chceauto.pl
x
Mercedes GL 63 AMG. Rakietowy SUV

Mercedes GL 63 AMG. Rakietowy SUV

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2012-06-01
Nic więc dziwnego, że BMW, Mercedes czy Audi nie mają oporów przed prezentowaniem kolejnych nowych modeli, które kosztują krocie i są poza zasięgiem nie tylko przeciętnego Kowalskiego, ale również herr Schmitta.

Takimi pojazdami są z pewnością Mercedesy sygnowane logo AMG. Napędzane potężnymi silnikami okupują ostatnie pozycje w cennikach, co nie oznacza, że są również na końcu zestawień sprzedaży.

Mercedes GL 63 AMG
Mercedes GL 63 AMG
Największą nowością od AMG jest model GL 63 AMG. Niemiecka firma opublikowała właśnie jego pierwsze zdjęcia.

Mercedes GL 63 AMG to duży SUV, który na asfalcie zamienia się w prawdziwą rakietę. Źródłem mocy jest 5,5-litrowy, podwójnie doładowany silnik V8, który generuje 557 KM mocy i kolosalne 760 Nm momentu obrotowego. Dzięki niemu potężne auto przyspiesza do 100 km/h w 4,9 s, co jest wynikiem, którym mogą się poszczycić właściwie tylko sportowe pojazdy z górnej półki.

Mercedes GL 63 AMG
Mercedes GL 63 AMG
Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h, ale można się spodziewać, że bez "kagańca" samochód przekroczyłby 300 km/h. Średnie zużycie paliwa wg standardu NEDC wynosi 12,3 l/100 km. By osiągnąć ten wynik jednostkę napędową wyposażono m.in. w bezpośredni wtrysk paliwa oraz system start&stop.

Generowany przez silnik moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła za pośrednictwem zautomatyzowanej, dwusprzęgłowej, siedmiostopniowej skrzyni AMG Speedshift Plus 7G-Tronic. Przekładnia może działać w jednym z trzech trybów.
Mercedes GL 63 AMG
Mercedes GL 63 AMG
C (Controlled Efficiency) to tryb przeznaczony do spokojnej jazdy, z wykorzystatniem systemu start&stop. Ruszanie odbywa się z drugiego biegu, a kolejne przełożenia zmieniane są przy niskich obrotach. Samochód pokazuje rogi dopiero w trybach S (Sport) i M (Manual). Reakcja na gaz staje się żywsza, system gaszenia silnika nie działa, a zmiany biegów trwają krócej.

O odpowiednie prowadzenie dba pneumatyczne, aktywne zawieszenie AMG Ride Control. Układ analizuje sposób jazdy kierowcy i dopasowuje do niego sztywność amortyzatorów. Poprzez odpowiednie usztywnianie minimalizowane są również przechyły nadwozia na zakrętach oraz podczas hamowania i przyspieszania. Ponadto kierowca może wybrać jeden z trzech trybów pracy zawieszenia - Comfort, Sport i Sport Plus.

Mercedes GL 63 AMG
Mercedes GL 63 AMG
Wyhamowanie 557-konnego Mercedesa GL nie jest sprawą łatwą. Odpowiadają za to podwójnie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 39 cm z przodu i 34,5 cm z tyłu. Ukryto je w 21-calowych felgach.

Pierwsze Mercedesy GL 63 AMG trafią do salonów w listopadzie. Ceny nie są jeszcze znane, ale można być pewnym, że ten model to propozycja dla bardzo majętnych osób...

Mercedes GL 63 AMG. Rakietowy SUV - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes GL 63 AMG. Rakietowy SUVMercedes GL 63 AMG. Rakietowy SUVMercedes GL 63 AMG. Rakietowy SUVMercedes GL 63 AMG. Rakietowy SUVMercedes GL 63 AMG. Rakietowy SUVMercedes GL 63 AMG. Rakietowy SUVMercedes GL 63 AMG. Rakietowy SUVMercedes GL 63 AMG. Rakietowy SUV

Zobacz także

Test: Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór

Test: Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór 2024-04-15

Prezentacja pierwszej Hondy HR-V miała miejsce w 1997 roku, ale seryjna produkcja rozpoczęła się dwa lata później. Debiut tego modelu odbył się w czasach, w których wszelkiego rodzaju SUVy i crossovery dopiero zaczęły pojawiać się na rynku....
Test: Volkswagen Taigo R-Line 1.5 TSI 150 KM – SUV coupe w segmencie B

Test: Volkswagen Taigo R-Line 1.5 TSI 150 KM – SUV coupe w segmencie B 2024-03-21

VW Taigo w Europie pojawił się w 2021 roku, ale już rok wcześniej dostępny był w Brazylii, tylko że pod nazwą Nivus. Taigo to nie jest kolejny powtarzalny miejski crossover – producent podkreśla, że to SUV coupe i trzeba przyznać, że w tej klasie...
Test: Seat Arona FR – sprawdzamy najmocniejszą wersję

Test: Seat Arona FR – sprawdzamy najmocniejszą wersję 2024-03-17

Seat Arona to miejski SUV/crossover, który został zaprezentowany w 2017 rok, prawie równo z nową odsłoną modelu Ibiza – w uproszczeniu można powiedzieć, że Arona to taka „uterenowiona” wersja Ibizy. Auto zostało ciepło przyjęte przez rynek,...
Test: Skoda Karoq 1.5 150 KM DSG – prosty przepis na sukces

Test: Skoda Karoq 1.5 150 KM DSG – prosty przepis na sukces 2024-03-11

Skoda Karoq swój debiut miała w 2017 roku i była odpowiedzią na dynamicznie rozwijający się segment kompaktowych SUVów. W 2021 roku samochód przeszedł gruntowny lifting, a my sprawdzamy, czym odświeżona Skoda Karoq zamierza przekonać do siebie...
Test: Cupra Formentor 190 KM 4x4 - czyli jak połączyć emocje z rozsądkiem

Test: Cupra Formentor 190 KM 4x4 - czyli jak połączyć emocje z rozsądkiem 2024-03-11

Formentor swój rynkowy debiut miał w 2020 roku i jest to pierwszy własny model Cupry – wcześniej marka ta bazowała wyłącznie na gamie modelowej Seata. Obecnie wiele wskazuje na to, że Seat jest wycofywany z rynku, a jego miejsce zajmie właśnie...
Test: Jaguar F-Pace P250 SE – wystarczająco drapieżny?

Test: Jaguar F-Pace P250 SE – wystarczająco drapieżny? 2024-03-04

Jaguar F-Pace zaprezentowany został w 2015 roku i był pierwszym seryjnie produkowanym SUVem ze znaczkiem Jaguara. Dla niektórych był to oczekiwany powiew świeżości, a dla niektórych negatywny wyraz zerwania z klasycznymi wzorcami. Prawda jest jednak...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS