chceauto.pl
x
Audi Q5 po faceliftingu. Co się zmieniło?

Audi Q5 po faceliftingu. Co się zmieniło?

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2012-04-25 Opinie
Styliści z Ingolstadt zafundowali właśnie fecelifting produkowanemu od 2008 roku modelowi Q5.

Samochód otrzymał m.in. nowy pas przedni i przestylizowaną tylną część nadwozia. Zmieniono kształt osłony chłodnicy i profil zintegrowanych z reflektorami świateł do jazdy dziennej.

Audi Q5 po faceliftingu
Audi Q5 po faceliftingu
Styliści zaopiekowali się też tyłem – inne są teraz klosze lamp wyposażony w dyfuzor zderzak, z którego wychodzą końcówki układu wydechowego.

Kuracja odmładzająca poskutkowała niewielką zmianą wymiarów auta. Nadwozie mierzy teraz 4,63 m długości, 1,9 m szerokości i 1,65 m wysokości.

Subtelne zmiany odnajdziemy również we wnętrzu. Zastosowano więcej szlachetnych materiałów (chrom i czarny, fortepianowy lakier), dzięki zamontowaniu czterech dodatkowych przycisków łatwiejsze jest teraz korzystanie z systemu MMI.

Audi Q5 po faceliftingu
Audi Q5 po faceliftingu
Wraz z odświeżonymi liniami karoserii, w palecie modelowej pojawiły się nowe jednostki napędowe.
Dotychczasowy, benzynowy motor o pojemności 3,2 l zastąpił nowy, doładowany kompresorem V6 o pojemności 3,0 l. Jednostka rozwija 272 KM i 400 Nm. Auto z tym silnikiem rozpędza się do prędkości maksymalnej 234 km/h i potrafi przyspieszyć do setki w 5,9 s. Średnie zużycie paliwa wynosić ma w tym przypadku 8,5 l/100 km.

Nowością jest też mniejszy, czterocylindrowy silnik 2,0 TFSI o mocy 225 KM i 300 Nm, który – przynajmniej oficjalnie – zużywa średnio 7,6 l/100 km.

Audi Q5 po faceliftingu
Audi Q5 po faceliftingu
W ofercie będą też trzy jednostki wysokoprężne: 2,0 l TDI w dwóch wariantach mocy (143 KM i 177 KM) oraz 3,0 V6 TDI rozwijające 245 KM i – bagatela – 580 Nm. Najmocniejszy Diesel zapewnia Q5 sprint do 100 km/h w 6,5 s i prędkość maksymalną 225 km/h przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 6,4 l/100 km. By zminimalizować spalanie wszystkie silniki wyposażone są w standardzie w system start&stop.

Nowością w gamie modelowej Q5 będzie wersja z napędem hybrydowym. Auto wyposażone ma być w benzynowy silnik 2,0 TFSI o mocy 211 KM oraz motor elektryczny rozwijający 54 KM. Sumarycznie – biorąc pod uwagę różnice w charakterystyce osiągów obu silników - maksymalna moc układu napędowego wynosi 245 KM i 480 Nm.

Audi Q5 po faceliftingu
Audi Q5 po faceliftingu
Hybrydowe Audi Q5 przyspieszać ma do 100 km/h w 7,1 s i rozpędzać się do prędkości maksymalnej 225 km/h. Średnie zużycie paliwa to 6,9 l/100 km, samochód może też pokonać dystans do 3 km (przy stałej prędkości 60 km/h) wyłącznie dzięki energii elektrycznej zmagazynowanej w akumulatorach litowo-jonowych o pojemności 1,3 kWh.

Zmodernizowane Audi Q5 trafić mają do salonów niemieckiej marki z początkiem jesieni.

Opinie i komentarze na temat artykułu

kikiś
5 maja 2012
Audi Q5 po faceliftingu. Czy coś się zmieniło? tak powinien brzmieć tytuł....
ja czejka
5 maja 2012
Jak był szpetny, tak pozostał!

Audi Q5 po faceliftingu. Co się zmieniło? - GALERIA ZDJĘĆ

Audi Q5 po faceliftingu. Co się zmieniło?Audi Q5 po faceliftingu. Co się zmieniło?Audi Q5 po faceliftingu. Co się zmieniło?Audi Q5 po faceliftingu. Co się zmieniło?Audi Q5 po faceliftingu. Co się zmieniło?Audi Q5 po faceliftingu. Co się zmieniło?Audi Q5 po faceliftingu. Co się zmieniło?Audi Q5 po faceliftingu. Co się zmieniło?Audi Q5 po faceliftingu. Co się zmieniło?Audi Q5 po faceliftingu. Co się zmieniło?Audi Q5 po faceliftingu. Co się zmieniło?Audi Q5 po faceliftingu. Co się zmieniło?

Zobacz także

Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł

Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł 2024-01-02

Nowy Hyundai Kona zaprezentowany został w 2022 roku i względem swojego poprzednika zmienił się diametralnie. Teraz jest to samochód większy, wyposażony w bogatszy zestaw nowoczesnych technologii i systemów wspierających kierowcę. Hyundai jest...
Test: Suzuki Across - znana hybryda w odmiennym wydaniu

Test: Suzuki Across - znana hybryda w odmiennym wydaniu 2023-12-08

[b]Across to jeden z dwóch modeli w gamie Suzuki (obok Swace'a), który został przejęty niemal wprost od Toyoty. Jaki jest cel takich zabiegów? Chodzi przede wszystkim o to, by zmieścić się w restrykcyjnych normach emisji dwutlenku węgla – Suzuki nie...
Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność?

Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność? 2023-12-01

Hyundai Tucson obecnej (czwartej) generacji zaprezentowany został w 2020 roku i praktycznie od zaraz zaczął odnosić sprzedażowe sukcesy. Model ten regularnie pojawia się w czołówkach rankingów popularności kompaktowych SUVów, a w 2022 roku był...
Test: Renault Arkana E-Tech - ucząc się od najlepszych

Test: Renault Arkana E-Tech - ucząc się od najlepszych 2023-10-16

W motoryzacji często bywa tak, że wszelkie trendy i kierunki rozwoju wyznaczane są przez klasę premium, której następnie cała reszta stara się dorównać. Przykładem tego są chociażby SUVy w stylu coupe, które wypromowane zostały początkowo przez...
Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód

Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód 2023-08-05

Nowe Suzuki S-Cross obecne jest na rynku od 2021 roku i to odświeżona wersja modelu SX4 S-Cross. Z nazwy zniknął dopisek SX4, ale to bynajmniej nie koniec zmian – wraz z tym przeprojektowano nadwozie i dodano nowe konfiguracje napędowe. Sprawdziliśmy,...
TEST: Suzuki Swace - udany efekt porozumienia dwóch marek

TEST: Suzuki Swace - udany efekt porozumienia dwóch marek 2023-05-02

Suzuki Swace zadebiutował w 2020 roku i jest efektem współpracy między Toyotą a Suzuki. Swace to w każdym calu bliźniacza do Toyoty Corolli konstrukcja, co dostrzec można gołym okiem już przy pierwszym kontakcie. Jednym z głównych powodów...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS