chceauto.pl
x

Kia Magentis I 2.0 136 KM

Kia Magentis I 2.0 136 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2001
Średnia cena
6 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1997 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
136 KM
0-100 km/h
11.5 s.
V max
207 km/h

KOSZTY

Spalanie
8.9 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
58 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny
Segment
D
Bagażnik
450 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
13000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
10.7 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
34 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
12.7 s.
Prędkość maksymalna
188 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Kia Magentis I 2.0 136 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Kia Magentis I 2.0 136 KMKia Magentis I 2.0 136 KMKia Magentis I 2.0 136 KMKia Magentis I 2.0 136 KM

Kia Magentis I 2.0 136 KM

Kia Magentis

W Europie znana jest głównie druga generacja modelu Magentis, która produkowana jest od 2005 roku.

Samochód to przedstawiciel segmentu D, bezpośredni konkurent takich aut jak Opel Vectra, VW Passat czy Ford Mondeo. Auto oferuje ogromnej wielkości wnętrze, niezły komfort i prowadzenie. Narzekać można jedynie na nie najlepsze materiały wykończeniowe i niewielkie uchybienia w ergonomii, ale to w zasadzie wszystko.

Magentis cieszy się wśród użytkowników dobrą opinią. Nie dość, że w ogóle nie interesują się tym pojazdem amatorzy cudzej własności, to jeszcze samochód ma opinię bezawaryjnego. W zasadzie trudno wskazać typowe dla tego modelu usterki. W pechowych egzemplarzach zdarzają się wprawdzie niedomagania elektryki czy klimatyzacji (awarie sprężarek) ale to w zasadzie wszystko. Nawet zawieszenie dobrze radzi sobie ze stanem polskich dróg. Rewelacyjny stosunek ceny do jakości, oczywiście jeśli komuś nie przeszkadza znaczek Kii na masce.
Druga generacja była produkowana do 2010.

W tym roku Kia zaprezentowała nowy model o nazwie Kia Optima.

Kia Magentis I

Pierwsza generacja Kii Magentis to na polskich drogach bardzo rzadki widok. Mimo tego, od czasu do czasu auta pojawiają się w ogłoszeniach i - ze względu na niewielką popularność - kuszą bardzo atrakcyjnymi cenami. Czy jest się czego obawiać??

Samochód opracowano pod koniec lat dziewięćdziesiątych w oparciu o płytę podłogową koncerny Hyundai. Ta sama platforma posłużyła również do budowy tak popularnych pojazdów, jak Hyundai Santa Fe, Hyundai Sonata (bliźniaczy, zdecydowanie popularniejszy w Europie, model Magentisa) czy pierwszej generacji Kii Carnival.

Magentis oferowany była wyłącznie jako czterodrzwiowy sedan. Auto z powodzeniem pełnić może rolę pojazdu rodzinnego – rozstaw osi to 2,7 metra, nadwozie mierzy 4,7 m długości. Na tle europejskich konkurentów słabo wypada jedynie przestrzeń bagażowa o pojemności niespełna 400 litrów. Kię pochwalić należy jednak za stosunkowo niski próg załadunku i zawiasy bagażnika, które nie ograniczają jego kształtów.

Wnętrze przypomina samochody japońskie z połowy lat dziewięćdziesiątych. W większość egzemplarzy znajdziemy m.in. takie dodatki jak welurową lub nawet skórzaną tapicerkę ale deska rozdzielcza czy boczki drzwi nie powalają designem. Estetów razić będzie plastikowe drewno czy twarde tworzywo z którego wykonano dźwigienki kierunkowskazów lub konsolę środkową.

Mimo tego kabina jest przeważnie dobrze wyposażona – do dyspozycji mamy takie dodatki, jak klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby i lusterka czy np. podświetlaną stacyjkę i podgrzewane fotele. Ponieważ wszystkie Magentisy pierwszej serii trafiły do Polski w ramach prywatnego importu z zachodu Europy, można też liczyć na bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, jak np. 6 poduszek powietrznych czy ABS.

Dwulitrowy motor o mocy około 130 KM (ta różniła się w zależności od roczników) zapewnia autu dobrą dynamikę i – co ważne – nie należy do awaryjnych. Jednostka napędowa z szesnastozaworową głowicą nie jest konstrukcją Kii – jej dostawcą było japońskie Mitsubishi (pracowała m.in. w Lancerze). Co ważne, jednostka dobrze toleruje LPG – koszt instalacji gazowej nie powinien przekroczyć 2,5 tys. zł.

W porównaniu z europejskimi samochodami Magentis wypada słabo w takich kategoriach, jak np. pewność prowadzenia czy – w uboższych wersjach – jakość materiałów wykończeniowych. Auto może się za to pochwalić niewielką awaryjnością. Nawet przy 300 tys. km przebiegu większość elementów wyposażenia działa bez zarzutu, dotyczy to również jednostek napędowych i skrzyń biegów. Na usterki – z racji wieku – narażony jest głównie osprzęt (alternatory, rozruszniki, wycieki z układu chłodzenia), na polskich drogach szybko zużywają się elementy zawieszenia. Na szczęście w tym celu nie trzeba np. wymieniać całych wahaczy – zarówno tuleje jak i sworznie wymienia się osobno.

Warto podkreślić, że ceny takich części, jak np. sprzęgło nie odbiegają od samochodów europejskiej konkurencji, przeważnie nie ma też problemu z ich dostępnością.

Jedyną poważną przypadłością Magentisa jest podatność na korozję, która oprócz tylnych nadkoli, atakuje również elementy nośne karoserii. Przed zakupem radzimy dokładnie skontrolować stan podwozia i zabezpieczyć około 500 zł na jego konserwację. Najbardziej narażonym na uszkodzenie elementem są tzw. „sanki” silnika, które bardzo szybko poddają się działaniu rdzy (w razie awarii szukajmy używanych z Hyundaia Sonaty). Naprawa u blacharza kosztować może od 200 do 800 zł, nowy element to wydatek nawet 2 tys. zł. Przed kupnem dokładnie (najlepiej za pomocą młotka) opukajmy ramę pomocniczą zawieszenia silnika – po zakupie najlepiej zakonserwować element środkami antykorozyjnymi.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-10-06

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Używane: Kia Magentis2013-10-06

    Kia Magentis CRASHTEST

    Kia Magentis I 2.0 136 KM - PODOBNE SAMOCHODY

    Opel Vectra

    Opel Vectra

    1.8 16V 125 KM benzyna2001sedanręcznaprzedni
    cena średnia 7 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Peugeot 406

    Peugeot 406

    2.0 138 KM benzyna2001sedanręcznaprzedni
    cena średnia 8 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Ford Mondeo

    Ford Mondeo

    1.8 125 KM benzyna2001sedanręcznaprzedni
    cena średnia 7 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Lancia Lybra

    Lancia Lybra

    1.8 131 KM benzyna2001sedanręcznaprzedni
    cena średnia 7 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Hyundai Sonata

    Hyundai Sonata

    2.0i 131 KM benzyna2001sedanręcznaprzedni
    cena średnia 6 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Mercedes - Benz C-klasa

    Mercedes C-klasa

    180 129 KM benzyna2001sedanręcznatylny
    cena średnia 11 000 zł
    OCENY
    Dostępność

    Kia Magentis I 2.0 136 KM Opinie i komentarze

    luc
    23 marca 2011
    Przez 3 lata jeżdziłem SPORTAGE 2,0 w salonie zaproponowano mi MAGENTIS z silnikiem 2,0 rok 2009 , zrobiłem 42tyś., super auto dla wygody i oszczędności z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa, wygodne , ekonomiczne , szybkie auto. Zobaczycie co będzie jesienią , wchodzi nowa wersja pod nazwą OPTIMA jest już na rynku amerykańskim, super ładne auto. Pozdrawiam
    JANUSZ
    17 kwietnia 2011
    Proszę nie wprowadząć potencjalnych nabywców KIE MAGENTIS w błąd. Zużycie paliwa w mieście wynośi\we wszystkich egzemplarzach\ 12-13 l benzyny 95 oktan na 100 km. Z awryjnośćią tegoż auta, bywa bardzo różnie\często "siada elektronika", ZAWIESZENIE I INNE ELEMENTY silnika\.
    Robek
    28 września 2011
    Mam KIA OPTIMA LX czyli MAGENTIS, ale w wersji amerykańskiej 2006r. silnik 2,4 na 100 km pali ok 12 l benzyny i 13,5 l gazu (po mieście). Zawieszenie na gładkiej drodze bezszelestne natomiast na naszych standardowych drogach słychać je trochę, jednak trzyma się świetnie drogi. Autko bardzo dynamiczne jak na razie jeździ bezproblemowo i oby tak dalej. Jedyny problem to bagażnik bo przyzwyczajony jestem do "kombiaka", a tu bagażnik jest duży ale ma dość małe "wejście". Polecam wszystkim i pozdrawiam.
    Staszek
    24 października 2011
    Mam Magentisa model 2008 2.0 140 KM w pełnej wersji z automatem. Zrobiłem prawie 55 tys.. Wymieniałem po 35 tys. końcówki stabilizatora ale to zasługa naszych dróg. Miałem już ponad 20 różnych samochodów i twierdzę że tam jest jednym z moich najlepszych. Wygodny i bezawaryjny a że trochę "pali" to normalne . Dla "oszczędnych" się nie nadaje, więc dla nich może AYGO albo PICANTO???

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS