chceauto.pl
x

Audi A8

Oceny użytkowników3.8171/5. Głosy: 164
Ocena: 3.82/5
Głosy: 164.

Lata produkcji

1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024

Audi A8 D2 (1994-2002)

Większość oferty stanowią pojazdy pierwszej generacji - typoszeregu D2 produkowanego w latach 1994-2002. Samochodów z polskich salonów na rynku wtórnym praktycznie nie ma, te które trafiły do nas z Niemiec albo nie nadawały się już do jazdy po wypadku, albo pełniły rolę flagowych pojazdów firmowych, przez co ich przebiegi sięgać mogą nawet pół milina kilometrów (nie sugerujmy się stanem wnętrza, nawet po 400 tys. km nie wykazuje ono zbyt dużych śladów zużycia).

Auto ma w pełni aluminiowe nadwozie, które nie jest zbyt lubiane przez blacharzy, więc spora liczba samochodów ma za sobą niechlujnie przeprowadzone naprawy blacharskie.

Nie dajmy się również nabrać na częste w przypadku tego modelu twierdzenia sprzedającego, że „aluminium szpachla się nie trzyma”, więc nie ma co oglądać nadwozia...

Powiedzmy sobie wprost - koszty utrzymania tego samochodu nie będą niskie. Co prawda, w A8 D2 oferowano diesle, ale były to albo silniki nieudane, albo - mocno skomplikowane, przez co ich serwis jest niebywale drogi.

Podstawowa jednostka to 2.5 TDI, w której zdarzają się awarie przepływomierza i zużywają się wałki rozrządu. Do szybkiej ruiny niezbyt zamożnego właściciela może doprowadzić jednostka 3.3 TDI V8. Osiem cylindrów, dwie głowice, dwie turbosprężarki i wysokie przebiegi to gwarancja wysokich kosztów. Co gorsza, wiele części dostępnych jest wyłącznie w ASO, a skomplikowana konstrukcja powoduje, że wielu mechaników nie podejmuje się napraw i... pozostaje tylko ASO. A tam koszty mogą porazić...

Lepszym wyborem - przynajmniej jeśli chodzi o bezawaryjność - będą silniki benzynowe. Wybór jest szeroki, począwszy od 2.8V6 po 3.7V8 i 4.2V8. Ten ostatni silnik oferowano w kilku wariantach mocy, do 360 KM (w wersji S8) włącznie. O niskim zużyciu paliwa można zapomnieć w każdym przypadku, serwis również tani nie będzie, jednak raczej obejdzie się bez poważnych awarii (o ile obecny właściciel nie sprzedaje "miny"). W 1998 roku, przy okazji liftingu głowice z 4 zaworami na cylinder zastąpiono głowicami o 5 zaworach.

Bardzo rzadką ofertą, która skierowana jest już wyłącznie do fanów marki, jest silnik 6.0 W12. Wprowadzono go do oferty pod koniec produkcji (w 2001 roku), a zużycie paliwa może szokować. Z tego względu trudno auto z jednostką W12 pod maską traktować jak samochód do codziennej jazdy. Nie zapominajmy również o niesłychanie skomplikowanej konstrukcji. To, oraz "upchanie" silnika i osprzętu pod maską powoduje, że nawet najprostsze czynności serwisowe urastają do rangi sporego problemu, za który oczywiście trzeba sporo zapłacić.

A co z gazem? Ryzyko zawsze można podjąć... Jeśli nie chcemy prosić się o kłopoty (z wypaloną uszczęlką pod głowicą na czele) należy skorzystać z instalacji sekwencyjnych renomowanych producentów. Wydatek, z jakim trzeba się liczyć, to przynajmniej 4 tys. zł dla silników V8.

Wiele egzemplarzy Audi A8 posiada napęd na wszystkie koła (w mocniejszych wersjach był standardem. Jest to rozwiązanie typu torsen, z centralnym mechnizmem różnicowym. Wszystkie koła napędzane są stale, a rozkład momentu między osiami może wahać się w niewielkim stopniu. Większość samochodów posiada również automatyczną skrzynię biegów.

Zawieszenie Audi A8 to skomplikowana, wielowahaczowa konstrukcja z aluminiowymi wahaczami. Oferuje świetny komfort, ale na polskich drogach poddaje się dość szybko. Serwis nie jest oczywiście tani.

Z pewnych rąk, samochód zdecydowanie wart polecenia. Mocne silniki, komfortowe zawieszenie, bogate wyposażenie, napęd na cztery koła oraz automatyczne skrzynie biegów, a przy tym relatywnie niewysokie koszty zakupu to niewątpliwie zalety tego modelu.

Niestety większość egzemplarzy dostępnych na rynku wtórnym świadczy jedynie o korupcji wśród diagnostów przeprowadzających badania techniczne...

Audi A8 D3 (2002-2010)

Typoszereg D3 zadebiutował w 2002 roku i z niewielkimi zmianami produkowany był aż do początku roku 2010. W 2005 roku samochód poddano niewielkiemu liftingowi, który ograniczył się do kilku detali, jak np. zmiany wyglądu atrapy chłodnicy. Pojazd cieszy się opinią bezawaryjnego, ale nie można powiedzieć, by jego utrzymanie było tanie. Podobnie, jak w poprzedniku, najwięcej problemów sprawiać będzie zawieszenie. Niezbyt dobra opinią cieszą się też automatyczne skrzynie biegów, których naprawa kosztować może nawet kilkanaście tysięcy złotych. Trzeba się też nastawić na kłopoty z elektroniką. Samochód ma na pokładzie wiele gadżetów, które z czasem zamiast cieszyć, powoli stają się udręką.

Audi A8 D4 (2010-2015)

Najnowsza generacja Audi A8 zadebiutowała w listopadzie 2010 roku. Pierwsze samochody trafiły do klientów jednak do klientów dopiero w 2011 roku. Samochód - oprócz nazwy - nie ma nic wspólnego ze swoim poprzednikiem. Model zbudowano w oparciu o zupełnie nową płytę podłogową. Jego nadwozie mierzy aż 5,14 m długości, rozstaw osi bazowej wersji to monstrualne 2,99 m.

Do budowy auta wykorzystano ramę przestrzenną Audi Space Frame, nadwozie w całości wykonane jest z aluminium, co wpływa zarówno na obniżenie masy pojazdu, jak i zwiększenie sztywności skrętnej karoserii. Samochód wyposażono w całą masę elektronicznych gadżetów - jednym z nich jest np nowy, dotykowy wyświetlacz systemu MMI, który wyposażono w funkcję rozpoznawania pisma - dzięki temu obsługa np. nawigacji jest bardzo prosta.

Samochód jest nowością na rynku, nie sposób więc mówić o jego typowych usterkach.

Audi A8 D5 (2017-2021)

Czwarte wcielenie A8 zadebiutowało w lipcu 2017 roku.

W podstawowej odmianie nadwozie ma 5172 mm długości. Wersja z przedłużonym rozstawem osi (3128 mm zamiast 2998 mm) mierzy 5302 mm. Szerokość nadwozia to (bez lusterek) 1945 mm – wysokość - 1473 mm.Podobnie, jak wszystkie poprzednie generacje nowe A8 zbudowano wykorzystując nową generację przestrzennej ramy Audi Space Frame. W jej ostatnim wcieleniu znajdziemy m.in. włókna węglowe oraz stopy magnezu, stali i aluminium.

W początkowym okresie do wyboru będą dwie doładowane jednostki V6 – 3,0 l TDI (286 KM) i 3,0 l TFSI (340 KM). W krótkim czasie ofertę uzupełnią silniki V8 – 4,0 l TDI (435 KM) i 4,0 l TFSI (460 KM) oraz – topowa – jednostka W12 generująca moc 585 KM. Wszystkie odmiany za wyjątkiem 3,0 l TFSI wyposażone będą w aktywne zawieszenie jednostki napędowej oraz aktywny system redukcji hałasu ANC. Standardem będzie również napęd na obie osie quattro i ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów. Docelowo w cennikach pojawi się też hybrydowe Audi A8L e-tron quattro generujące 449 KM. W trybie elektrycznym samochód legitymuje się zasięgiem do 50 km.

Jak już informowaliśmy standardowym wyposażeniem nowego A8 jest pracująca pod napięciem 48-voltów instalacja elektryczna. Każdy egzemplarzy wyposażony będzie ponadto w system mild hybrid wykorzystujący napędzany paskiem alternator pełniący też rolę rozrusznika(zaawansowana funkcja żeglowania).

W zawieszeniu każdego z kół zastosowano układ pięciu niezależnych wahaczy i pneumatyczną kolumnę resorującą z hydraulicznie regulowanymi amortyzatorami (konstrukcja przypomina nieco hydropneumatykę stosowaną niegdyś w Citroenach). Standardowo kierowca ma do dyspozycji cztery wysokości prześwitu. Dodatkowo układ zwieszenia może zostać wyposażony w osobną jednostkę sterującą, która dba o optymalny dobór prześwitu i siły tłumienia. Komputer korzysta również z szeregu czujników rozbudowanych systemów autonomicznej jazdy i bezpieczeństwa czynnego śledzących otoczenie w promieniu 360 stopni. Przykładowo – gdy wykryje realne zagrożenie zderzeniem bocznym, automatycznie zwiększy prześwit po narażonej na kontakt z innym pojazdem stronie. Dzięki temu siłę uderzenia w większym stopniu przejąć ma – zaprojektowana specjalnie po tym kątem – podłoga! Samochód wyposażono również w skrętną tylną oś, która zapewniać ma nie tylko wyższą precyzję prowadzenia, ale też promień skrętu porównywalny z Audi A4!

Nad bezpieczeństwem pasażerów nowego Audi A8 czuwa aż 41 systemów. Zakres personalizacji pojazdu obejmuje blisko 400(!) funkcji dostępnych w sześciu profilach użytkownika (plus jeden profil gościa). Nieograniczona wydaje się też lista opcji. Obejmuje ona m.in. elektrycznie otwierane drzwi, fotele o ulepszonej funkcji masażu (w oparciu przedniego fotela może być zamontowana specjalna mata, służącą do masażu i ogrzewania stóp osoby siedzącej z tyłu) czy rozbudowany system klimatyzacji z dozownikiem perfum, jonizatorem powietrza, czujnikami ruchu i nasłonecznienia kabiny.

W kabinie znajdziemy ponadto najnowsze wcielenie systemu Audi Virtual Cockpit z dwoma ekranami pracującymi w rozdzielczości 1920x720 px i system inforozrywki Infotainment Platform MIB 2+ stworzony przy współpracy z firmą NVIDIA. Obsługująca go jednostka centralna wykorzystuje czterordzeniowy procesor główny i 192-rdzeniowy procesor graficzny. System działa aż 50 razy szybciej, niż jego pierwsza generacja. Nie trzeba chyba wspominać o takich „oczywistych oczywistościach”, jak funkcja sterowania głosem, potrafiąca się uczyć nawigacja, czy szybki modem LTE z pokładową siecią wi-fi.

Auto wyposażono też w zaawansowane systemy autonomicznej jazdy. Samochód potrafi m.in. automatycznie poruszać się w korku przy prędkościach do 60 km/h. Przejmuje wówczas wszelkie funkcje, dzięki czemu kierowca nie musi nawet trzymać rąk na kierownicy. Nowością jest też – sterowany ze smartfona – system automatycznego parkowania. W czasie wykonywania tego manewru kierowca nie musi nawet przebywać wewnątrz pojazdu!

Przykładowe samochody

Audi A8

Audi S8 4.0 TFSI 571 KM

2021, sedan
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 412 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Audi A8

Audi A8 D5 Long 60TDI 435 KM

2020, sedan
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 315 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynkuOceny5.00/5. Głosy: 1
Audi A8

Audi A8 D5 55TFSI 340 KM

2017, sedan
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 203 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Audi A8

Audi A8 D4 FL 3.0 TFSI 310 KM

2014, sedan
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 124 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertę
Audi A8

Audi A8 D4 3.0 TFSI 290 KM

2010, sedan
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 60 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty
Audi A8

Audi A8 D3 4.2 TDI 350 KM

2010, sedan
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 45 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny4.50/5. Głosy: 6
Audi A8

Audi A8 D2 2.8 E 193 KM

1994, sedan
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 9 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynkuOceny3.50/5. Głosy: 8

Zobacz także

Audi A8 po liftingu

Audi A8 po liftingu 2021-11-02

A8 to największy i najbardziej luksusowy model Audi. Pierwsza generacja na rynku pojawiła się w 1994 roku, a od 2017 roku w ofercie jest czwarta.Samochód na rynku jest więc już ponad 4 lata, nadszedł więc czas na lifting. Zmiany nie są jednak duże.Z...
Audi A8 L 60 TFSI e quattro. Luksusowa hybryda

Audi A8 L 60 TFSI e quattro. Luksusowa hybryda 2019-10-18

Audi zaprezentowało "ekologiczną" wersję swojej flagowej limuzyny, czyli A8 L. Samochód nosi skomplikowaną nazwę Audi A8 L 60 TFSI e quattro. Mamy więc do czynienia z Audi A8 o przedłużonym rozstawie osi oraz napędem na wszystkie koła. A co kryje...
Volvo XC60 Światowym Samochodem Roku 2018

Volvo XC60 Światowym Samochodem Roku 2018 2018-03-28

Rok 2018 stać będzie pod znakiem Volvo. Nowe XC60 otrzymało właśnie prestiżowy tytuł Światowego Samochodu Roku 2018. Nie było by w tym może nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że zaledwie kilka tygodni wcześniej nowe XC40 zgarnęło tytuł...
Volvo XC40 z tytułem Car of the Year 2018

Volvo XC40 z tytułem Car of the Year 2018 2018-03-05

Znamy listę zwycięzców prestiżowego plebiscytu Car of the Year 2018. Ceniony przez producentów tytuł trafił do Volvo XC40!Samochód zwyciężył w konkursie uzyskując ogólną notę 325 głosów. Drugie miejsce, dość niespodziewanie, zajął nowy...
7 finalistów COTY 2018

7 finalistów COTY 2018 2017-11-27

Sytuacja zmienia się jak w kalejdoskopie. Nie dalej jak w zeszły czwartek poznaliśmy listę 37 kandydatów ubiegających się o tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2018. Dziś, zestawienie skurczyło się do zaledwie 7 kandydatów...Przypominamy, że...
Nowe Audi A8. Ceny

Nowe Audi A8. Ceny 2017-10-13

Poznaliśmy polskie ceny nowego Audi A8. Samochód, za którzy trzeba zapłacić przynajmniej 409 tys. zł, można już zamawiać w salonach niemieckiej marki.Nowe Audi A8 może być napędzane jeden z dwóch silników V6 turbo: 3.0 TDI lub 3.0 TFSI. Jednostka...
Audi zmienia oznaczenia. Połapiecie się?

Audi zmienia oznaczenia. Połapiecie się? 2017-08-23

Wygląda na to, że Audi zapatrzyło się w stronę Mercedesa-AMG. Firma z Ingolstadt poinformowała właśnie o zmianie oznakowania swoich samochodów. Bez zmian pozostają nazwy serii modelowych: od Audi A1 do Q7. Znika za to oznakowanie dotyczące jednostek...
Audi A8 - oficjalnie!

Audi A8 - oficjalnie! 2017-07-11

Po serii graficznych zapowiedzi producent z Ingolstadt zaprezentował wreszcie zupełnie nowe wcielenie flagowego Audi A8. Śmiało powiedzieć można, że to jeden z najbardziej zaawansowanych konstrukcyjnie pojazdów, jakie kiedykolwiek poruszały się po...
48 volt w nowym Audi A8

48 volt w nowym Audi A8 2017-06-09

Producent z Ingolstadt szykuje się do premiery zupełnie nowego modelu A8. Flagowe auto - po raz pierwszy - oferowane będzie standardowo z systemem mild hybrid. Napęd mild hybrid składa się z dwóch głównych podzespołów: chłodzonego wodą alternatora...
Nowe Audi z napędem na tył!

Nowe Audi z napędem na tył! 2016-10-19

Producent z Ingolstadt szykuje się właśnie na rynkową rewolucję. Wszystko wskazuje na to, że - po wielu latach - firma odwróci się od pojazdów z napędem przedniej osi!Zaskakująca decyzja ma być wynikiem wprowadzanej we wszystkich markach koncernu...
Audi A8 L extended

Audi A8 L extended 2016-04-11

Jeszcze w latach 90-tych ubiegłego wieku najważniejsze osoby w państwach wożone były samochodami przedłużanymi o dodatkowy segment, w którym często umieszczano trzecią parę drzwi.Przeróbek takich dokonywano zwykle na już wyprodukowanych...
Dla prezesa: Audi A8 L Security

Dla prezesa: Audi A8 L Security 2015-09-08

Na targach we Frankfurcie koncern z Ingolstadt zaprezentuje model A8 L Security – najbezpieczniejsze Audi wszechczasów. Pojazd będzie odpowiadał kryteriom klasy VR 9 - najsurowszym wymogom obowiązującym obecnie na rynku cywilnych limuzyn opancerzonych....
Audi S8 plus

Audi S8 plus 2015-08-05

W palecie Audi pojawił się właśnie nowy model - S8 z przydomkiem plus. Czym samochód wyróżnia się na tle "standardowego" S8?Z zewnątrz uwagę przykuwa montowany standardowo na klapie bagażnika spojler (opcjonalnie może on być wykonany z karbonu)....
Sześć milionów Audi Quattro!

Sześć milionów Audi Quattro! 2014-07-11

Z taśmy produkcyjnej w zakładach w Ingolstadt zjechało dziś sześciomilionowe Audi z napędem quattro. Kolejny rekord udało się osiągnąć w niespełna półtora roku po egzemplarzu pięciomilionowym. Jubileuszowy samochód – Audi SQ5 3,0 TDI quattro...
Nowe Audi S8. Już w Polsce!

Nowe Audi S8. Już w Polsce! 2014-02-01

W polskich salonach Audi debiutuje właśnie usportowiona wersja flagowej limuzyny - model S8. Na pierwszy rzut oka Audi S8 nie różni się od modelu A8. Sportowy charakter podkreślają jedynie dyskretne detale. Osłona chłodnicy "Singleframe" ma...
Audi A8 L Security. Dla wybrańców

Audi A8 L Security. Dla wybrańców 2014-01-17

Od kiedy na rynku pojawił się zupełnie nowy Mercedes klas S konkurencja ma twardy orzech do zgryzienia. By zapewnić sobie przewagę nad firmą ze Stuttgartu Audi zaprezentowało właśnie model A8 L Security przygotowany z myślą o najbardziej...
Takie jest nowe Audi A8

Takie jest nowe Audi A8 2013-08-21

Po trzech latach od wprowadzenia na rynek Audi poddało głębokiemu liftingowi swój flagowy model, czyli A8. Samochód nie tylko zmienił wygląd, pojawiły się również mocniejsze i bardziej oszczędne jednostki napędowe oraz nowe rozwiązania...
Nadjeżdża nowe A8 - relacja z premiery!

Nadjeżdża nowe A8 - relacja z premiery! 2013-08-19

Główną nowością Audi na wrześniowym salonie we Frankfurcie będzie całkowicie nowa generacja modelu A8.Niemiecka firma ujawniła na razie pierwsze zdjęcie tego pojazdu. Widać na nim niewiele, bo zaledwie reflektor. Przy okazji jednak Niemcy pochwalili...
25 najgorszych aut. Aż 16 z Niemiec!

25 najgorszych aut. Aż 16 z Niemiec! 2013-02-22

Przez lata szczytem marzeń polskich kierowców był samochód z Niemiec. Całe pokolenia marzyły o Oplach i Volkswagenach - wyznacznikiem prestiżu i bezawaryjności były Audi, BMW i Mercedesy. W ostatnim czasie sporo się jednak zmieniło. Czy samochody...
Konkurent BMW 7 i Mercedesa S

Konkurent BMW 7 i Mercedesa S 2012-11-15

Wszystko wskazuje na to, że samochodom pokroju Audi A8, BMW serii 7 i Mercedesa klasy S przybył właśnie nowy konkurent.Należąca do Fiata firma Maserati zaprezentowała niedawno nowy, zaprojektowane od podstaw model Quattroporte. Samochód kierowany jest...
Audi S6 i S8. Prestiż, ale za jaką cenę?

Audi S6 i S8. Prestiż, ale za jaką cenę? 2011-09-01

Samochody Audi cieszą się w Polsce niezmiennym pożądaniem. Ze względu na ceny największą popularnością cieszy się oczywiście A4, ale Polacy chętnie przesiedliby się do A6 albo nawet A8.Na początku tego roku do sprzedaży trafiło nowa generacja...
Szukasz używanego? Te raczej omijaj!

Szukasz używanego? Te raczej omijaj! 2011-07-19

Oceną awaryjności samochodów zajmuje się wiele instytucji.Stowarzyszenia, jak ADAC, Dekra czy TUV w oparciu o takie dane, jak częstotliwość wyjazdów pomocy drogowej do konkretnych aut, czy usterki wykryte w czasie przeglądów technicznych tworzą...
Nie przepłacaj u dealera!

Nie przepłacaj u dealera! 2011-07-06

Mimo że za nami już połowa 2011 roku, w salonach nadal trwają wyprzedaże aut z poprzedniego rocznika. Dotyczą one także samochodów klasy premium, na które przeceny sięgają nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Czy warto skusić się na taką...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS