chceauto.pl
x

Mazda 6 III

Oceny użytkowników3.5797/5. Głosy: 276
Ocena: 3.58/5
Głosy: 276.
Mazda 6 III FL2

Lata produkcji

2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Mazda6 III generacji zadebiutowała na salonie paryskim w 2012 roku. Samochód pojawił się w polskich salonach w pierwszej połowie 2013 roku. Z poprzednikiem łączy go jedynie nazwa. Auto zbudowano od podstaw w oparciu o zupełnie nową płytę podłogową (powiększeniu uległ m.in rozstaw osi). Niestety z oferty zniknęła praktyczna odmiana liftback. III wcielenie „szóstki” oferowane jest wyłącznie jaki sedan i kombi.

Jesienią 2014 roku na salonie w Los Angeles zadebiutowała wersja po liftingu. Z przodu pojawiła się nowa osłona chłodnicy i zderzak, zmieniono również kształt świateł, które mogą być wykonane w technologii LED. Również z tyłu pojawiły się nowe światła zespolone wykonane w tej technologii. Całość zmian zewnętrznych uzupełniają nowe felgi w rozmiarze 19 cali oraz szerszy zestaw dostępnych kolorów. Sporo nowości znajdziemy we wnętrzu Mazdy 6. Styliści przeprojektowali kształt głównej konsoli wskaźników oraz konsoli środkowej. Znacznie wzbogacono wyposażenie (nawet w podstawowych odmianach nie ma na co narzekać!). Dodano m.in. MZDConnect - system łączności, którego sercem jest umieszczony na konsoli środkowej ekran dotykowy o średnicy 7 cali, elektryczny hamulec postojowy, ogrzewanie tylnych siedzeń oraz sterowaną elektrycznie roletę przeciwsłoneczną tylnej szyby. Nowością jest również – opcjonalny - Active Driving Display, czyli wyświetlacz typu HUD. Podstawowe wyposażenie obejmuje m.in. : aluminiowe obręcze kół, klimatyzację, komputer pokładowy, układ dynamicznej kontroli stabilności DSC i wspomagania ruszania na wzniesieniu.

Warto wiedzieć, że producent, przynajmniej w teorii, uporał się z problemem korozji. Gwarancja na perforację wynosi 12 lat, na korozję powierzchniową – 3 lata. Mimo wszystko, jeśli planujecie dłuższy romans z Mazdą 6, zalecamy poprawienie fabrycznej konserwacji profili zamkniętych. Pozwoli to cieszyć się autem zdecydowanie dłużej.

Wszystkie jednostki napędowe mają łańcuch rozrządu i bezpośredni wtrysk paliwa. Ten ostatni w praktyce czyni nieopłacalnym montaż instalacji gazowej. Na rynku wtórnym zdecydowanie przeważają auta z silnikami benzynowymi 2,0 i 2,5 l. Są trwałe i – w praktyce – bezobsługowe. Dużo rzadziej w ogłoszeniach spotkać można 2,2 litrowego Diesla (150-175 KM). Jest pozbawiony większości wad poprzedników, ale i tym razem nie obyło się bez wpadek. W pierwszych egzemplarzach (do modelu roku 2014) zdarzały się problemy z trwałością wałków rozrządu. Materiał, z którego je wykonano łuszczył się, co powodowało przedostawanie się opiłków metalu do oleju. Efekt był łatwy do przewodzenia – zatarcie silnika (naprawa jest praktycznie nieopłacalna).

Nietrwałe diesle z pierwszego okresu produkcji to – na szczęście – najpoważniejsza wpadka. Inne, jak np. falująca przy większych prędkościach maska, czy szumy wiatru we wnętrzu (serwisy wymieniały uszczelki) irytują, ale nie mają wpływu na mobilność pojazdu. III generacji Mazdy 6 zdarzają się też drobne usterki elektroniki, m.in. modułu Bluetooth (problemy z odtwarzaniem plików) czy systemem odzyskiwania energii I-ELOOP (stop&start).


Przykładowe samochody

Mazda 6

Mazda 6 III 2.0 Skyactiv-G 165 KM

2013, kombi
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 44 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęOceny3.85/5. Głosy: 13
Mazda 6

Mazda 6 III 2.0 Skyactiv-G 165 KM

2013, kombi
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 46 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Mazda 6

Mazda 6 III 2.0 Skyactiv-G 165 KM

2013, sedan
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 44 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćOceny4.40/5. Głosy: 5
Mazda 6

Mazda 6 III 2.5 Skyactiv-G 192 KM

2013, sedan
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 46 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny3.60/5. Głosy: 15
Mazda 6

Mazda 6 III FL 2.0 Skyactiv-G 165 KM

2016, sedan
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 64 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybierać
Mazda 6

Mazda 6 III FL 2.5 Skyactiv-G 192 KM

2017, sedan
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 73 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Mazda 6

Mazda 6 III FL 2.0 Skyactiv-G 165 KM

2016, kombi
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 64 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny3.00/5. Głosy: 6
Mazda 6

Mazda 6 III FL 2.5 Skyactiv-G 192 KM

2017, kombi
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 73 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćOceny3.67/5. Głosy: 3
Mazda 6

Mazda 6 III FL 2.2 SKYACTIV-D 150 KM

2015, kombi
napęd: 4x4
skrzynia: ręczna
cena: 66 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty
Mazda 6

Mazda 6 III FL 2.2 SKYACTIV-D 175 KM

2017, kombi
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 93 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertę
Mazda 6

Mazda 6 III FL2 2.0 Skyactiv-G 145 KM

2019, sedan
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 75 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny3.00/5. Głosy: 2
Mazda 6

Mazda 6 III FL2 2.0 Skyactiv-G 165 KM

2019, sedan
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 89 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybierać
Mazda 6

Mazda 6 III FL2 2.0 Skyactiv-G 165 KM

2023, kombi
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 182 000,00 zł
Mazda 6

Mazda 6 III FL2 2.0 Skyactiv-G 145 KM

2021, kombi
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 106 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybierać
Mazda 6

Mazda 6 III FL2 2.2 SKYACTIV-D 184 KM

2018, kombi
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 0,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS