chceauto.pl
x
Honda CR-V II. Auto dobre, ale nie w teren

Honda CR-V II. Auto dobre, ale nie w teren

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2012-06-17
Honda CR-V to SUV, który debiutował w 1995 roku, a do Europy trafił dwa lata później. W 2002 roku pojawiła się II generacja tego modelu, którą produkowano przez pięć kolejnych lat.

Honda CR-V II
Honda CR-V II
Model ten zyskał miano pojazdu bezawaryjnego. Auta te pozbawione są wad fabrycznych, a uwagi dotyczą raczej detali - czy to pisków wynikających z nienajlepszego spasowania, czy to parowania reflektorów. Zdarzają się problemy z układem przeniesienia napędu oraz układem hamulcowym (bicie, słabe i głośne hamowanie).

Mniej poważne, ale uciążliwe są problemy z otwieranymi na bok tylnymi drzwiami, które pod wpływem własnego ciężaru potrafią opaść na zawiasach. Same zawiasy z kolei są podatne na korozję.

Honda CR-V II FL
Honda CR-V II FL
Wnętrze jest dość obszerne, pojemność bagażnika jest przyzwoita, a funkcjonalność zwiększa przesuwana tylna kanapa (która ma również regulowane oparcie).

Zawieszenie jest zestrojone miękko, komfortowo, więc jazda po asfaltowych drogach jest przyjemnością. Pewne zastrzeżenia można mieć do układu kierowniczego, który mógłby być bardziej prezycyjny.

Honda CR-V II
Honda CR-V II
Pewną niedogodnością okazuje się oferta silnikowa. Otóż diesel (2.2) pojawił się w ofercie dopiero przy okazji przeprowadzonego w 2005 roku liftingu, starsze egzemplarze napędzane są wyłącznie jednostkami benzynowymi. Na szczęście wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu silnik benzynowy jest względnie niezawodny (problemy mogą dotyczyć głównie napinacza paska klinowego i czasem pompy wodnej), a jego rozrząd oparto na łańcuchu, co obniża koszt serwisu.

Również silnik wysokoprężny cieszy się bardzo dobrą opinią użytkowników. Jest niezawodny, mało pali i zapewni dobrą dynamikę, a jego największą wadą jest wysoka cena zakupu. Również w tym wypadku rozrząd jest oparty o łańcuch.

Honda CR-V II FL
Honda CR-V II FL
Napęd 4x4 Hondy CR-V II oparto na wielotarczowym sprzęgle włączanym hydraulicznie, które sterowane jest różnicą ciśnień z dwóch pomp. W praktyce oznacza to tyle, że w normalnych warunkach samochód jest napędzany na koła przednie, a dopiero po wystąpieniu poślizgu (różnicy w prędkości obrotowej pomiędzy osiami), z niewielką zwłoką dołączany jest napęd tylnej osi. O jeździe terenowej można więc zapomnieć, ale na piasku czy śniegu samochód poradzi sobie nieźle.

Honda CR-V II FL
Honda CR-V II FL
Ceny części zamiennych do Hondy CR-V (podobnie jak do innych modeli tego producenta) w autoryzowanych serwisach są wysokie. Jednak oferta znacznie tańszych zamienników jest szeroka, ponadto poważne awarie zdarzają się rzadko.

Honda należy do marek cenionych w Polsce, dlatego kupując CR-V trzeba liczyć się z wysoką na tle konkurencji ceną. Z drugiej strony - również spadek wartości będzie odpowiednio mniejszy, a problemów z odsprzedażą nie powinno być.

Honda CR-V II. Auto dobre, ale nie w teren - GALERIA ZDJĘĆ

Honda CR-V II. Auto dobre, ale nie w terenHonda CR-V II. Auto dobre, ale nie w terenHonda CR-V II. Auto dobre, ale nie w terenHonda CR-V II. Auto dobre, ale nie w terenHonda CR-V II. Auto dobre, ale nie w terenHonda CR-V II. Auto dobre, ale nie w terenHonda CR-V II. Auto dobre, ale nie w terenHonda CR-V II. Auto dobre, ale nie w teren

Zobacz także

Test: Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór

Test: Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór 2024-04-15

Prezentacja pierwszej Hondy HR-V miała miejsce w 1997 roku, ale seryjna produkcja rozpoczęła się dwa lata później. Debiut tego modelu odbył się w czasach, w których wszelkiego rodzaju SUVy i crossovery dopiero zaczęły pojawiać się na rynku....
Test: Volkswagen Taigo R-Line 1.5 TSI 150 KM – SUV coupe w segmencie B

Test: Volkswagen Taigo R-Line 1.5 TSI 150 KM – SUV coupe w segmencie B 2024-03-21

VW Taigo w Europie pojawił się w 2021 roku, ale już rok wcześniej dostępny był w Brazylii, tylko że pod nazwą Nivus. Taigo to nie jest kolejny powtarzalny miejski crossover – producent podkreśla, że to SUV coupe i trzeba przyznać, że w tej klasie...
Test: Seat Arona FR – sprawdzamy najmocniejszą wersję

Test: Seat Arona FR – sprawdzamy najmocniejszą wersję 2024-03-17

Seat Arona to miejski SUV/crossover, który został zaprezentowany w 2017 rok, prawie równo z nową odsłoną modelu Ibiza – w uproszczeniu można powiedzieć, że Arona to taka „uterenowiona” wersja Ibizy. Auto zostało ciepło przyjęte przez rynek,...
Test: Skoda Karoq 1.5 150 KM DSG – prosty przepis na sukces

Test: Skoda Karoq 1.5 150 KM DSG – prosty przepis na sukces 2024-03-11

Skoda Karoq swój debiut miała w 2017 roku i była odpowiedzią na dynamicznie rozwijający się segment kompaktowych SUVów. W 2021 roku samochód przeszedł gruntowny lifting, a my sprawdzamy, czym odświeżona Skoda Karoq zamierza przekonać do siebie...
Test: Cupra Formentor 190 KM 4x4 - czyli jak połączyć emocje z rozsądkiem

Test: Cupra Formentor 190 KM 4x4 - czyli jak połączyć emocje z rozsądkiem 2024-03-11

Formentor swój rynkowy debiut miał w 2020 roku i jest to pierwszy własny model Cupry – wcześniej marka ta bazowała wyłącznie na gamie modelowej Seata. Obecnie wiele wskazuje na to, że Seat jest wycofywany z rynku, a jego miejsce zajmie właśnie...
Test: Jaguar F-Pace P250 SE – wystarczająco drapieżny?

Test: Jaguar F-Pace P250 SE – wystarczająco drapieżny? 2024-03-04

Jaguar F-Pace zaprezentowany został w 2015 roku i był pierwszym seryjnie produkowanym SUVem ze znaczkiem Jaguara. Dla niektórych był to oczekiwany powiew świeżości, a dla niektórych negatywny wyraz zerwania z klasycznymi wzorcami. Prawda jest jednak...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS