chceauto.pl
x

Citroen C4 Picasso

Oceny użytkowników3.9946/5. Głosy: 372
Ocena: 3.99/5
Głosy: 372.

Lata produkcji

2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018

Citroen C4 Picasso I (2007-2013)

Citroen C4 Picasso zadebiutował w połowie 2006 roku. Kilka miesięcy później (premiera w styczniu 2007) w ofercie francuskiej marki pojawiła się też jego wydłużona wersja o nazwie C4 Grand Picasso.

Oba auta powstały w oparciu o płytę podłogową i przy wykorzystaniu podzespołów z kompaktowego C4. Mniejsza – pięcioosobowa - odmiana mierzy 4 470 mm długości 1 830 mm szerokości i 1 680 mm wysokości. Samochód w siedmioosobowej specyfikacji Grand (dwa dodatkowe fotele montowane w bagażniku) jest nieco dłuższy (4 590 mm) i odrobinę wyższy (1 710 mm). Rozstaw osi, niezależnie od modelu, to gwarantujące sporo miejsca w kabinie 2 728 mm.

Pięcio i siedmioosobowa odmiana różni się jednak znacznie konstrukcją tylnego zawieszenia. C4 Grand Picasso otrzymał układ, w którym za amortyzację – tak jak w samochodach ciężarowych – odpowiadają miechy powietrzne. Dzięki temu auto oferuje wyższy komfort jazdy, kierowca ma też możliwość regulacji prześwitu tylnej osi.

W porównaniu do swojego poprzednika – Citroena Xara Picasso – samochód może się pochwalić zdecydowanie nowocześniejszym nadwoziem. We wnętrzu nie najdziemy już twardych plastików, w większości egzemplarzy nie można też narzekać na staranność wykończenia (wnętrze nie skrzypi i nie trzeszczy). Pasażerowie mają do dyspozycji dużo przestrzeni, w desce rozdzielczej ukryto kilka (nie zawsze pojemnych) schowków.

Kabina C4 Picasso ma jednak również wady. Nie wszystkim spodoba się np. francuskie podejście do ergonomii. Większość przycisków sterujących funkcjami samochodu przeniesiona została na rdzeń kierownicy (kręci się tylko jej wieniec), informacje o prędkości czy parametrach pracy silnika wyświetlane są na ciekłokrystalicznym ekranie na szczycie konsoli środkowej (w lepiej wyposażonych egzemplarzach można nawet zmieniać jego barwę), radio schowane zostało pod specjalną maskownicą. Przyzwyczajenia wymaga ponadto sterowanie klimatyzacją. Kierowca i pasażer przedniego fotela mają dwa osobne pulpity sterujące, co jest akurat dobrym rozwiązaniem, niestety zastosowane na nich przyciski są mikroskopijnie małe.

Mimo tych kilku niedogodności właściciele C4 Picasso przeważnie są z auta zadowoleni. Samochód cieszy się opinią raczej niezawodnego, oferuje też jedno z największych wnętrz w klasie. Plusem wersji Grand jest też łatwość składania foteli trzeciego rzędu, w przeciwieństwie do konkurencyjnych pojazdów czynność ta nie sprawia większych trudności.

Nie oznacza to jednak, że eksploatacja C4 Picasso zawsze przebiega bezproblemowo. Samochód czasami zaskakuje użytkownika drobnymi usterkami instalacji elektrycznej, ale trzeba przyznać, że jak na tak naszpikowane elektroniką auto, jest ich zaskakująco mało. Często przepalają się żaróweczki podświetlenia deski rozdzielczej, przestają składać się lusterka lub pojawiają się błędy w układzie poduszek powietrznych (najczęściej to wina luźnych kostek pod fotelami przednimi), awarii ulegają też spryskiwacze reflektorów.

Niestety, dość często problemy sprawia pneumatyczne tylne zwieszenie wersji Grand Picasso. Same miechy powietrzne szybko się przecierają (uchodzi z nich powietrze) a ich naprawa (wymiana) możliwa jest niemal wyłącznie w autoryzowanej stacji obsługi. To samo dotyczy również drugiego kluczowego elementu układu pneumatycznego – kompresora. Na szczęście, z jego naprawą poradzą sobie również nieautoryzowane warsztaty, dzięki czemu usunięcie usterki tego elementu nie powinno kosztować więcej niż tysiąc złotych (w ASO ponad trzy tysiące).

Kiepska opinia przylgnęła do sterowanych automatycznie skrzyń biegów typu MCP. Citroen oferował C4 Picasso zarówno z pełni automatycznymi, jak i zautomatyzowanymi skrzyniami biegów (zdecydowana większość na rynku wtórnym).

Chociaż, przynajmniej teoretycznie, oba rozwiązania powinny świetnie sprawdzać się w typowo rodzinnym samochodzie, w rzeczywistości tak nie jest. Dobrze radzą sobie jedynie zwykłe skrzynie automatyczne, które – mimo że niezbyt trwałe – zapewniają autu niezłą dynamikę. Tego samego nie można jednak powiedzieć o zautomatyzowanych przekładniach MCP, których działanie wielu kierowców uznać może za irytujące. Moment zmiany biegu trwa bardzo długo i przeważnie zakończony jest mocnym szarpnięciem o ile kierowca, w odpowiednim momencie, nie ujmie gazu. W praktyce oznacza to, że eksploatacja auta ze skrzynią MCP wymaga nie tylko przyzwyczajenia i wprawy, ale też rozwagi. Długie zmiany biegów sprawiają, że wyprzedzanie staje się czasami niebezpieczne.

W przypadku tego rodzaju skrzyni na szybkie zużycie narażone jest też sprzęgło i koło dwumasowe (naprawa ok. 2 tys. zł). Skrzynie MCP są jednak łatwiejsze w naprawach niż zwykłe „automaty” i zużywają przeważnie nawet o dwa litry paliwa mniej.

Na szczęście, na tym lista typowych przypadłości i słabych punktów C4 Picasso się kończy. Szeroka gama jednostek napędowych pozwala łatwo dopasować pojazd do swoich potrzeb, wszystkie silniki mogą się pochwalić raczej dobrą opinią. W przypadku jednostek wysokoprężnych trzeba pamiętać o fabrycznym filtrze cząstek stałych, który co jakiś czas, wymaga uzupełniania specjalnego płynu (eloys/infineum). Żywotność filtra cząstek stałych, w zależności od sposobu i warunków eksploatacji, waha się między 120-200 tys. km. Koszt jego wymiany to między 2 a 3 tysiące złotych.

Citroen C4 Picasso II (2013-2016)

Zupełnie nowy model, zbudowany w oparciu o modułową płytę podłogową EMP2 wkrótce trafił do salonów w 2013 roku.

Nadwozie ma 4,43 m długości, 1,83 m szerokości i 1,61 m wysokości. Długość auta jest wiec o 4 cm krótsza niż poprzedniej generacji, o 55 mm (do 2,75 mm) zwiększył się jednak rozstaw osi.

Oprócz tego, dzięki zastosowaniu lżejszej, modułowej platformy, samochód waży średnio (w zależności od wersji silnikowej) aż o 140 kg mniej niż poprzednik. Samochód może się też pochwalić bagażnikiem o pojemności aż 537 l. Picasso zyskało też zupełnie nowe wnętrze. Zachowano jednak charakterystyczne cechy – umieszczone centralnie, elektroniczne zegary czy wielofunkcyjną kierownicę. Nowością jest zamontowany na konsoli środkowej 7-calowy wyświetlacz dotykowy pełniący funkcję panelu sterowania dla dwustrefowej klimatyzacji czy systemu audio.

II generacja C4 Picasso jest pierwszym pojazdem koncernu PSA wyposażonym w nowej generacji silniki wysokoprężne „BlueHDI”. Wersje z silnikami wysokoprężnymi standardowo oferowane są z ręcznymi, sześciostopniowymi skrzyniami biegów.

W 2016 roku - zgodnie z panującą modą - w połowie sześcioletniego cyklu produkcyjnego, producent zafundował autu kilka zmian. Lifting karoserii skupił się na pasie przednim i tylnych światłach. Zmiany objęły również paletę barw nadwozia (trzy nowe kolory karoserii) i listę wyposażenia. Zmodernizowany Citroen C4 Picasso mierzy teraz 4,44 m długości, 1,83 m szerokości i 1, 61 m wysokości. C4 Grand Picasso ma obecnie 4,6 m długości. Standardem są teraz nowe obręcze kół w rozmiarze 17 cali. Klienci mogą się też zdecydować na dwubarwne lakierowanie.

Producent przewidział cztery wersje wykończenia wnętrza i pięć rodzajów tapicerek. W kabinie znajdziemy odświeżony system nawigacji 3D Citroën Connect Nav z 7-calowym, dotykowym ekranem, który współpracuje również z centralnym wyświetlaczem (o przekątnej 12 cali) w desce rozdzielczej. Na listę opcji trafił m.in. adaptacyjny tempomat (z funkcją hamowania awaryjnego) oraz liczne systemy elektroniczne (m.in. ostrzegające o zmęczeniu, niekontrolowanej zmianie pasa ruchu czy pojazdach poruszających się w martwym polu).

W cennikach znajdziemy cztery wersje napędowe: dwie benzynowe (trzycylindrowy 1,2 PureTec o mocy 110 KM lub 130 KM) i dwie wysokoprężne (BlueHDI 120 KM lub 150 KM). W ofercie będą sześciostopniowe ręczne i – również sześciostopniowe – automatyczne skrzynie biegów.

Przykładowe samochody

Citroen C4 Picasso

Citroen C4 Picasso II FL 2.0 HDI 150 KM

2016, VAN
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 51 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
Citroen C4 Picasso

Citroen C4 Picasso II 1.6 VTi 120 KM

2013, VAN
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 31 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny3.00/5. Głosy: 2
Citroen C4 Picasso

Citroen C4 Picasso I 1.8 16V 125 KM

2007, VAN
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 15 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćOceny3.67/5. Głosy: 9

Zobacz także

Citroen kończy produkcję minivanów

Citroen kończy produkcję minivanów 2022-04-24

Citroen wycofuje się z segmentu minivanów. Ostatni egzemplarz Grand C4 SpaceTourer wyjedzie z fabryki w hiszpańskim Vigo w czerwcu.Następcy tego modelu nie przewidziano. Zakończenie produkcji minivanów to efekt odwrócenia się europejskich kierowców od...
Duży sukces Citroena

Duży sukces Citroena 2017-10-24

Nieco ponad czterech lat potrzebował Citroen na dostarczenie klientom 500 egzemplarzy drugiej generacji modelu C4 Picasso. Drugie wcielenie popularnego minivana pojawiło się w europejskich salonach w 2013 roku. [image 25617]Osiągnięcie można traktować w...
Citroen C4 Picasso po liftingu

Citroen C4 Picasso po liftingu 2016-05-09

Mijają właśnie trzy lata od wprowadzenia na rynek drugiej generacji Citroena C4 Picasso. Zgodnie z panującą modą, w połowie sześcioletniego cyklu produkcyjnego, producent zafundował autu kilka zmian. Lifting karoserii skupił się na pasie przednim i...
Car of the Year 2014. Znamy zwycięzcę!

Car of the Year 2014. Znamy zwycięzcę! 2014-03-03

Zgodnie z tradycją, rozpoczęciu salonu w Genewie towarzyszyło ogłoszenie zwycięzcy konkursu COTY. Jury, w skład którego wchodzi 58 dziennikarzy motoryzacyjnych z 22 europejskich krajów, ogłosiło właśnie zdobywcę prestiżowego tytułu Europejskiego...
Car of the Year 2014

Car of the Year 2014 2013-12-17

Wiemy już, jakie auta przeszły do ścisłego finału prestiżowego konkursu na Europejski Samochód Roku 2014 roku. Jury złożone z 58 dziennikarzy reprezentujących różne motoryzacyjne tytułu z 22 europejskich krajów ogłosiło właśnie siódemkę...
Jeździmy nowym Grand C4 Picasso

Jeździmy nowym Grand C4 Picasso 2013-10-14

W okolicach Obersalzberg odbyły się pierwsze jazdy testowe nowym Citroenem. Na miejscy był reporter chcekupicauto.pl Samochód trafia właśnie do polskich salonów. Chcesz dowiedzieć się więcej?Zapraszamy do naszej galerii!
Wysokie noty Hondy i Citroena!

Wysokie noty Hondy i Citroena! 2013-06-26

Specjaliści od rozbijania aut w kontrolowanych warunkach – EuroNCAP – sprawdzili właśnie dwa kolejne samochody. Tym razem testom zderzeniowym poddano dwie motoryzacyjne nowości wchodzące na europejskie rynki: Citroena C4 Picasso i Hondę CR-V.Oba auta...
Nowy C4 Picasso. Znamy ceny!

Nowy C4 Picasso. Znamy ceny! 2013-06-11

W maju Citroen zaprezentował nową generację popularnego modelu C4 Picasso. Zupełnie nowy model, zbudowany w oparciu o modułową płytę podłogową EMP2 wkrótce trafi do salonów. Ile trzeba będzie za niego zapłacić?W Polsce C4 Picasso oferowany...
Oficjalnie: nowy Citroen C4 Picasso

Oficjalnie: nowy Citroen C4 Picasso 2013-04-02

Zgodnie z przewidywaniami, po premierze koncepcyjnego modelu o nazwie Technospace, Citroen zaprezentował właśnie produkcyjną wersję nowego C4 Picasso. Auto jedynie nieznacznie różni się od zaprezentowanego w Genewie prototypu. Zbudowane w oparciu o...
Citroen Technospace

Citroen Technospace 2013-03-09

Na salonie genewskim Citroen pokazał prototyp o nazwie Technospace, który stanowi zapowiedź nowego C4 Picasso.
C4 Picasso. "Francuz" może się nie psuć!

C4 Picasso. "Francuz" może się nie psuć! 2012-04-24

Citroen C4 Picasso zadebiutował w połowie 2006 roku. Kilka miesięcy później (premiera w styczniu 2007) w ofercie francuskiej marki pojawiła się też jego wydłużona wersja o nazwie C4 Grand Picasso.Oba auta powstały w oparciu o płytę podłogową i...
Dacia Lodgy - zmiażdży konkurencję?

Dacia Lodgy - zmiażdży konkurencję? 2012-04-15

Chociaż w polskiej ofercie Dacii wciąż nie ma jeszcze najnowszego modelu – Lodgy – auto zamawiać już mogą francuscy klienci rumuńskiej marki. Czy nowa Dacia to faktycznie najtańszy minivan na świecie? Oficjalne cenniki marki nie pozostawiają...
Która francuska marka jest najlepsza?

Która francuska marka jest najlepsza? 2011-06-09

Samochody francuskie mają w Polsce wierną rzeszę zwolenników. Chociaż nie wszystkie słyną z bezawaryjności, wielu kierowców ceni francuskie marki za bogate wyposażenie, przyjemne wnętrza, wysoki komfort jazdy, ciekawą stylistykę, a – od kilku...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS