredytem 50/50 lub leasingiem 104%*, oferowanym przy współpracy z Santander Consumer Bank i Santander Multirent.

Mazda6 Sport Kombi
Mazda6 Sport Kombi
Mazda6 sedan ma 4 865 mm długości i 1 840 mm szerokości. Linia dachu kończy się 1 450 mm nad ziemią, rozstaw osi to aż 2 830 mm (w kombi jest identyczny). Takie wymiary zdradzają, że we wnętrzu komfortowo podróżować może nawet pięć osób. Konstruktorom udało się wygospodarować więcej przestrzeni. W stosunku do poprzednika ilość miejsca na wysokości ramion zwiększyła się o 20 mm, o 37 mm powiększono też przestrzeń na nogi dla pasażerów tylnej kanapy. Klienci Mazdy nie powinni też narzekać na bagażnik - jego pojemność to rozsądne 483 litry.

Mazda6 Sedan
Mazda6 Sedan
W zawieszeniu nowej Mazdy6 zastosowano typowy dla segmentu D układ - na przedniej osi pracują kolumny McPhersona, z tyłu - zawieszenie wielowahaczowe. Japoński producent podkreśla, że samochód powinien przypaść do gustu kierowcom lubiącym dynamiczną jazdę, właściwości jezdne odpowiadać mają "zadziornej" stylizacji nadwozia.

Polska gama nowej Mazdy6 obejmuje dwie wersje nadwozia: Sedan i Sport Kombi oraz cztery poziomy wyposażenia: SkyGO, SkyMOTION, SkyENERGY i SkyPASSION. Samochód dostępny będzie z silnikami benzynowymi o pojemności 2,0 l (o mocy 145 lub 165 KM) i 2,5 l (192 KM) oraz Dieslami o pojemności 2,2 l i mocy 150 lub 175 KM, z manualnymi lub automatycznymi skrzyniami biegów.

Mazda6 Sedan
Mazda6 Sedan
Nowa Mazda6 jest wyposażona w system odzyskiwania energii podczas hamowania. i-ELOOP (skrót od “intelligent Energy Loop”) to system wykorzystujący kondensator do magazynowania energii odzyskanej w trakcie hamowania. Zgromadzona w nim energia służy do zasilania urządzeń elektrycznych auta i obniża tym samym zużycie paliwa.

Mazda6 Sport Kombi
Mazda6 Sport Kombi
Nowością na liście opcji jest aktywny tempomat, utrzymujący bezpieczny dystans od poprzedzającego samochodu przy prędkościach do 200 km/h oraz inteligentne wspomaganie hamowania SBS – system monitorujący poprzedzające samochody w zakresie prędkości między 15-145 km/h, ostrzegający kierowcę o zbyt małym dystansie i automatycznie uruchamiający hamulce, gdy występuje ryzyko kolizji. Są one dostępne w wersji wyposażenia SkyPASSION.

Mazda6
Mazda6
Ponadto, w zależności od wersji, wprowadzono systemy znane już z poprzednich modeli. Smart City Brake Support (SCBS) automatycznie zatrzymuje samochód, aby uniknąć lub zmniejszyć konsekwencje kolizji przy zakresie prędkości 4-30 km/h (uzupełnieni Smart Brake Support przeznaczony do działania w mieście), Lane Departure Warning System (LDWS) ostrzega kierowcę przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, Rear Vehicle Monitoring (RVM), system monitorowania strefy za samochodem, rozpoznaje pojazdy w martwym polu lusterek wstecznych i ostrzega przed nimi kierowcę, Emergency Stop Signal (ESS) włącza pulsujące światła awaryjne podczas gwałtownego hamowania, aby ostrzec innych uczestników ruchu, High Beam Control system (HBC) automatycznie zmienia światła drogowe na mijania, aby nie oślepiać innych uczestników ruchu, po czym włącza światła długie ponownie, gdy ryzyko oślepienia już minie, biksenonowe reflektory z adaptacyjnym doświetlaniem zakrętów AFS, szczególnie przydatne na krętych, polskich drogach, Hill Launch Assist (HLA) - system wspomagania ruszania na wzniesieniu, kontroluje ciśnienie w układzie hamulcowym zapobiegając staczaniu się samochodu podczas ruszania pod górę.



Opinie i komentarze na temat artykułu

Andrzej Marek
16 grudnia 2012
Ładny samochód. Kiedyś byłym o krok przed zakupem Xedos 9. Teraz jak doposażyli w różne systemy to nie ma czego się wstydzić. W tej klasie to praktycznie standard. Volvo, Audi z tych bardziej premium, Opel, VW z tych nieco tańszych.
comments powered by Disqus

Nowa Mazda6 już w polskich salonach - GALERIA ZDJĘĆ

Nowa Mazda6 już w polskich salonachNowa Mazda6 już w polskich salonachNowa Mazda6 już w polskich salonachNowa Mazda6 już w polskich salonachNowa Mazda6 już w polskich salonachNowa Mazda6 już w polskich salonachNowa Mazda6 już w polskich salonachNowa Mazda6 już w polskich salonach

Zobacz także

najczęściej poszukiwane

Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.