chceauto.pl
x
Bezpieczeństwo w VW, czyli czekając na Golfa VII FL...

Bezpieczeństwo w VW, czyli czekając na Golfa VII FL...

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2016-10-25
Od ponad 40 lat rozwiązania techniczne stosowane w Golfie są odbiciem tego, co dzieje się w świecie motoryzacji. Więcej – dzięki Golfowi, Volkswagen upowszechnił te rozwiązania. Zwłaszcza systemy bezpieczeństwa przestały być dzięki niemu przywilejem nielicznych, a stały się dostępne dla wszystkich kierowców.

Początkowo chodziło o tak podstawowe wyposażenie jak skuteczne zagłówki czy bezpieczne zawieszenie. Potem dołączyły nadwozie absorbujące energię zderzenia, poduszki powietrzne oraz ABS. W 1998 roku zastosowano elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC), który do dzisiaj w niebezpiecznych sytuacjach pomaga kierowcom zachować kontrolę nad samochodem. Kolejne nowoczesne systemy asystujące zainicjowały prawdziwą rewolucję w dziedzinie bezpieczeństwa – od systemu awaryjnego hamowania w mieście (z funkcją City), który rozpoznaje zagrożenie w ruchu miejskim i zapobiega kolizji, aż do czujnika Blind-Spot, dzięki któremu tzw. „martwy punkt” przestaje być źródłem ryzyka podczas jazdy. Golf jest wyposażony w wiele różnych systemów służących bezpiecznej jeździe. Właśnie zbliża się debiut zmodernizowanego modelu, dzięki któremu poruszanie się po drogach będzie jeszcze bezpieczniejsze.

Przegląd najważniejszych systemów bezpieczeństwa zastosowanych w Golfie w ciągu 40 lat:

• napęd na przednie koła – Golf I, 1974 r.
• automatyczne, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa oraz zagłówki we wszystkich wersjach auta – Golf I, 1976 r.
• system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS) – Golf II, po raz pierwszy w wersji „syncro”, 1986 r.
• poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera – Golf III, 1992 r.
• ABS seryjny we wszystkich wersjach modelu – Golf III, 1996 r.
• elektroniczny system stabilizacji pojazdu (ESC) – Golf IV, 1998 r.
• asystent hamowania – Golf IV, 1999 r.
• ESC, seryjny we wszystkich Golfach dostępnych w Niemczech – Golf IV, 1999 r.
• pedały niepowodujące urazów kończyn w razie zderzenia (COF) – Golf V, 2003 r.
• automatyczny system regulacji odstępu od poprzedzającego pojazdu, poduszka powietrzna chroniąca kolano kierowcy – Golf VI, 2008 r.
• aktywny tempomat ACC z systemem Front Assist i funkcją hamowania awaryjnego w mieście (City) – Golf VII, 2012 r.
• system automatycznego hamowania po kolizji, system aktywnej ochrony pasażerów (PreCrash) – Golf VII, 2012 r.
• czujnik Blind-Spot z asystentem wspomagającym wyjazd z miejsca parkingowego – Golf Sportsvan, 2014 r.


Zobacz także

Volkswageny ID. otrzymają nowy silnik elektryczny

Volkswageny ID. otrzymają nowy silnik elektryczny 2023-04-14

Volkswagen opracował nową generację elektrycznego napędu dla samochodów z rodziny ID. Nowy silnik będzie mocniejszy, a jednocześnie ma zużywać mniej energii, zwiększając zasięg. W samochodach jednostka o kodzie APP550 pojawi się pod koniec 2023...
Volkswagen reaktywuje markę Scout

Volkswagen reaktywuje markę Scout 2022-05-13

Volkswagen ogłosił, że wprowadzi na rynek w USA pickupa i dużego SUV-a o napędzie elektrycznym. Decyzja została potwierdzona przez radę nadzorczą grupy VW podczas dorocznego Walnego Zgromadzenia. Samochody zostaną zaprojektowane w USA i będą tam...
Ambitne plany Seata. Największa inwestycja w historii Hiszpanii

Ambitne plany Seata. Największa inwestycja w historii Hiszpanii 2022-03-23

Seat i Grupa Volkswagen planują przeznaczyć ponad 7 miliardów euro na zelektryfikowanie Hiszpanii. Byłaby to największa pojedyncza inwestycja przemysłowa w historii tego kraju. "Ten projekt jest bardzo ważny – dla Volkswagena, Hiszpanii i całej...
Ford i Volkswagen zacieśniaja współpracę. Będą "wspólne" modele?

Ford i Volkswagen zacieśniaja współpracę. Będą "wspólne" modele? 2022-03-16

Ford Motor Company i Grupa Volkswagen poszerzają współpracę w dziedzinie samochodów elektrycznych. Ford planuje budowę kolejnego auta na niemieckiej platformie MEB z przeznaczeniem na rynek europejski. Oznacza to, że amerykański koncern podwoi liczbę...
Volkswagen ID.5  Ruszyła seryjna produkcja

Volkswagen ID.5 Ruszyła seryjna produkcja 2022-01-28

Volkswagen rozpoczął produkcji modeli ID.5 i ID.5 GTX. Oznacza to zakończenie transformacji fabryki Volkswagena w Zwickau w zakład produkcji pojazdów elektrycznych. Ta od dawna działająca fabryka w zachodniej Saksonii jest pierwszym dużym zakładem,...
Volkswagen liderem rynku aut elektrycznych w Europie

Volkswagen liderem rynku aut elektrycznych w Europie 2022-01-25

W 2021 roku do krajów Unii Europejskiej oraz Norwegii i Islandii Grupa VW dostarczyła 472 300 aut zasilanych z gniazdka. To o 64 procent więcej niż rok wcześniej. Auta elektryczne i hybrydy plug-in stanowiły łącznie 17,2 procent wszystkich...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS