chceauto.pl
x
Która francuska marka jest najlepsza?

Która francuska marka jest najlepsza?

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2011-06-09 Opinie
Samochody francuskie mają w Polsce wierną rzeszę zwolenników. Chociaż nie wszystkie słyną z bezawaryjności, wielu kierowców ceni francuskie marki za bogate wyposażenie, przyjemne wnętrza, wysoki komfort jazdy, ciekawą stylistykę, a – od kilku lat – również bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa.


Który z francuskich producentów cieszy się jednak największą popularnością we własnej ojczyźnie? Czy Francuzi, podobnie jak np. Niemcy, gustują przeważnie w wytworach własnego przemysłu motoryzacyjnego?


Od trzydziestu lat niekwestionowanym liderem francuskiego rynku była firma Renault. Za nią, w zależności od chwilowych trendów, plasowały się najczęściej produkty Peugeota i Citroena należącego do tego samego koncernu PSA.


W maju, po raz pierwszy od trzech dziesięcioleci, pojazdy z rombem na masce straciły pozycję lidera. Jak wynika z najnowszych raportów sprzedaży, obecnie prym na francuskim rynku wiedzie marka Peugeot. W maju firmie udało się sprzedać 35 982 samochody. Dealerzy drugiego w zestawieniu Renault wprowadzili na rynek jedynie o 440 pojazdów mniej – dokładnie 35 542 auta. Na trzeciej pozycji uplasowała się marka Citroen ze sprzedażą 33 057 egzemplarzy. Jakie modele najbardziej przypadły do gustu francuskim producentom?


Oto lista 30 najlepiej sprzedających się aut we Francji (w nawiasie liczba egzemplarzy sprzedanych w maju):


1. Peugeot 207 (9 521)
2. Renault Clio (9 300)
3. Citroen C3 (6 743)
4. Renault Mégane (6 590)
5. Peugeot 3008 (6 472)
6. Peugeot 308 (6 233)
7. Citroen C4 Picasso (5 526)
8. Renault Scénic (5 392)
9. Opel Corsa (4 243)
10. Dacia Duster (4 171)
11. Citroen C4 II (4 155)
12. VW Polo (4 138)
13. Ford Fiesta (4 058)
14. VW Golf (3 886)
15. Citroen DS3 (3 712)
16. Citroen C5 (3 665)
17. Renault Twingo (3 621)
18. Citroen C3 Picasso (3 612)
19. Peugeot 508 (3 486)
20. Peugeot 5008 (3 003)
21. Peugeot 206+ (2 885)
22. Nissan Qashqai (2 859)
23. Renault Laguna (2 496)
24. Ford Focus (2 289)
25. Renault Modus (2 261)
26. Citroen C1 (2 197)
27. Mini (2 004)
28. Ford C-Max (1 949)
29. Seat Ibiza (1 948)
30. VW Passat (1 828)


A Co Ty sądzisz o francuskich samochodach? Miałeś kiedyś takie auto, a może aktualnie jesteś użytkownikiem jednego z nich? Podziel się z nami swoją opinią!


Jeśli chcesz kupić używane francuskie auto skorzystaj z naszego katalogu. Znajdziesz w nim opisy poszczególnych modeli i najczęściej występujących usterek, dane techniczne, osiągi oraz aktualne ceny konkretnych pojazdów.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Mitsubischi
16 czerwca 2011
Wszystkie auta włoskie i francuskie to dno, drogie w utrzymaniu ceniące się jak auta z najwyższej półki, nie rozumiem czemu ludzie się w to pakują.
Renault
16 czerwca 2011
od ponad ośmiu lat jeżdze meganeI 1,9 dti kupiona nowa
(przebieg 192tyś.km usterki jakie wystąpiły to:
przy 110tyś przepływomierz naprawa ok 500zł w serwisie
120tyś brak masy w wycieraczkach-naprawiłem sam
125tyś zerwana linka od podnośnika szyb ok 160zł z wymianą
140tyś luz łącznika prawej półosi naprawa/wymiana 180zł
ok 150tyś przekaźnik od klimatyzacji- naprawa/wymiana 50zł
160tyś wymiana tarcz hamulcowych
kilka kompletów zużytych klocków
dwa razy napełniana klima.
olej zmiana co 10 tyś od zmiany do zmiany bez dolewek
żadnych problemów z turbiną
sprzęgło nadal fabryczne.
Ogólnie auto ok!
Jestem zadowolony
Mitsubischi
16 czerwca 2011
jakoś w japoni nie widać na ulicach tego cudu jakim jest mitsubischi :)
kierowca
16 czerwca 2011
Od 3 lat mam Megane II 1.6 110 KM w benzynie, obecny przebieg 110 tys. km
Auto nie mialo zadnych wiekszych awarii, tylko drobiazgi bedace efektem eksploatacji, w stylu 'przelacznika kierowcy do podnoszenia szyb', czujnika cisnienia klimatyzacji + nabijania klimatyzacji.
Autko jest bezwypadkowe, serwisowane w ASO, zadnych klopotow. Da sie ? Da.
kdw
16 czerwca 2011
mitsu: miałeś kiedyś jakiś francuski albo włoski samochód czy tylko powtarzasz to co mówią mający dwudziestoletnie golfy ziomale ?
Mirek
16 czerwca 2011
Jakie franc. najlepsze ? Żadne. Odpowiedź jest prosta: nie ma ich w USA.
ja
16 czerwca 2011
ŻADNA! To taka sama tandeta jak włoskie!
cit
16 czerwca 2011
eksploatuję xsarę II kombi 1,6 16V kupiłem używaną ( poprzednio też xsara I) przy zakupie kierowałem się wyposażeniem ( klimatyzacja , elektryka itp.) i nie tylko (stosunkowo mocny silnik , przyzwoite hamulce , dobre prowadzenie , komfort podróżowania - przestronność wnętrza) a wszystko to w stosunku do ceny jaką trzeba zapłacić za całość , biorąc to wszystko pod uwagę citroen wypadł naprawdę dobrze ( dla mnie najlepiej), porównywałem z ikonami czyli golfem i astrą , a że trzeba naprawiać - no cóż rozmawiam z innymi posiadaczami samochodów i wszyscy mają jakieś problemy tak więc myślę że nie ma co generalizować kwestia jak się trafi i jakiego się ma mechanika ( chodzi o to żeby naprawiał a nie .... lub naciągał na koszty )
Artur
16 czerwca 2011
Jeździłem już wszystkim (długi czas autokomis) prywatnie tylko francuskie bo w porównaniu do innych są bezawaryjne niech mi ktoś powie że passat 2,0tdi się nie psuje owszem bywają i dobre niemieckie np mb 124 bmw 530d tylko czemu tak niewygodne
robi
16 czerwca 2011
od lat korzystam z marki renault(clio-megane)i jestem zadowolony, nigdy mnie nie zawiodła , gadanie że francuzy są drogie w utrzymaniu, a co jest tańsze poza maluchem :)
tomek
16 czerwca 2011
Włoskie auta, podobnie zresztą jak francuskie są bardzo OK.
W Polsce ludzie żyją bezmyślnymi stereotypami.
Ale to i lepiej, dzięki temu używane auta włoskie czy francuskie są mniej kradzione, a ich ceny są niższe niż coraz bardziej psujących się VW czy Opli.
A tymczasem od dobrych 8 -10 lat są to auta bardzo niezawodne - w czasach kiedy niemcy obniżali jakość (i to we wszystkich segmentach - od VW do Mercedesa), włosi i francuzi tę jakość podnosili. Efekt - awaryjność wszystkich aut jest dziś bardzo podobna.
Inżynier
16 czerwca 2011
Jak ktoś się czepia aut Francuskich to tylko zakuty golfiarz i pasaciarz,
Auta Francuskie są dla ludzi ceniących wygodę i prestiż a nie że mu spali 4,5 lita ON!! i mega SUBWooFER w bagażniku, Citroen bije "szmity" na ostro, a jeżeli się chce szaleć to Hondę albo Mitsu
Przypomnę ze samochodem wszech czasów został wybrany Citroen DS!!
Pozdro dla posiadaczy Citromatów :)
karol
16 czerwca 2011
Jezdze 2 rok Megane III. Bardzo dobry samochod, kupiony jako nowy, dosc tanio (55tys), leje benzyne i jezdze, co tu duzo gadac. Wczesniej mialem Focusa i poza podgrzewana przednia szyba niczego nie zazdroszcze Fordowi :)
JIMI
16 czerwca 2011
Ja ogólnie nie przepadam za francuskimi i włoskimi sprzętami, ale tak prawdę mówiąc nic szczególnego do nich nie mam. Jeśli chodzi o awaryjność to mają one ją podobną jak japońskie czy niemieckie. To co nie podoba mi się w francuzach to szybko starzejące się kształty - to co ucieszyło oko jak było premierą, bardzo szybko przestaje wyglądać ciekawie i po paru latach nie chce się na to patrzeć, ale to rzecz gustu. Druga sprawa, to żywotność - jeżeli się jeździ nowymi autami to jest ok, ale w segmencie aut 10 - 13 lat z przebiegiem 300000 to usterkowość pierdółek jest masakryczna - to siłownik klapy, to przełącznik, to wycieraczki, to czujnik i tak dalej i tak dalej, a każda pierdółka sporo kosztuje. W japońcach i autach niemieckich tego problemu się nie odczuwa tak mocno. Po trzecie - dużo nowinek technicznych - nie do końca sprawdzonych (dlatego często nazywa się te sprzęty wynalazkami). Znam kilku mechaników i jak to oni mówią... każde auto jest dobre, jak jest nowe i się o nie dba, w przypadku aut starszych i starych to już jest jedna wielka loteria. Porządnych aut już nikt nie produkuje.
E-clipse
16 czerwca 2011
Wszystkie auta sie psują. Na początku swojej kariery kierowcy miałam opla a pozniej forda - obydwa tak samo sie psuły jak i kolejne ata: Renault Megane i Renault Thalia. Teraz posiadam Forda Focusa (2009) i nadal Renault Thalia (2004). Każde z nich ma swoje przeznaczenie: jedno to auto na zakupy i do pracy, drugie na długie eskapady i do pracy przy przewożeniu pakunków firmowych. Co do kosztów zakupu - oczywiście ford drozszy bo sporo nowszy, ale porównując forda 2004 i thalie 2004 to róznica w cenie też nadal pozostaje spora. Co do kosztów utrzymania - thalia plasuje się na zancznie lepszej pozycji. No i wyposażenie: porównując ze sobą auta z 5-letnią róznicą wieku, mogę rzec tylko tyle - Francuskie samochody królują z kategorii wyposażenia. W 2004 roku Thalia ma światła przeciwmgłowe, sterowane elektrycznie światła i lusterka czy klimatyzacje - w Fordzie do dzisiaj trzeba za to płacić dodatkowo. Sądzę, że nie powinniśmy skreślać żadnych aut - ani niemieckich, ani francuskich, ani włoskich. Każdy musi dobrać samochód do swoich możłiwości i potrzeb :)
zuzek
16 czerwca 2011
śmiać mi się chce ze TYCH znawców niemieckie, japońskie, włoskie czy francuskie.
Wszystkie (prawie) sa robione przez TURKÓW czy innych imigrantów najczęściej w jednej fabryce i do tego na jednej taśmie, jedna płyta podłogowa różnią sie znaczkami na masce i innymi pierdołami wizualnymi.
Japońskie robione we Francji, niemieckie na Węgrzech itd itp.
Płacicie wyłącznie za znaczek na klapie a jakość ?? hehe japońska "jakootaaako"
Michał
20 czerwca 2011
Witam.

Generalnie mogę wypowiedzieć się tylko o marce Renault bo te samochody na placu mam od kilkunastu lat. Wszystkie nowe generacje tych samochodów od 2001r czyli Laguna II Espace IV Clio III itp są ogólnie ok co prawda nikt nie umiał naprawiać tak innowacyjnych samochodów i dlatego taka była opinia zła o nich. Polecam tylko benzynę. Diesle są słabe wszystkie mają wady jedne przejadą 150 tyś inne 200tyś a jeszcze inne 350 tyś zależy jak kto jeździ jednak to wszystko za mało. Benzyna jest ok zagazować i się cieszyć na warsztacie w ogóle tego nie robimy bo mało się psuje. Co do elektroniki to pierdoły siadają przełącznik silniczek jakiś przekaźnik zimny lut gdzieś się zrobi więc jest to do zrobienia tanim kosztem gnić nie gniję. Ochrona antykorozyjna w zadbanym egzemplarzu jest lepsza niż choćby audi. Samochody przed 2001 r i te które były produkowane po 2001 ale w starej generacji np Laguna I Safrane PH I i II Espace III i wcześniej to wszystko samochody bardzo dobre i naprawdę mogę je polecić. Trzeba jednak pamiętać że jeśli samochód nie był dobrze utrzymywany to po zakupie go po prostu przeklniemy !!!!!!!!!!
Domelo
11 lipca 2011
E-clipse - To chyba normalne że thalia jest tańsza od focusa, przecież to auto niższej klasy. Thalia to przecież clio z bagażnikiem, a clio to klasa fiesty. Poza tym nie zgodzę się z tym że napisałeś że w thalii bez dopłaty masz światła przeciwmgielne klimę, elektryczne lusterka itp. Za takie bajery płacisz w każdej marce w autach tej klasy. Rozumiałbym to gdyby thalia była laguną, bo w segmencie D w standardzie jest już klima, ale nie w thalii. Gdyby tak było to thalie z salonów schodziłyby jak ciepłe bułeczki.
witek
5 sierpnia 2011
Ja moge sie wypowiedzieć o marce Peugeot.Mam już 9 auto tej marki i niechce zadnej innej awarie które wystepują nękaja też auta niemieckie czyli same pierdoły.Miałem dieselki francuskie i są o niebo lepsze od niemiecki miałem cytrynke bx z przebiegiem 250tkm przejechałem nia kolejne 250 i do dziś jezdzi u kolegi na liczniku 870tkm i zero problemów. Aktualnie mam 406 auto wygodne komfortowe i nie prawda ze sie psuja i drogie w naprawach w kazdym aucie sa częsci tańsze i drozsze.
Francuzy góra!!!!!
alo
2 września 2011
Mialem w zyciu kilka Peugeotów, w tym dwa 406, które lacznie uzytkowalem przez ponad 6 lat. Obydwa byly wersjami benzynowymi 2.0 i 1.8l, kombi i sedan. Pamietam je jako dosc solidne samochody, choc nie bez wad. Zawieszenia, o których wielu twierdzi, ze sa zawodne - na odwrót byly bardzo wytrzymale, przy korzystaniu z firmowych zamienników. W porównaniu z Passatem B5, którego uzytkowalem jako auto firmowe w tym samym czasie, zawieszenie Peugeotów wychodzilo sporo na plus. Najczesciej wymienialem - wydechy (szybko koroduja)i laczniki stabilizatorów. Uwazam, ze we "francuzach" - mowa tutaj o wspomnianych Peugeotach, jak tez posiadanej przeze mnie przez dosc krótko LagunieII 1.9dci z 2002r - bardzo slabe jest wyciszenie wnetrza od wiatru - wicher mamy juz powyzej 130 km/h. Czegos takiego w autach klasy sredniej po prostu nie powinno byc, ale jezeli nie jezdzimy duzo po autostradach, to ta wada jest bez znaczenia. Najgorsza strona, która potrafi skutecznie zniechecic do "francuzów"sa tzw. pierdoly - drobne, lecz uciazliwe awarie elektryki- a to zepsuje sie sterownik wentylatorów (akurat ta awarie przyplacilem eksplozja czynnika z klimatyzacji, którego cisnienie rozwalilo odstojnik- wiec awaria nie byla taka drobna), a to padnie centralka podnoszenia szyb, a to zaswieci sie kontrolka i wylaczy sie ABS, itp. W autach szwedzkich podobnej klasy(VolvoS60, Saab9-3), którymi jezdze od 5 lat jakos takie rzeczy sie nie dzieja, wiec da sie nad tymi drobiazgami zapanowac - odpowiednia jakoscia montazu i czesci. Ale pomimo tego uwazam, ze auta francuskie oferuja rozsadna relacje wartosci do ceny, sporo wieksza niz mocno przeceniane w Polsce pojazdy VAG-a, które tez nie sa bez wad. Dla kogos z ograniczonym budzetem, lub bioracego pod uwage wylacznie walory uzytkowe auta, rozwazenie zakupu Peugeota czy Renault to bardzo rozsadny krok.
przemek
4 października 2011
posiadam leciwego cytroena bx i uważam za bardzo porządne auto nie jest zardzewiałe mimo 20lat mało pali w trasie około 4litrów oczywiście trwały i niezawodny diesel 1,9 brak wycieków jak więkoszości szrotów szczególnie niemieckich ostatnio przeszedł badania techniczne mimo 330 000 tyś a może więcej kto to wie ma swoje wady brak nowych części trzeba szukać wygodny i nie taki straszny jak go malują
robert
7 listopada 2011
1. Jaka firma jest mistrzem świata w wyścigach WRC od 8 lai - CITROEN
2. Do jakiej firmy przeszedł Kubica żeby coś osiągnąć - RENAULT
Sam jździłem niemieckim klockiem i szału nie było auto jak inne tak samo awaryjne. U nas są jeszcze mocno zakorzenione opinie z czasów komuny. Podstawa to serwis a nie wizyty u kowala. ,,
bamaj
16 stycznia 2012
Nie kumam "polskiej wojny motoryzacyjnej" pomiędzy autami niemieckimi a pozostałymi. Osobiście uważam, że każdy kupuje auto dla siebie nie dla "widowni". Obecnie podróżuję C5 i to w benzynie 2,0 2007 r. (świadomy wybór). Auto bardzo komfortowe, póki co bez usterek 82 tys. przebiegu. Jeśli chodzi o spalanie prawda jest taka zima miasto śr. 9,4 l/100 km. Spalanie min. trasa 6,7 bez przekraczania 120 km/h. Poprzednik laguna 2,2 dCi zajefajne auto (skradzione po 2 latach użytkowania), bardzo dobre prowadzenie, bardzo wysoka kultura pracy silnika. Złego słowa nie powiem na lagunę po lifcie, (po 2005 r.) także obalam mit lagun jako królowej lawet, i z czystym sumieniem polecam ten model. No i moja ukochana cytryna xsara I 1,6 benzynka auto kompletnie nie doceniane w naszym dziwnym kraju. Cytrynka przejechała kilka razy najdłuższy równoleżnik czytaj równik, bez przysłowiowego beknięcia. Był to rocznik 99 i jestm pewien że służy do dziś dobijając 300 tys. przebiegu. Bardzo dobry kompaktowy wozik z niezłym bagażem 407 l, dobrym wyposażeniem. POLECAM. A na koniec prawie pełnoletni peugeocik 106 mojej żonki. Przebieg prawie 170 tys km, usterki wyłącznie eksploatacja no i akumulator w zeszłym roku. No parę było francuzów i jeśli napisałbym coś złego o tych autach byłoby to jawne kłamstwo.
Kolejne moje auto ? niemiec, japan, może korea albo włoch, nie czytam bzdurnych opinni, jak dbasz to jeździsz, a jeździsz czym chcesz. Pozdro bamaj.
Ryszard
14 lutego 2012
Mam Renaulta Scenica z 2000r i jestem bardzo zadowolony spisuje się znakomicie jeszcze nigdy mnie nie zawiódł to wszystko zależy od kierowcy itrzeba się znać
Grzegorz Folc
3 stycznia 2013
w
Grzegorz Folc
3 stycznia 2013
Byłem posiadaczem citroena c5 2001rok przez ok 3lata. Wymiana klocków i tarcz, drążek stabilizacyjny od strony pasażera. Czyli nic ponad standardowe usterki. Auto bardzo komfortowe które nigdy mnie nie zawiodło. Wiec nastepny samochód też bedzie C5.
Adrian Reszelewski
21 lutego 2013
Polecam Renault Laguna 2 -samochód bardzo ładny, wygodny, doskonale trzyma się drogi , dużo elektroniki , GPS . W tej cenie napewno nie kupimy Niemieckiego samochodu , a jeśli chodzi o awaryjnosc to kazdy samochod sie psuje ;)

Zobacz także

Dacia Duster III (2024). Polskie ceny są atrakcyjne

Dacia Duster III (2024). Polskie ceny są atrakcyjne 2024-03-27

Dacia otwiera zamówienia na nowego Dustera w Polsce. Gama napędowa tego modelu będzie szeroka. W ofercie znajdzie się m.in. pełna hybryda, hybryda typu mild, silnik z fabrycznym LPG, oraz z napędem na dwa lub cztery koła.
Peugeot 5008 nowej generacji

Peugeot 5008 nowej generacji 2024-03-24

Peugeot należy do marek, które chętnie zajęłyby się produkowaniem wyłącznie samochodów elektrycznych. Jeszcze na początku 2023 roku marka informowała, że nowa generacji modelu 5008 będzie tylko elektryczna. Jednak problemy na rynku aut bateryjnych...
Seat Ibiza ma już 40 lat. A najstarszy w Polsce - 38

Seat Ibiza ma już 40 lat. A najstarszy w Polsce - 38 2024-03-21

Ibiza I generacji była własną konstrukcją Seata. Pojazd powstał na bazie modelu Ronda i był to pierwszy model, w którym nie znajdziemy zapożyczeń stylistycznych z Fiata. Za wygląd nadwozia odpowiadała pracowania stylistyczna Giorgietto Giuguario, a...
Volkswagen Golf po liftingu

Volkswagen Golf po liftingu 2024-01-24

Golf obchodzi w tym roku swoje 50. urodziny. Wersję po modernizacji będzie można zamawiać już za kilka tygodni. Samochód otrzymał nowy system infotainment, bardziej agresywną stylistyką przodu i tyłu, a także zmienione układy napędowe. Wśród...
Volkswagen Golf ma 50 lat

Volkswagen Golf ma 50 lat 2024-01-08

Golf jest najważniejszym modelem marki Volkswagen i można powiedzieć, że jest także synonimem terminu „bestseller”. Od 1974 roku osiem generacji Golfa wybrało ponad 37 milionów kierowców. Specjalnie na 50. urodziny Golfa Volkswagen uhonoruje...
Renault Scenic E-tech. Polskie ceny

Renault Scenic E-tech. Polskie ceny 2023-12-19

Elektryczne Renault Scenic E-Tech trafiło do sprzedaży w połowie grudnia 2023 roku, jednak pierwsi nabywcy odbiorą samochody dopiero pod koniec drugiego kwartału 2024 roku. Renault Scenic będzie dostępne w dwóch wersjach: techno i iconic i z dwoma...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS