chceauto.pl
x

Audi Q3 I 2.0 TDI 140 KM

Audi Q3 I 2.0 TDI 140 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2011
Średnia cena
37 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
1968 cm3
Silnik
diesel
Waga
1520 kg
Ładowność
510 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
140 KM
0-100 km/h
9.9 s.
V max
202 km/h
Zasięg
1000 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
6.4 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
47 zł
Zbiornik paliwa
64 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
215/65 R16
235/55 R17
235/50 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
I premium Co to znaczy?
Bagażnik
460 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

Audi Q3 I 2.0 TDI 140 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Audi Q3 I 2.0 TDI 140 KMAudi Q3 I 2.0 TDI 140 KMAudi Q3 I 2.0 TDI 140 KMAudi Q3 I 2.0 TDI 140 KMAudi Q3 I 2.0 TDI 140 KMAudi Q3 I 2.0 TDI 140 KMAudi Q3 I 2.0 TDI 140 KMAudi Q3 I 2.0 TDI 140 KM

Audi Q3 I 2.0 TDI 140 KM

Audi Q3

Audi Q3 to niewielki crossover, który debiutował wiosną 2011 roku na salonie w Szanghaju. Pierwsze samochody trafiły do salonów w drugiej połowie roku. Samochód ma być bardziej prestiżową alternatywą dla takich aut, jak Mitsubishi ASX czy Nissan Qashqai. Q3 powstało w oparciu o płytę podłogową PQ35, na której powstają również Volkswagen Golf i Volkswagen Tiguan. Pojazd dostępny jest w jednej wersji nadwoziowej. Kierowcy wybierać mogą między napędem na przednią oś lub 4x4. Standardem jest sześciostopniowa ręczna skrzynia biegów, na liście wyposażenia opcjonalnego znalazła się siedmiostopniowa przekładnia S-tronic. Audi Q3 produkowane jest w hiszpańskiej fabryce Seata w Martorell.

Audi Q3 I

Audi Q3, czyli kopmaktowy suv, zadebiutowało pod koniec 2011 roku. Samochód bazuje na płycie podłogowej Volkswagen A5 (PQ35) znanej z Volkswagena Golfa V oraz Volkswagena Tiguana. Pod koniec 2014 roku model przeszedł lifting. Odświeżony model wyróżnia się przestylizowaną osłoną chłodnicy, która stała się odrobinę "ostrzejsza" w kształcie. Inne są również - wyposażone standardowo w światła do jazdy dziennej - ksenonowe reflektory i - wykonane w całości w technologii LED - tyle lampy. Zmodernizowano paletę jednostek napędowych. Do wyboru są trzy silniki benzynowe i cztery wysokoprężne motory z rodziny TDI. Wszystkie jednostki wyposażone są w bezpośredni wtrysk paliwa i doładowanie. Spełniają również normę emisji spalin Euro 6. Kurację odmładzającą przeszedł też model RS Q3. Auto - tak jak do tej pory - oferowane jest z pięciocylindrowym, benzynowym silnikiem 2,5 l. W stosunku do wersji sprzed liftingu samochód może się jednak pochwalić większą mocą (+30 KM) i momentem obrotowym (+30 Nm). Oznacza to, że odświeżony model rozwija moc 340 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm. Dzięki tym zmianom auto przyspiesza teraz do 100 km/h w 4,8 s u rozpędza się do prędkości maksymalnej 250 km/h. Napęd przenoszony jest na koła obu osi za pośrednictwem dwusprzęgłowej, zautomatyzowanej przekładni S-Tronic. Przedstawiciele Audi podkreślają również, że w układzie wydechowym zastosowano specjalne klapki mające potęgować wrażenia dźwiękowe.


Silnik

Jednostka 2,0 l TDI koncernu Volkswagena zadebiutowała w 2003 roku. Silnik szybko dał się poznać, jako dynamiczna i oszczędna jednostka, ale - zwłaszcza w początkowym okresie produkcji - przysparzał kierowcom wielu problemów. Te dotykają głównie odmiany produkowane do 2008 roku - wyposażone w pompowtryskiwacze. Po tym czasie jednostki otrzymały bezpośredni wtrysk paliwa systemu Common Rail, który rozwiązał większość problemów.

W silnikach z pompowtryskiwaczami (przed 2008 rokiem) standardem jest tzw. „osiadanie” (wersje 8-zaworowe) lub pękanie (odmiany z 16-zaworowe) głowic. W obu przypadkach winę ponoszą oszczędności materiałowe producenta. Przykre konsekwencje mają też - niestety liczne - usterki układu smarowania, którego niedomagania - przez większość czasu - przebiegają bezobjawowo. W mocniejszych wersjach z wałkami wyrównoważającymi dochodzi do wyrobienia krawędzi ośki napędzającej pompę oleju. W pozbawionych tego rozwiązania jednostkach standardem jest wyrobienie się łańcucha lub koła zębatego napędu pompy oleju. W każdym z przypadków efekt jest identyczny - nagły spadek ciśnienia smarowania i zatarcie. Ponieważ montaż nowych części niekoniecznie rozwiązuje problem, wiele warsztatów dokonuje modyfikacji jednostek 2,0 l TDI montując pompy oleju z wcześniejszych 1,9 TDI. W wielu przypadkach okazuje się to całkiem niezłym pomysłem.

Produkowane po 2008 roku 2,0 l TDI z układem Common Rail uchodzą za zdecydowanie trwalsze i godne polecenia jednostki. W ich przypadku trudno mówić o usterkach innych, niż typowe dla nowoczesnych Diesli: uszkodzonych turbosprężarkach, wtryskiwaczach czy dwumasowych kołach zamachowych.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-12-23

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Nowe Audi Q3 już w Polsce2018-11-30Audi Q3 już w salonach2018-11-08Nowe Audi Q3 już w produkcji2018-09-12Audi Q3 po zmianach2016-09-16Audi Q3 Sportback. Całkowita nowość!2019-07-26Audi A1 od Seata!2018-10-12

    Audi Q3 CRASHTEST

    Ogłoszenia

    Audi Q3

    Audi Q3


    47 900 zł

    Audi Q3 I 2.0 TDI 140 KM - PODOBNE SAMOCHODY

    Mercedes - Benz GLK

    Mercedes GLK

    200 CDI 143 KM diesel2011SUVręcznatylny
    cena średnia 46 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Ford Kuga

    Ford Kuga

    2.0 TDCI 140 KM diesel2011SUVręczna4x4
    cena średnia 34 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Volkswagen Tiguan

    Volkswagen Tiguan

    2.0 TDI 140 KM diesel2011SUVręcznaprzedni
    cena średnia 33 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Renault Koleos

    Renault Koleos

    2.0 dCi 150 KM diesel2011SUVręczna4x4
    cena średnia 31 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Subaru Forester

    Subaru Forester

    2.0 Diesel 150 KM diesel2011SUVręczna4x4
    cena średnia 41 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Kia Sorento

    Kia Sorento

    2.0 CRDi 150 KM diesel2011SUVręcznaprzedni
    cena średnia 35 000 zł
    OCENY
    Dostępność

    Audi Q3 I 2.0 TDI 140 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS