chceauto.pl
x
Ferrari FF znika! Zastąpi je GTC4Lusso!

Ferrari FF znika! Zastąpi je GTC4Lusso!

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2016-02-08
Chociaż supersamochody nie starzeją się tak szybko jak inne modele, to jednak również te kultowe pojazdy należy poddawać modernizacji.

Ferrari GTC4Lusso
Ferrari GTC4Lusso
A jeśli przeanalizujemy ofertę Ferrari to okaże się, że najstarszym modele w gamie jest (a raczej było) FF. California po tym jak dostała silnik turbo została przemianowana na Californię T, z kolei 458 Italia po zmianach i zamontowaniu turbo zmieniła nazwę na 488 GTB. W październiku ubiegłego roku pojawiło się Ferrari F12tdf, czyli ekstremalna wersja modelu F12.

Ferrari GTC4Lusso
Ferrari GTC4Lusso
A co FF? Włoscy inżynierowie nie zapomnieli i tym modelu. A zmiany są na tyle duże, że pojazd otrzymał nową nazwę! Oto Ferrari GTC4Lusso!

Ferrari FF było napędzane wolnossącym silnikiem V12 o mocy 660 KM. Najważniejsza informacja jest taka, że GTC4Lusso zachowało silnik atmosferyczny i oparło się trendowi montowania silników turbo. Owszem, turbo jest fajne, ale jednak znacząco zmienia charakterystykę jednostki napędowej, a to w niektórych samochodach nie musi być zmianą na lepsze.

Ferrari GTC4Lusso
Ferrari GTC4Lusso
Nie oznacza to jednak, że Ferrari skupiło się wyłącznie na stylizacji nowego modelu, a silnik pozostawiono na uboczu. Przeciwnie, jednostkę V12 poddano modernizacji, dzięki czemu jej moc wzrosła z 660 do 690 KM (przy 8000 obr/min). Ponadto moment obrotowy wzrósł z 683 do 697 Nm (przy 5750 obr/min). Przypomnijmy, że moment obrotowy trafia na wszystkie koła.

Ferrari GTC4Lusso
Ferrari GTC4Lusso
Większa moc i moment wpłynęły na osiągi. Czas sprintu do 100 km/h spadł z 3,7 do 3,4 s, co jest bardzo znaczącą różnicą. Bez zmian pozostała natomiast prędkość maksymalna, która wynosi 335 km/h.

Jakie jeszcze nowości znajdziemy w Ferrari GTC4Lusso? Najważniejsza, to system czterech skrętnych kół o nazwie 4RM-S. Ma on poprawiać zwrotność przy małych prędkość i stabilność przy dużych. W skład systemu wchodzi również elektronicznie sterowany dyferencjał, adaptacyjne amortyzatory oraz sam napęd wszystkich kół.

Ferrari GTC4Lusso
Ferrari GTC4Lusso
Sporo uwagi inżynierowie i styliści poświęcili wnętrzu samochodu. Dzięki zastosowaniu mniejszej poduszki powietrznej udało się zmniejszyć kierownicę. Na konsoli środkowej niepodzielnie dominuje potężny wyświetlacz HD, którego przekątna wynosi aż 10,25 cala. Jednocześnie zmiejszono panel sterowania klimatyzacją oraz zmieniono kształt środkowego tunelu.

Ferrari GTC4Lusso
Ferrari GTC4Lusso
Niezwykłym rozwiązaniem jest system o nazwie Dual Cocpit. Sprowadza się on do ekranu umieszczonego przed pasażerem, dzięki któremu ma on dostęp do tych wszystkich parametrów, które może obserwować kierowca. Pasażer wie więc, z jaką prędkością jedzie samochód, na jakich obrotach pracuje jednostka napędowa czy jakie przeciążenia panują w zakrętach. Super!

Ferrari GTC4Lusso
Ferrari GTC4Lusso
Ferrari zdecydowało się na zmianę nazwy nie tylko ze względu na nowe wnętrze czy większą moc silnika. GTC4Lusso to samochód znacząco różniący się wyglądem od FF. Owszem oba pojazdy mają podobną linię nadwozia, ale zmiany są olbrzymie. GTC4Lusso otrzymało całkowicie nowy przód (inne są reflektory, zderzak, maska, błotniki) oraz tył (zderzak z dyfuzorem, światła, klapa bagażnika, błotniki).

Zmieniono nawet przetłoczenia na drzwiach. Wszystko po to, by zmiana nazwy nie była zwykłym zabiegiem marketingowym.

Ferrari GTC4Lusso zadebiutuje w marcu na salonie w Genewie.

Ferrari FF znika! Zastąpi je GTC4Lusso! - GALERIA ZDJĘĆ

Ferrari FF znika! Zastąpi je GTC4Lusso!Ferrari FF znika! Zastąpi je GTC4Lusso!Ferrari FF znika! Zastąpi je GTC4Lusso!Ferrari FF znika! Zastąpi je GTC4Lusso!Ferrari FF znika! Zastąpi je GTC4Lusso!Ferrari FF znika! Zastąpi je GTC4Lusso!Ferrari FF znika! Zastąpi je GTC4Lusso!Ferrari FF znika! Zastąpi je GTC4Lusso!

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS